Παρότι η McLaren διαθέτει αν όχι το ταχύτερο αυτή τη στιγμή μονοθέσιο στη Formula 1, σίγουρα αυτό που προσαρμόζεται καλύτερα στις περισσότερες συνθήκες, έχει κατακτήσει λιγότερες νίκες από τις ομάδες των Ferrari και Mercedes, που έχουν αξιοποιήσει καλύτερα τα μέσα που έχουν στα χέρια τους. Πέραν από τη διαχείριση της στρατηγικής, τομέας στον οποίο η McLaren θα πρέπει να βελτιωθεί, ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, υποδεικνύει και άλλους τομείς στους οποίους ο οργανισμός του Woking καλύπτει ακόμα έδαφος σε σύγκριση με του αντιπάλους του.
Ο Stella, δηλώνει ότι η βελτίωση της εικόνας της ομάδας τα δύο τελευταία χρόνια δεν οφείλεται αποκλειστικά στην αλλαγή των επικεφαλής της ομάδας και του τεχνικού τμήματος. Άλλωστε, πολλές εκ των επενδύσεων από τις οποίες επωφελείται αυτή τη στιγμή η McLaren (όπως η νέα αεροδυναμική σήραγγα και ο καινούργιος προσομοιωτής) πραγματοποιήθηκαν υπό τη διεύθυνση του προκατόχου της θέσης του Ιταλού, Andreas Seidl.
Ο Stella σχολίασε: «Έχουμε έναν νέο προσομοιωτή και νέες εγκαταστάσεις για το τμήμα συνθετικών υλικών. Έχουμε επενδύσει, για παράδειγμα, στο τμήμα της μηχανικής. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο σύνολο επενδύσεων. Αυτό ήταν σχεδόν ένα πρώτο βήμα για να καλύψουμε τα κενά που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια 15 ετών χωρίς επενδύσεις στη McLaren».
Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι αναβαθμίσεις της McLaren έχουν λειτουργήσει τόσο καλά τον τελευταίο καιρό είναι η χρήση της νέας αεροδυναμικής σήραγγας στο Woking, η οποία μειώνει το χρόνο που απαιτείται για τη μελέτη νέων αεροδυναμικών εξαρτημάτων, σε σχέση με τη χρήση των εγκαταστάσεων της Toyota στη μακρινή Κολωνία.
Ο Stella δηλώνει: «Είχαμε τόσες δυσκολίες με τους νέους κανονισμούς επειδή μέχρι πρότινος έπρεπε λειτουργούμε από την αεροδυναμική σήραγγα της Κολωνίας. Έπρεπε να περιμένουμε μεταξύ 7 και 10 ημερών, καθώς έπρεπε να μεταφέρουμε όλα τα εξαρτήματα στην Κολωνία. Άλλες ομάδες μπορούσαν να το κάνουν σε 24 ώρες στην αεροδυναμική τους σήραγγα».
«Είναι σχεδόν σαν να παίζεις μπάσκετ, αλλά με πιο βαριά μπάλα. Αυτές οι επενδύσεις μας βοήθησαν να καλύψουμε το κενό σε βασικούς τομείς των υποδομών. Εξετάζουμε τώρα το επόμενο βήμα από άποψη υποδομών. Για παράδειγμα, πρέπει να επενδύσουμε σε μηχανήματα που σήμερα ξεπερνούν την ονομαστική διάρκεια ζωής τους με επισκευές. Ειδικά σε αυτά που μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε τα εξαρτήματα που επιστρέφουν από την πίστα και πρέπει να τεθούν υπό έλεγχο, ώστε να μπορούμε να δούμε αν μπορούν να τοποθετηθούν ξανά στο μονοθέσιο ή όχι».
«Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμα στη McLaren για να είναι ανταγωνιστική απέναντι σε μερικές από τις καλύτερες ομάδες, που έχουν επενδύσει σταθερά και τακτικά, χρόνο με το χρόνο. Αυτές οι ομάδες το κάνουν αυτό εδώ και 15 χρόνια, ενώ εμείς δεν έχουμε κάνει τίποτα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο είμαστε επιφυλακτικοί. Τα πάμε καλά τώρα, αλλά είμαστε πολύ ρεαλιστές και ταπεινοί, επειδή ακόμα κυνηγάμε ως ομάδα».
Ωστόσο, όπως ξεκαθάρισε ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, Zak Brown, η βρετανική ομάδα δεν πρόκειται να καταφύγει σε «βρώμικες» τακτικές για να κερδίσει της Red Bull: «Είμαστε προετοιμασμένοι να τα βάλουμε μαζί τους. Η McLaren δεν αγωνίζεται με άσχημο τρόπο. Νομίζω ότι μπορείς να πας κόντρα, αλλά δεν χρειάζεται να το κάνεις με δυσάρεστο τρόπο. Φαίνεται ότι, κατά καιρούς, έχουν μια νοοτροπία νίκης με κάθε κόστος. Εμείς δεν αγωνιζόμαστε έτσι, αλλά πιστεύουμε ότι μπορείς να πας στα ίσα και να τους πολεμήσεις με τον δικό σου τρόπο».
Το σχόλιο του MotorOne
Είναι γεγονός ότι η McLaren εξακολουθεί να αναπτύσσεται ως ομάδα, σε σχέση με τις τρεις κορυφαίες, καθώς προσπαθεί ακόμα να εκσυγχρονίσει τις υποδομές της. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα πράγματα που πρέπει να «ακονίσει», όπως το τμήμα στρατηγικής. Η στάση του Βrown, αν και έντιμη, ίσως δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των προσδοκιών. Κανείς δεν κέρδισε με το σταυρό στο χέρι σε ένα «πολεμικό» περιβάλλον όπως η Formula 1.
Αν η McLaren θέλει να έχει σοβαρές βλέψεις για τον τίτλο, θα πρέπει να γίνει κάπως πιο αδίστακτη στην αντιμετώπιση της Red Bull και του Max Verstappen, καθώς αυτοί οι αντίπαλοι είναι δεδομένο ότι θα εξαντλήσουν κάθε όριο. Θα πρέπει να μη φοβάται να ρισκάρει σε κρίσιμες αποφάσεις του pit wall. Θα πρέπει να έχει τον τρόπο σκέψης του νικητή, και όχι να αντιδρά στις κινήσεις των αντιπάλων. Τέλος, θα πρέπει, φυσικά, να περιορίσει τα λάθη, αφού Verstappen και Red Bull θα αξιοποιήσουν κάθε χαμένη ευκαιρία.






