F1-GP Σαουδικής Αραβίας: Πρώτη pole του Max Verstappen στη Jeddah

O Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του pole position στην πίστα της Jeddah για το GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, με το Charles Leclerc να εκκινεί δεύτερος και το Sergio Perez να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

F1-GP Σαουδικής Αραβίας: Πρώτη pole του Max Verstappen στη Jeddah

O Max Verstappen κατέκτησε την πρώτη του pole position στην πίστα της Jeddah για το GP Σαουδικής Αραβίας της Formula 1, με το Charles Leclerc να εκκινεί δεύτερος και το Sergio Perez να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Ο Max Verstappen θα εκκινήσει από την pole position και το δεύτερο αγώνα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, το GP Σαουδικής Αραβίας. Ο Ολλανδός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, και ενώ δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στη δεύτερη προσπάθεια, αμφότεροι οι γύροι του θα του είχαν φέρει την pole position, την πρώτη του στην πίστα της Jeddah. Οι αλλαγές που έκανε η Red Bull το βράδυ βοήθησαν το Verstappen να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση στις γρήγορες στροφές και κατάφερε να βρεθεί 0,32 δλ. εμπρός από οποιοδήποτε άλλο οδηγό.

Για 5ο συνεχόμενο αγώνα, τον Ολλανδό θα πλαισιώσει στην πρώτη σειρά εκκίνησης ο Charles Leclerc με τη Ferrari. Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι το μονοθέσιο του έδινε περίεργη αίσθηση με φρέσκα ελαστικά, και ήταν δύσκολο στην οδήγηση. Παρότι διέθετε δύο φρέσκα σετ ελαστικών μαλακής γόμας, και έκανε δύο γύρους προετοιμασίας στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο Q1, βρέθηκε 0,8 δλ. μακριά από την επίδοση του Verstappen. Κατάφερε όμως να συνθέσει ένα πολύ καλό γύρο στο τέλος, από τον οποίο ήταν πολύ ικανοποιημένος, αναφέροντας στον ασύρματο ότι το μονοθέσιο δεν είχε να δώσει κάτι περισσότερο. H Ferrari ήταν πολύ δυνατή στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector.

Μόλις 16 χλστ. του δλ. πίσω από το Leclerc βρέθηκε ο Sergio Perez με την άλλη Red Bull. Ο Μεξικανός δήλωσε ότι θα μπορούσε να είχε βρεθεί στην πρώτη σειρά εκκίνησης, αλλά όπως και ο team-mate του, δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q3, παρά τα δύο φρέσκα σετ ελαστικών. Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Fernando Alonso, που άρπαξε και slipstream από το Hamilton, για να φέρει την Aston Martin στην 4η θέση εκκίνησης.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας

O Ισπανός απείχε μόλις 0,055 δλ. από την πρώτη σειρά εκκίνησης, με ένα όχι τόσο καλό τελευταίο sector στην τελική του προσπάθεια. Ερωτηματικό παραμένει ο ρυθμός αγώνα της Aston Martin και αν θα τον επηρεάσουν θετικά οι αλλαγές που έχουν γίνει στο στήσιμο, ωστόσο, το μονοθέσιο οποία όμως έχει υψηλή τελική ταχύτητα στις ευθείες. Αλλά ίσως καταπονεί περισσότερο τα ελαστικά του, για αυτό και επιτυγχάνει υψηλές θέσεις στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Alonso δήλωσε ότι θα είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί στο βάθρο, καθώς πιστεύει ότι έχει το 5ο ταχύτερο μονοθέσιο.

Την 3η σειρά εκκίνησης θα καταλάβουν οι δύο McLaren, με τον Oscar Piastri να βρίσκεται (όπως και πέρυσι), μπροστά από το Lando Norris. Ωστόσο, ο Piastri είχε δύο φρέσκα σετ μαλακής γόμας ελαστικών έναντι ενός του Norris στο Q3, καθώς ο Βρετανός εισήλθε στις κατατακτήριες δοκιμές με ένα σετ μαλακής γόμας λιγότερο από τον team-mate του. Ο Piastri είχε χτυπήσει τον τοίχο της τελευταίας στροφής στο Q1, αλλά η McLaren του παρέμεινε άθικτη. Η ομάδα έκανε ένα βήμα προόδου σε σχέση με τo Μπαχρέιν, αλλά το μονοθέσιο είναι αργό στις ευθείες.

Στην 4η σειρά εκκίνησης θα παραταχθούν οι δύο Mercedes. O Gergoe Russell κατάφερε να βρεθεί εμπρός από το Lewis Hamilton, παρότι σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με μεταχειρισμένα ελαστικά. Στην τελική του εφόρμηση με τη μαλακή γόμα, ο Russell έκανε λάθος στη στροφή 9 και εγκατέλειψε την προσπάθειά του, επιστρέφοντας στα pits, ενώ πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει βρεθεί στην 4η θέση. Οι δυσκολίες του Hamilton από τις ελεύθερες δοκιμές συνεχίστηκαν και στις κατατακτήριες, καθώς στο Q2, όπου γλίτωσε τον αποκλεισμό για λίγα χλστ. του δλ., ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν είχε πρόσφυση.

O Hamilton δήλωσε ότι οι αναπηδήσεις στις γρήγορες στροφές του πρώτου sector προκαλούν αλλαγές ισορροπίας που δε δίνουν αυτοπεποίθηση στους οδηγούς, αλλά παραδέχθηκε ότι ο team-mate του αντιμετωπίζει την κατάσταση καλύτερα. Για αυτό οι Mercedes έχαναν χρόνο στο πρώτο sector. Η ομάδα εκτιμά ότι έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα και ποντάρει επίσης υψηλές ταχύτητες στις ευθείες για τον αγώνα.

Στην 9η θέση θα παραταχθεί αύριο ο Yuki Tsunoda με το μονοθέσιο της Racing Bulls. Ο Ιάπωνας έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση και κατάφερε να βρεθεί 0,025 δλ. εμπρός από το Lance Stroll, ο οποίος συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα. Ο Καναδός είχε κάποια προβλήματα στο Q3, καθώς δεν κατάφερε να βελτιώσει το ρυθμό του έπειτα από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας.

Ο 18χρονος Oliver Bearman, αντικαταστάτης στη Ferrari του Carlos Sainz (ο οποίος υποβλήθηκε σε επέμβαση αφαίρεσης σκωληκοειδούς απόφυσης), αποκλείστηκε στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας, όντας μόλις 0,036 δλ. πίσω από το Hamilton. O νεαρός οδηγός ακούμπησε τον τοίχο στην προτελευταία του προσπάθεια και θα εκκινήσει στο ντεμπούτο του στην F1 από την 11η θέση, αλλά ήταν λίγο απογοητευμένος, καθώς έκανε ένα λάθος στην πρώτη του προσπάθεια με το τελευταίο σετ ελαστικών και στο δεύτερο γύρο δε βρίσκονταν στην καλύτερη κατάσταση. Θα είναι ο 3ος νεότερος οδηγός στην ιστορία έπειτα από τους Verstappen και Stroll όταν έκαναν το ντεμπούτο τους.

Πίσω από τη Ferrari, στη 12η θέση, θα παραταχθεί αύριο ο Alex Albon με τη Williams. Ο Kevin Magnussen κατέλαβε τη 13η θέση ακολουθούμενος από το Daniel Ricciardo με την RB, o οποίος απογοήτευσε σε σύγκριση με τον team-mate του, ο οποίος εισήλθε στο Q3. O Nico Hulkenberg έχασε ισχύ από τον κινητήρα της Ferrari στο μονοθέσιο της Haas και σταμάτησε όσο πιο μακριά από την πίστα μπορούσε στη στροφή 7, δίπλα από έξοδο διαφυγής, αλλά το Q2 διακόπηκε με κόκκινη σημαία με 11 λεπτά να απομένουν και θα εκκινήσει αύριο από τη 15η θέση.

Οι μηχανικοί της Sauber κατάφεραν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Zhou Guanyu από το FP3, και τον έστειλαν στην πίστα με κάτι λιγότερο από δύο λεπτά να απομένουν για το τέλος του Q1. Ωστόσο, δεν πρόλαβε να φτάσει στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού πριν λήξει ο χρόνος. Συνεπώς, οι δύο Sauber και οι δύο Alpine έμειναν εκτός διαδικασίας, όπως και ο Logan Sargeant με τη Williams. Ο Valtteri Bottas είχε παράπονα διότι συνάντησε πιο δύο μονοθέσια που κινούνταν αργά (τον Bearman και μία Williams).

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!