WEC-Μπαχρέιν: Στέψη για το πλήρωμα #8 της Toyota

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις 8 Ώρες του Μπαχρέιν, που ολοκλήρωσαν τη φετινή σεζόν του WEC, με το πλήρωμα της Toyota, αποτελούμενο από τους Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa, να κατακτά τον τίτλο.

Στο Μπαχρέιν διεξήχθη ο 7ος και τελικός γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής, όπου το πλήρωμα #8 της Toyota Gazoo Racing, αποτελούμενος από τους Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa κατέκτησε τον τίτλο, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά για λογαριασμό της ιαπωνικής ομάδας στην κατηγορία Hypercar και τον 5ο συνεχόμενο στην ανώτερη κατηγορία του WEC, μαζί με τους δύο προηγούμενους τίτλους (2017-18 και 2019-20) στην κατηγορία LMP1.

Ο 35χρονος Ελβετός Buemi και ο 33χρονος Νεοζηλανδός Hartley κατέκτησαν τον 4ο προσωπικό τους τίτλο, ενώ ο 29χρονος Ιάπωνας Ryo Hirakawa πανηγύρισε το δεύτερο συνεχόμενο προσωπικό του Πρωτάθλημα σε ισάριθμες σεζόν συμμετοχής στο WEC. Το πλήρωμα #8 της Toyota κατείχε την πρωτοπορία του αγώνα από την εκκίνηση έως τον τερματισμό, χωρίς να απειληθεί, παρότι αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα με το συμπλέκτη του GR010 Hybrid από τα αρχικά στάδια, που κόστιζε χρόνο σε κάθε pit stop.

Σε μία από αυτές τις στάσεις στα pits, η ομάδα σχεδόν δεν κατάφερε να επανεκκινήσει το αυτοκίνητο και οι οδηγοί χρησιμοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα του εμπρός άξονα για να το ξεκινήσουν, θέτοντας στη συνέχει σε λειτουργία τον V6 twin-turbo βενζινοκινητήρα. Αλλά με κρύα ελαστικά, ο εμπρός άξονας σπίναρε υπερβολικά, και τα πίσω ελαστικά δεν περιστρέφονταν. Όταν οι οδηγοί άρχισαν να επιλέγουν τη 2η σχέση στο κιβώτιο, το ξεκίνημα έγινε πιο ομαλό.

Η μάχη για το Πρωτάθλημα Οδηγών μεταξύ των δύο πληρωμάτων της Toyota αποφασίστηκε ουσιαστικά στην εκκίνηση, όταν o Earl Bamber μπλόκαρε τα φρένα της Cadillac του και χτύπησε το #7 αυτοκίνητο της Toyota, που οδηγούσε ο Mike Conway. Tο #7 είχε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών και έπρεπε να περιμένει να περάσει ολόκληρο το grid για να ξεκινήσει ξανά. Παρότι ο Conway κατάφερε να επιστρέψει στην 3η θέση μόλις μία ώρα μετά, με τον Kamui Kobayashi να ανεβάζει το πλήρωμα στη όταν πήρε το πηδάλιο από το Βρετανό, το πλήρωμα του #7 δεν είχε ποτέ το ρυθμό να μειώσει τη διαφορά των 30 δλ. που έχτισε ο Buemi στα δύο πρώτα stint του αγώνα.

Στο #7 Toyota GR010 Hybrid αστόχησε ένας από τους υποχρεωτικούς αισθητήρες ροπής ημιαξονίου, συνεπώς η ομάδα αναγκάστηκε να μειώσει την ισχύ για μην υπερβεί τα όρια που έχουν τεθεί από τη FIA και την ACO. Oι Conway, Kobayashi και Jose Maria Lopez ολοκλήρωσαν το «1-2» της Toyota, αλλά έχασαν το φετινό τίτλο.

Η Ferrari ήταν ο πλησιέστερος αντίπαλος της Toyota σε έναν αγώνα όπου η καταπόνηση των ελαστικών έπαιξε σημαντικό ρόλο, με τους Miguel Molina, Antonio Fuoco και Nicklas Nielsen να τερματίζουν τρίτοι. Στην προτελευταία ώρα, ο Fuoco είχε επαφή με την άλλη 499P LMH της ιταλικής ομάδας, που οδηγούσε ο Alessandro Pier Guidi και την οποία μοιράζεται με τους James Calado και Antonio Giovinazzi.

Την τέταρτη θέση κατέλαβε η ιδιωτική ομάδα της Jota μετά από μια εντυπωσιακή εμφάνιση των Antonio Felix da Costa, Will Stevens και Yifei Ye με την πελατειακή Porsche 963 LMDh. Το πλήρωμα δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane, έπειτα από μη ασφαλή επιστροφή στην πίστα μετά από μία έξοδο στην 3η ώρα, και ενώ βρισκόταν στην 3η θέση. Ο Steves κυνήγησε τον Fuoco την τελευταία ώρα και η διαφορά μεταξύ τους στον τερματισμό ήταν μικρότερη από 1 δλ.

Ο τελευταίος τίτλος στην ιστορία της κατηγορίας LMP2 στο WEC πήγε στην WRT, που σημείωσε το «1-2», με τους Louis Deletraz, Robert Kubica και Rui Andrade να ανεβαίνουν από τη 10η θέση, και να σημειώνουν την τρίτη τους νίκη στη σεζόν με τη #41 Oreca 07. Στον τελευταίο αγώνα της κατηγορίας GTE στο WEC, το γυναικείο πλήρωμα των Iron Dames, αποτελούμενο από τις Sarah Bovy, Michelle Gatting και Rahel Frey, κατέκτησε την παρθενική του νίκη με την Porsche 911 RSR-19 #85.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!