WRC – Ράλλυ Κροατίας: Συναισθηματική νίκη για τον Elfyn Evans

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το Ράλλυ Κροατίας, όπου ο Ουαλός οδηγός της Toyota, Elfyn Evans, κατέκτησε την πρώτη του νίκη έπειτα από 18 μήνες, σε έναν συναισθηματικά φορτισμένο αγώνα, έπειτα από το χαμό του Craig Breen.

To Ράλλυ Κροατίας, ο 4ος αγώνας της φετινής σεζόν του WRC, διεξήχθη σε βαρύ κλίμα, δεδομένου του δυστυχήματος του Ιρλανδού Craig Breen σε δοκιμές προετοιμασίας για τον αγώνα την προηγούμενη εβδομάδα. Ο Elfyn Evans, με το συνοδηγό του, Scott Martin, ήταν αλάνθαστοι με το Toyota GR Yaris και κατέκτησαν την πρώτη τους νίκη από το Ράλλυ Φινλανδίας του 2021, με διαφορά 27 δλ. από τον Ott Tanak (και τον Martin Jarveoja)με το Ford Puma της M-Sport, στις απαιτητικές ασφάλτινες διαδρομές της Κροατίας.

Ο Esapekka Lappi με Hyundai i20 N εξασφάλισε την 3η θέση, σχεδόν 1 λεπτό πίσω από τους πρωτοπόρους, ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο βάθρο φέτος. Η Hyundai, συμμετείχε με μόνο δύο αυτοκίνητα έπειτα από τον τραγικό θάνατο του οδηγού της, Craig Breen, σε δοκιμές στην Πολωνία και αμφότερα είχαν ειδικό χρωματισμό που έμοιαζε με τη σημαία της Ιρλανδίας, για να τιμήσουν τη μνήμη του.

Ένα πρόβλημα με το turbo της Toyota δυσκόλεψε αρχικά τον Evans στο shakedown της Πέμπτης, περιορίζοντας τον Ουαλό να κάνει μόνο μία μόνο διαδρομή. Στα αρχικά στάδια του αγώνα, είχε τεθεί επικεφαλής ο Thierry Neuville, αλλά ο Βέλγος, έχοντας κρίνει λανθασμένα μία αριστερή που οι οδηγοί διανύουν με 3η σχέση στο κιβώτιο, βγήκε εκτός δρόμου στην 11η ειδική διαδρομή (Ravna Gora – Skrad 1) και χτύπησε ένα τσιμεντένιο μπλοκ, προκαλώντας ζημιά στην πίσω αριστερή ανάρτηση του Hyundai του.

Η εγκατάλειψη του Neuville άφησε τους Evans και Tanak να μάχονται για την πρωτοπορία. Ο Evans είχε κερδίσει μία ειδική διαδρομή την Παρασκευή, και ο Εσθονός οδηγός της M-Sport κάλυπτε έδαφος, έχοντας βελτιώσει το στήσιμο του Ford Puma. Ο Evans δεν είχε αυτοπεποίθηση στους δρόμους της Κροατίας που είχαν γεμίσει με χαλίκια από τα προηγούμενα περάσματα. Συνεπώς, ο Tanak βρήκε την ευκαιρία να επιτεθεί για να πλησιάσει στα 12,5 δλ., πριν αντιμετωπίσει προβλήματα στη μετάδοση καθώς και στο υδραυλικό σύστημα, που περιόρισε τη χρήση του χειρόφρενου, κοστίζοντας πολύτιμο χρόνο στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου.

Ξεκινώντας την τελευταία ημέρα του αγώνα με προβάδισμα 25,4 δλ., ο Evans οδήγησε μετρημένα στις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής και πήρε μια αυναισθηματική νίκη, για την οποία δήλωσε: «Αισθάνομαι ότι είναι τόσο ασήμαντη αυτή τη στιγμή, αυτή είναι η ουσία. Προφανώς δουλεύουμε για αυτό εδώ και πολύ καιρό, είναι εκπληκτικό πόσο λίγο σημαίνει αυτή τη στιγμή. Έχουμε επιστρέψει στο συναίσθημα να μας λείπει ο φίλος μας τώρα, αμέσως όταν περνάς τη γραμμή του τερματισμού αυτό είναι το μόνο που μπορείς να σκεφτείς».

Ο περυσινός Πρωταθλητής, Kalle Rovanpera, τερμάτισε 4ος, αφού κέρδισε μια ωραία μονομαχία με τον 8 φορές Πρωταθλητή και team-mate του στην Toyota, Sebastien Ogier, που είχε το πλεονέκτημα να ανοίγει το δρόμο την Παρασκευή. Ο Γάλλος βρισκόταν μόλις 5,7 δλ. μακριά από την κορυφή έπειτα από την ολοκλήρωση των ειδικών διαδρομών της πρώτης ημέρας. Ωστόσο, οι ελπίδες τόσο του Rovanpera όσο και του Ogier για νίκη εξανεμίστηκαν στη 2η ειδική διαδρομή του Σαββάτου (Vinski Vrh – Duga Resa 1), όταν έπεσαν στην ίδια λακκούβα, η οποία τους ανάγκασε να αλλάξουν ελαστικό νωρίτερα.

Ο Ogier έχασε ενάμισι λεπτό, ενώ είχε τεθεί επικεφαλής της γενικής κατάταξης στο στάδιο, καθώς εγκατέλειψε το προβάδισμα που είχε αποκτήσει μετά το πρώτο στάδιο. Ο Γάλλος, ο οποίος ολοκλήρωσε τον αγώνα με 7 νίκες σε ειδικές διαδρομές, δέχθηκε ποινή 1 λεπτού για παράβαση της ζώνης ασφαλείας μετά την αλλαγή ελαστικού. Δέχθηκε επιπλέον ποινή 10 δλ. για τον καθυστερημένο έλεγχο στην 9η ειδική διαδρομή, αφού αναγκάστηκε να διορθώσει ένα πρόβλημα που είχε αναπτύξει το Toyota GR Yaris σε ένα οδικό τμήμα.

Στη δική του αλλαγή ελαστικού, ο Rovanpera έχασε σχεδόν δυόμισι λεπτά και έπεσε εκτός πρώτης δεκάδας. Ωστόσο, το γεγονός ότι ξεκινούσε πρώτος το Σάββατο βοήθησε τον Φινλανδό να ανακάμψει. Τελικά ο Rovanpera σημείωσε 6 νίκες σε ειδικές διαδρομές και κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Ogier την Κυριακή για να πάρει την 4η θέση. Η Toyota όρισε μόνο τους Rovanpera και Ogier ως οδηγούς που θα μπορούσαν να σημειώσουν βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (αντί για τους τρεις επιτρεπόμενους), σε μια κίνηση αλληλεγγύης προς τη Hyundai μετά το θάνατο του Breen.

Ο 4ος οδηγός της Toyota, Takamoto Katsuta, τερμάτισε στην 5η θέση, εμπρός από τον Pierre-Louis Loubet της M-Sport. O Neuville επέστρεψε στον αγώνα την Κυριακή, για να κατακτήσει τη νίκη στην Power Stage και να πάρει τους πέντε επιπλέον βαθμούς που αυτή προσφέρει, και να την αφιερώσει στον Craig Breen.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!