F1 – GP Ιταλίας, Παρασκευή: Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών

Διαβάστε τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές της Formula 1 έπειτα από την πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών για το GP Ιταλίας.

F1 – GP Ιταλίας, Παρασκευή: Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών

Διαβάστε τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές της Formula 1 έπειτα από την πρώτη ημέρα ελεύθερων δοκιμών για το GP Ιταλίας.

Στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Ιταλίας, η Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο τόσο στο FP1, όσο και στο FP2, ωστόσο η Red Bull είχε τον καλύτερο ρυθμό στις προσομοιώσεις αγώνα. Ο μέσος όρος χρόνων του Max Verstappen σε μία προσομοίωση 14 γύρων με τη μέση γόμα ήταν στο ίδιο επίπεδο με την προσομοίωση 6 γύρων του Charles Leclerc με τη μαλακή γόμα και 0,4 δλ. ταχύτερη από αυτήν του Carlos Sainz με τη μέση.

Ο Charles Leclerc είναι το φαβορί για την pole position, λόγω των ποινών που έχουν δεχθεί οι περισσότεροι από τους άμεσους αντιπάλους του, λόγω χρήσης επιπλέον εξαρτημάτων μονάδας ισχύος και κιβωτίου:
Max Verstappen: 5 θέσεις
Sergio Perez: 10 θέσεις
Carlos Sainz: 30 θέσεις (λογικά θα μετατραπεί σε ποινή στο πίσω μέρος του grid)
Lewis Hamilton: Πίσω μέρος της σειράς εκκίνησης

Ferrari

O Charles Leclerc δήλωσε: «Είμαι αρκετά ευχαριστημένος με τις πρώτες εντυπώσεις που είχαμε σήμερα. Μετά από αυτό που συνέβη στο Spa, έχοντας παρόμοιο αεροδυναμικό στήσιμο στο μονοθέσιο, πιστεύαμε ότι θα είχαμε μια πιο δύσκολη μέρα. Πρέπει να σημειώσουμε πρόοδο ενόψει της αυριανής ημέρας, αλλά η αίσθηση είναι καλή. Δεν ξέρω πόσο κρύφτηκε η Red Bull, αλλά είχα καλή αίσθηση σήμερα και ελπίζω να την έχω και τις επόμενες ημέρες».

«Νομίζω ότι μπορώ να πάω για την pole. Αν μπορέσουμε να τα συνδυάσουμε όλα μαζί, μπορούμε να έχουμε καλές δυνατότητες. Δοκιμάσαμε διάφορα πράγματα σήμερα και δεν είχαμε πολύ συνοχή στην ισορροπία, αλλά βρήκαμε την κατεύθυνση που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Ανυπομονώ για αύριο. Ο ρυθμός αγώνα φάνηκε ακόμα πιο σταθερός από ό,τι στις κατατακτήριες δοκιμές. Ήμουν πιο ευχαριστημένος με τους γύρους που έκανα με υψηλό φορτίο καυσίμου. Πήγε καλά».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ιταλίας FP2

Carlos Sainz: «Συνολικά, ήταν μια θετική ημέρα. Πρέπει ακόμα να αναλύσουμε όλα τα δεδομένα, αλλά μέσα στο μονοθέσιο νιώθω άνετα και το αεροδυναμικό πακέτο του μονοθεσίου φαίνεται να λειτουργεί καλά αυτό το Σαββατοκύριακο. Υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης, ειδικά σε ρυθμό αγώνα και αύριο θα επικεντρωθούμε σε αυτό, δουλεύοντας στο στήσιμο για τον αγώνα».

Red Bull

Max Verstappen: «Το μονοθέσιο ήταν αρκετά καλό. Απλά δοκίμαζα μερικά πράγματα από το FP1 στο FP2 για να καταλάβω αν μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα τα πράγματα. Κάποια λειτούργησαν, κάποια όχι. Και φυσικά γενική προπόνηση σε ρυθμό αγώνα, με τη μικρή ποινή που έχουμε. Όλα φαίνεται να λειτουργούν αρκετά καλά».

«Υπάρχουν ακόμα μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε καλύτερα, αλλά η Monza δεν είναι σαν το Spa όσον αφορά τη χάραξη της πίστας. Φυσικά, έχει χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο, αλλά ποτέ δεν περιμέναμε να είναι σαν το Spa, αλλά αν μπορέσουμε να βρούμε έναν τρόπο… ακόμα και αν είναι μόνο το μισό του Spa, νομίζω ότι έχουμε καλές πιθανότητες».

Σύμφωνα με τον Ολλανδό, οι Ferrari «φαίνονται καλά. Δεν ανησυχώ γι’ αυτό, αλλά έχουμε ακόμα μερικά πράγματα να οριστικοποιήσουμε. Αν κοιτάξετε τις προσομοιώσεις αγώνα, νομίζω ότι φαινόμαστε αρκετά καλοί, και αυτό είναι φυσικά το πιο σημαντικό για τον αγώνα». Με τη Red Bull να επιλέγει την πίσω αεροτομή με τα πιο μεγάλα πτερύγια, θα έχει τη δυνατότητα να προστατεύει καλύτερα τα ελαστικά της στον αγώνα.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Ιταλίας FP2

Sergio Perez: «Παίζαμε με το στήσιμο, εξερευνήσαμε διαφορετικές κατευθύνσεις, οπότε νομίζω ότι συνολικά έχουμε αρκετά καλές πληροφορίες καθώς προχωράμε. Χρησιμοποιήσαμε επίσης διαφορετικά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου, οπότε έχουμε πολλά δεδομένα για να εξετάσουμε απόψε, τα οποία είναι αρκετά ελπιδοφόρα».

«Καταφέραμε να ολοκληρώσουμε ένα πολύ σταθερό πρόγραμμα σήμερα και είμαστε αρκετά συγκρίσιμοι με το μονοθέσιο του Max, υπάρχουν μόνο μερικές διαφορές. Νομίζω ότι το κύριο πράγμα θα είναι ο ρυθμός αγώνα. Το πως θα αντέξουν τα ελαστικά σε αυτή την πίστα θα είναι επίσης το κλειδί για τον αγώνα. Ανυπομονώ για αύριο, αλλά κυρίως για την Κυριακή, τα προσπεράσματα θα είναι δύσκολα, αλλά νομίζω ότι η καταπόνηση φαίνεται πολλά υποσχόμενη».

O Christian Horner, επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, δήλωσε τους λόγους για τους οποίους η ομάδα επέλεξε να πάρει την επιπλέον ποινή με τον Max Verstappen στο GP Ιταλίας: «Επιλέξαμε να πάρουμε αυτή την ποινή εδώ, μετά από συμβουλή του προμηθευτή κινητήρων, και οι 5 θέσεις εδώ δεν είναι δρακόντειες. Οπότε, το να έχουμε αυτόν τον επιπλέον κινητήρα στο ‘στόλο’ μας για τους υπόλοιπους 7 αγώνες, σκεφτήκαμε ότι στρατηγικά είναι το σωστό πράγμα».

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP Ιταλίας FP2

Mercedes

Lewis Hamilton: «Κάναμε κάποιες αλλαγές στο στήσιμο, τίποτα σημαντικό, αλλά με κάποιο τρόπο, πήγαμε πολύ πιο αργά. Ή πήγαν πολύ πιο γρήγορα οι υπόλοιποι. Τα δίνω όλα εκεί έξω, απλά δεν αισθανόμαστε ιδιαίτερα γρήγοροι».

George Russell: «Ήταν λίγο περίεργη ημέρα. Το FP1 φαινόταν αρκετά δυνατό, αλλά στη συνέχεια η Ferrari και η Red Bull φαίνεται ότι έκαναν ένα βήμα μπροστά σε σχέση με εμάς ή ίσως κάναμε ένα βήμα πίσω, καθώς προφανώς ήμασταν πίσω από τη McLaren στο FP2. Οπότε έχουμε λίγη δουλειά να κάνουμε απόψε για να το κατανοήσουμε αυτό».

«Γενικά, μας λείπει λίγο η απελευθέρωση ενέργειας από το ERS. Νομίζω ότι είμαστε παρόμοια με τη Red Bull, αλλά η Ferrari φάνηκε να έχει το πάνω χέρι όσον αφορά την ενέργεια στο ERS. Έτσι, αυτό μπορεί να κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα σε ένα αγωνιστικό σενάριο, καθώς έχουν λίγο περισσότερη ισχύ για να παίξουν. Θα είναι κάτι που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε».

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Ιταλίας FP2

Toto Wolff, επικεφαλής ομάδας Mercedes: «Τα πήγαμε καλά στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών και στη συνέχεια η ισορροπία του μονοθεσίου χάθηκε εντελώς από εμάς, πλήρης υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών, καθόλου απόδοση».

Andrew Shovlin, επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes: «Η πρώτη περίοδος κύλησε καλά και φαίνεται ότι είχαμε το αυτοκίνητο σε μια καλή θέση τόσο για την ισορροπία ενός γύρου όσο και για μεγάλα stint. Η δεύτερη περίοδος ήταν πιο δύσκολη, με τους δύο οδηγούς να υποφέρουν από έλλειψη πρόσφυσης στο πίσω μέρος».

«Όσον αφορά τον ρυθμό, φαίνεται ότι οι ανταγωνιστές μας βρήκαν περισσότερα μεταξύ των περιόδων από ό,τι εμείς, οπότε πρέπει να το εξετάσουμε λεπτομερώς για να καταλάβουμε πού χάσαμε. Το γεγονός ότι είχαμε το μονοθέσιο σε καλή θέση στην πρώτη περίοδο μας δίνει κάποια ενθάρρυνση ότι μπορούμε να το επαναφέρουμε σε αυτό το πλαίσιο».

F1 - George Russell (Mercedes), GP Ιταλίας FP2

Χρήση slipstream

Όσον αφορά το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει η Mercedes τον Hamilton (λόγω ποινής) για να δώσει slipstream στον Russell, ο νεαρός Βρετανός δήλωσε: «Αν το πετύχεις καλά, σίγουρα λειτουργεί. Αλλά υπάρχει μεγάλο ρίσκο, υψηλή ανταμοιβή, πραγματικά. Οπότε δεν είναι κάτι στο οποίο δίνουμε μεγάλη έμφαση.

«Στις κατατακτήριες δοκιμές, με την πάροδο του χρόνου μαθαίνουμε αρκετά πράγματα για το μονοθέσιο και τα ελαστικά. Και αυτός είναι σαφώς ένας τομέας όπου δυσκολευτήκαμε φέτος. Έτσι, προς το παρόν, νομίζω ότι θα πάμε και οι δύο και θα κάνουμε μια συνηθισμένη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών».

Όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα, o Hamilton ανέφερε: «Είναι η σειρά του George να επιλέξει αυτό το Σαββατοκύριακο, αν θα πάει πρώτος ή δεύτερος, οπότε το πιο πιθανό είναι να επιλέξει να πάει πίσω μου. Έτσι, θα κάνω το κανονικό μου πρόγραμμα και θα δεχθεί slipstream».

Πιο πίσω…

Lando Norris: «Λογική ημέρα. Κάναμε καλή πρόοδο σήμερα, οπότε είμαι ευχαριστημένος. Δεν είμαστε ακόμα εκεί που πρέπει να είμαστε. Δεν νομίζω ότι είμαστε ακόμα αρκετά ανταγωνιστικοί για να παλέψουμε με αυτοπεποίθηση για, ας πούμε, το Q3 αυτή τη στιγμή. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε πολύ σκληρά. Νομίζω ότι καταλάβαμε κάποια πράγματα καλύτερα σήμερα».

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Ιταλίας FP1

«Ήταν ένας καλός γύρος. Ένιωσα ότι ήταν ένας γύρος κατατακτήριων δοκιμών, οπότε δεν αισθάνομαι ότι θα έχω πολλά περισσότερα να δώσω αύριο. Δείξαμε αξιοπρεπή ρυθμό κατά διαστήματα και κάναμε μερικά καλά βήματα από το FP1 στο FP2. Αλλάξαμε αρκετά πράγματα στο μονοθέσιο. Δεν θέλω λοιπόν να ελπίζουμε σε πολλά».

«Αισθάνομαι ότι είμαστε ακόμα αρκετά μακριά από την Alpine, ίσως όχι σε ρυθμό ενός γύρου, αλλά σε ρυθμό αγώνα είμαστε αρκετά μακριά. Κάποια μικρά θετικά στοιχεία εδώ και εκεί, αλλά όπως περιμέναμε λίγο εισερχόμενοι στο Σαββατοκύριακο, δεν είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί όσο ήμασταν στο Zandvoort και στη Βουδαπέστη και ίσως βρισκόμαστε λίγο πιο κοντά στο Spa».

Fernando Alonso: «Το porpoising του μονοθεσίου φαίνεται να είναι αυξημένο εδώ σε σχέση με τα προηγούμενα Σαββατοκύριακα, αλλά πέρα από αυτό, ήταν μια ομαλή και καλά εκτελεσμένη Παρασκευή δοκιμών για την ομάδα».

F1 - Fernando Alonso (Alpine), GP Ιταλίας FP2

Alex Albon: «Δεν ήταν άσχημη η σημερινή μέρα και νιώθω ότι είμαστε μέσα στο παιχνίδι. Είναι σίγουρα πολύ μικρές οι διαφορές. Ξέρουμε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε και με τον ρυθμό αγώνα, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι θα έχουμε έλεγχο των ελαστικών, αλλά είμαι ευχαριστημένος με το πως πήγε η σημερινή ημέρα».

Sebastian Vettel: «Νομίζω ότι τα μονοθέσια του 2022 είναι αρκετά σκληρά εδώ στη Monza, ιδιαίτερα στις στροφές. Η νέα άσφαλτος στα chicane είναι επίσης αρκετά διαφορετική σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».

Lance Stroll: «Είναι ενδιαφέρον ότι το slipstream δεν φαίνεται να είναι τόσο ισχυρό με αυτή τη γενιά μονοθεσίων, σε σύγκριση με πέρυσι, οπότε αυτό μπορεί να αλλάξει αρκετά τη δυναμική των κατατακτήριων δοκιμών».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!