F1: H Mercedes απαντά στους ισχυρισμούς της Red Bull

O επικεφαλής της Mercedes στη Formula 1, Toto Wolff, αντέδρασε στους ισχυρισμούς του ομολόγου του στη Red Bull, Christian Horner, ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023 ευνοούν τη γερμανική ομάδα.

F1: H Mercedes απαντά στους ισχυρισμούς της Red Bull

O επικεφαλής της Mercedes στη Formula 1, Toto Wolff, αντέδρασε στους ισχυρισμούς του ομολόγου του στη Red Bull, Christian Horner, ότι οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023 ευνοούν τη γερμανική ομάδα.

Παρότι η Mercedes δεν παλεύει με τη Red Bull για τον φετινό τίτλο της Formula 1, οι διευθυντές των δύο ομάδων, Toto Wolff και Christian Horner, αντίστοιχα, αποφάσισαν να… ξεθάψουν τα τσεκούρια τους και να αναβιώσουν την περυσινή τους κόντρα με τον Αυστριακό να κατηγορεί τον ομόλογό του για υποκρισία. Αυτή τη φορά, το ζήτημα διαμάχης είναι οι αλλαγές που έχει ανακοινώσει η FIA στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023 για την αντιμετώπιση των αναπηδήσεων των μονοθεσίων.

Η FIA θέλει να ανυψώσει το «λαιμό» του διαχύτη, καθώς και τα άκρα του δαπέδου (κατά 25 χλστ.), εφαρμόζοντας επίσης τεστ ακαμψίας στα τελευταία, σε συνδυασμό με την παρουσίαση ενός αισθητήρα ταλαντώσεων στο ρύγχος που θα παρέχει περισσότερη ακρίβεια στις μετρήσεις. Οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2023 αναμένεται να ψηφιστούν -μέσω φαξ- από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA στις 2 Αυγούστου.

Έχει αναφερθεί ότι έξι ομάδες αντιτίθενται σε αυτές τις αλλαγές, κρίνοντας ότι έρχονται πολύ αργά στην εξέλιξη των μονοθεσίων της επόμενης σεζόν, ενώ θεωρούν ότι οι αναπηδήσεις δεν αποτελούν μείζον πρόβλημα ασφάλειας. Εκτιμάται ότι αυτές οι ομάδες προτείνουν μία συμβιβαστική λύση ανύψωσης του δαπέδου κατά 10 (και όχι 25) χλστ.

Έχει αναφερθεί ακόμα και το ενδεχόμενο οι ομάδες να λάβουν νομικά μέτρα εναντίον της FIA. Δεδομένου ότι οι αλλαγές γίνονται για λόγους ασφάλειας, δεν χρειάζεται να περάσουν ψηφοφορία από την Επιτροπή της F1. Επιπλέον, το δικαίωμα βέτο της Ferrari δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε αυτές τις περιπτώσεις. Ωστόσο, οι κανονισμοί δεν επεξηγούν τις προϋποθέσεις των «λόγων ασφάλειας» και δεν υπάρχει απαίτηση από τη Διεθνή Ομοσπονδία να αιτιολογήσει τις αλλαγές.

Με αφορμή και το γεγονός ότι η πρώην νομική σύμβουλος της ομάδας της Mercedes, Shaila-Ann Rao έχει αναλάβει καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, έχει τη Red Bull να ισχυρίζεται ότι οι αλλαγές φαίνεται να ευνοούν μία συγκεκριμένη ομάδα, καταδεικνύοντας τη Mercedes. Από την πλευρά του, ο Toto Wolff δήλωσε: «Αναρωτιέσαι, διαβάζω στα μέσα ενημέρωσης ότι (η αλλαγή) δεν είναι σχετική. Δεν είναι μεγάλη αλλαγή, οπότε γιατί την παλεύουν με απειλές για νομικά μέτρα;»

«Κατ’ αρχάς, καμία ομάδα δεν πρόκειται ποτέ να κινηθεί νομικά εναντίον της FIA. Επιπλέον, αν η FIA αποφασίσει να εφαρμόσει κάτι για λόγους ασφαλείας, εγώ θα πρόσεχα. Οπότε νομίζω ότι αυτό είναι απλά υποκρισία». Ο Wolff πιστεύει ότι αυτό που θέλουν οι ομάδες επί του ζητήματος δεν έχει σημασία, καθώς το πιο σημαντικό είναι να διασφαλιστεί ότι οι θα διευθετηθούν ανησυχίες ασφάλειας των οδηγών όσον αφορά τις αναπηδήσεις.

Σχολιάζοντας την τελευταία διαμάχη, ο Wolff δήλωσε: «Νομίζω ότι είναι η συνηθισμένη κατάσταση. Υπάρχει ένα εγγενές ζήτημα των μονοθεσίων που δεν το βλέπουμε εδώ (στο Paul Ricard), δεν το είδαμε στην Αυστρία, ούτε στο Silverstone, επειδή οι πίστες είναι οι πιο λείες της σεζόν. Αλλά δεν έχει φύγει. Τα μονοθέσια είναι πολύ άκαμπτα και αναπηδούν. Αν ρωτήσετε τους οδηγούς, πιθανότατα θα έχετε μια πλειοψηφία που, αν ερωτηθεί ανώνυμα, θα σας το πει αυτό».

«Νομίζω ότι υπήρξε μια τέτοια συζήτηση μεταξύ των οδηγών και υπάρχει επίσης ένα συμπέρασμα, για το οποίο κανείς δεν μιλάει. Νομίζω ότι θα δούμε πού θα καταλήξει αυτό. Νομίζω ότι δεν είναι ζήτημα συμβιβασμού σχετικά με τους τεχνικούς κανονισμούς. Οι τεχνικοί κανονισμοί πρέπει να προστατεύουν τους οδηγούς και αν αυτά τα μονοθέσια είναι πολύ άκαμπτα και αναπηδούν, τότε ας κάνουμε κάτι τώρα για αυτό».

«Προφανώς, όταν βρίσκεσαι μπροστά, θέλεις απλώς να βεβαιωθείς ότι δεν θα αλλάξει τίποτα. Όταν δεν βρίσκεσαι μπροστά, θέλεις να βεβαιωθείς ότι αλλάζουν πολλά πράγματα. Έτσι, αυτά είναι τα δύο φάσματα θέσεων για τα οποία αυτό συμβαίνει στην πραγματικότητα. Ας ρωτήσουμε απλά τους οδηγούς».

Ο Wolff απάντησε στους ισχυρισμούς του Horner ότι η Mercedes πιέζει για αλλαγές στους κανονισμούς του 2023 για να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: «Νομίζω ότι απλά βαριέται στην κορυφή. Οπότε είναι καλό για αυτόν. Το να προσπαθείς να συνεργαστείς με τη FIA είναι πάντα μέρος του παιχνιδιού. Δεν ξέρω σε τι αναφέρεται, γιατί, εντέλει, είμαστε όλοι μέρος του ίδιου τσίρκου. Δουλεύουμε με τους ίδιους φορείς. Εκείνος δεν ασκεί πιέσεις; Κάθεται στο γραφείο του, δεν τηλεφωνεί σε κανέναν και κάνει το δικό του;»

O επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin δήλωσε ότι δεν είναι δεδομένο πως οι αλλαγές των τεχνικών κανονισμών θα ευνοήσουν τη γερμανική ομάδα: «Η πραγματικότητα είναι ότι εργαζόμαστε για να λύσουμε τα προβλήματά μας μόνοι μας και νομίζω ότι έχουμε κάνει καλή πρόοδο σε αυτό. Μπορείς να καταλάβεις τον προβληματισμό των ομάδων που δεν θέλουν να αλλάξουν οι κανονισμοί. Εμείς, ως Mercedes, δεν ξέρουμε ότι μια αλλαγή κανονισμών θα μας εξυπηρετήσει».

«Αν θυμηθείτε σκεφτείτε πίσω στο 2020 προς 2021, δεν γνωρίζαμε ότι η αλλαγή του κανονισμού θα έβλαπτε ένα μονοθέσιο με χαμηλό rake όπως το δικό μας και θα επηρέαζε ελάχιστα τα μονοθέσια με υψηλό rake. Συνεπώς, σίγουρα δεν είμαστε σε θέση να πούμε ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς είναι δεδομένο ότι θα ευνοήσουν τη Mercedes».

«Η θέση μας θα ήταν ότι αν θέλουμε να λύσουμε ορισμένα από τα θεμελιώδη ζητήματα, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί αφήνοντας τους κανονισμούς ως έχουν. Αλλά όταν ήρθε αυτός ο κανονισμός το 2020, για λόγους ασφάλειας, οι Red Bull και Ferrari δεν ήταν αντίθετες. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι η Mercedes δεν αντέδρασε σε αυτή την αλλαγή. Συνέβη, δεν μας βόλευε, αλλά εφαρμόστηκε».

Αξίζει να προστεθεί ότι ο Shovlin δήλωσε επίσης πως το μονοθέσιο της Mercedes για το 2023 θα αλλάξει σημαντικά, αν και η φετινή W13 δεν πρόκειται να μεταβληθεί πολύ έως το τέλος της σεζόν, διατηρώντας τα μικρού μεγέθους καλύμματα ψυγείων: «Δεν πιστεύουμε ότι απλά αλλάζοντας το σχεδιασμό των καλυμμάτων ψυγείων θα μεταβάλουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Σίγουρα δεν είμαστε αυτής της άποψης. Ούτε είμαστε προσκολλημένοι στο να λέμε ότι έτσι πρέπει να μοιάζει το μονοθέσιο της Mercedes».

«Από την αρχή της σεζόν παρατηρούμε το αμάξωμα άλλων ομάδων και σίγουρα ενόψει της επόμενης χρονιάς, κοιτάμε πάνω και κάτω στο grid και βλέπουμε ιδέες. Μπορεί να μην πάρουμε απλώς την ιδέα μιας άλλης ομάδας, αλλά να εξετάζουμε συνδυασμούς διαφορετικών ιδεών. Αλλά είναι μια σταδιακή διαδικασία. Νομίζω ότι δεν πρόκειται να αλλάξει πολύ η βασική εμφάνιση του μονοθεσίου μας αυτή τη σεζόν, αλλά θα με εξέπληττε αν το μονοθέσιο του επόμενου έτους ήταν παρόμοιο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!