F1 – GP Μ. Βρετανίας: Πρώτη pole για τον Carlos Sainz

O Carlos Sainz κατέκτησε την πρώτη του pole position στη Formula 1 στις βροχερές συνθήκες του Silverstone, όπου το τετ-α-κέ του Leclerc επηρέασε το γύρο του Verstappen.

F1 – GP Μ. Βρετανίας: Πρώτη pole για τον Carlos Sainz

O Carlos Sainz κατέκτησε την πρώτη του pole position στη Formula 1 στις βροχερές συνθήκες του Silverstone, όπου το τετ-α-κέ του Leclerc επηρέασε το γύρο του Verstappen.

O Carlos Sainz κατάφερε, στην 150ή προσπάθειά του να κατακτήσει την πρώτη του pole position στη Formula 1, για να γίνει ο 104ος poleman στην ιστορία του σπορ.

Έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από την τελευταία φορά που ένας Ισπανός βρισκόταν στην pole position, από το Γερμανικό GP του 2012 και τον Fernando Alonso. Με την αυτοπεποίθηση του Sainz εντός του μονοθεσίου να αυξάνεται στους τελευταίους αγώνες, ο Ισπανός έχει καταφέρει να βελτιωθεί.

Την Παρασκευή έδειχνε πολύ δυνατός, αλλά το πρωί του Σαββάτου, στο FP3, δεν πρωταγωνίστησε. Ο ίδιος δήλωσε ότι βρέθηκαν κάποια προβλήματα στο μονοθέσιό του, τα οποία επιλύθηκαν ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών, τις οποίες δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού οι πρώτοι γύροι του στο Q1 δεν ήταν ανταγωνιστικοί.

Στο Q3 όμως, διατήρησε την ψυχραιμία του και απέφυγε τα λάθη στον κρίσιμο τελικό του γύρο, τον οποίο δεν θεώρησε ότι ήταν καλός. Είχε αρκετές νευρικές στιγμές στο 1ο sector και η μπαταρία άδειαζε στις ευθείες, κοστίζοντας χρόνο. Ωστόσο, η επίδοση του Ισπανού ήταν αρκετή για να του αποφέρει την pole position.

Στην τελική προσπάθεια του Q3, ο Charles Leclerc είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην έξοδο της Chappel. Παρότι μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Μονεγάσκος βρισκόταν σε ένα γρήγορο γύρο, το περιστατικό αυτό του στέρησε κάθε ελπίδα να διεκδικήσει την pole position. Ακριβώς πριν από το τετ-α-κέ, ο Leclerc ήταν ταχύτερος σε σύγκριση με τον Sainz, αλλά θα πλήρωνε το αργότερο πέρασμά του από την Chappel ακόμα και χωρίς το τετ-α-κέ. Η Ferrari κέρδιζε πολύ χρόνο στις ζώνες πέδησης, όντας πιο σταθερή εκεί.

Ο Max Verstappen, που βρισκόταν ακριβώς πίσω από τον Leclerc στην πίστα, όταν προσέγγισε το σημείο, βρήκε κίτρινες σημαίες μπροστά του (παρότι δεν υπήρχε κίνδυνος στην πίστα, αφού ο Leclerc συνέχισε) και αναγκάστηκε να σηκώσει αισθητά το πόδι του από το γκάζι, χάνοντας, σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, 3-4 δέκατα του δλ.

Και ο Ολλανδός βρισκόταν σε πολύ καλό γύρο και θα μπορούσε να έχει κατακτήσει την pole position, καθώς ήταν ταχύτερος από τον Sainz έως εκείνη τη στιγμή και δεδομένης της απώλειας χρόνου του Leclerc στην Chappel, αν και μέχρι εκεί, ο Μονεγάσκος ήταν ταχύτερος. Εντέλει, ο Verstappen βρέθηκε στη 2η θέση, εμπρός από τον Leclerc.

Δεδομένης της διαφοράς που είχε ο Verstappen από όλους τους υπόλοιπους στο στεγνό στο FP3, ήταν ο τελευταίος που καλωσόρισε τη βροχή που άρχισε να πέφτει στην πίστα μόλις λίγα λεπτά πριν από την έναρξη του Q1. Παρόλα αυτά, ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός και στο βρεγμένο.

Ωστόσο, το Q3 δεν ξεκίνησε καλά για εκείνον, καθώς διέγραψε και αυτός ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια και είχε μία έξοδο από την πίστα στη δεύτερη. Με την επιθετική προσέγγιση που του αρέσει να ακολουθεί από τον πρώτο του κιόλας γύρο στην πίστα, ο Verstappen ίσως διατάραξε λίγο το ρυθμό του στο Q3.

Ο Sergio Perez θα εκκινήσει αύριο από την 4η θέση, με τον Μεξικανό να είναι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, καθώς είχε μία δύσκολη Παρασκευή, καθώς μερικά αεροδυναμικά εξαρτήματα δεν είχαν τοποθετηθεί σωστά στο μονοθέσιό του. Επίσης, στο Q2 κόλλησε πίσω από τον Ricciardo και διακινδύνευσε να αποκλειστεί από τη διαδικασία.

Στην 5η θέση κατετάγη ο Lewis Hamilton, ο οποίος ήταν απογοητευμένος με το αποτέλεσμα αυτό, καθώς πιστεύει ότι οι βροχερές συνθήκες θα του έδιναν τη δυνατότητα να παλέψει για μία εκ των τριών πρώτων θέσεων, κάτι που εκτιμά ότι δεν θα είχε τη δυνατότητα να κάνει αν η πίστα ήταν στεγνή. Ωστόσο, ο Hamilton επέλεξε να κάνει ένα γύρο προετοιμασίας στο προτελευταίο του πέρασμα. Ο Βρετανός ανέφερε ότι τα ελαστικά του έχασαν θερμοκρασία και στην τελική του προσπάθεια άρχισε να βρέχει πιο έντονα.

Η Mercedes εκτιμά ότι έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα απ΄ ό,τι σε ένα γρήγορο γύρο. Στην άλλη πλευρά του γερμανικού γκαράζ, ο George Russell δήλωσε ότι έκανε λάθος στην τελική του προσπάθεια, και βρέθηκε στην 8η θέση. Ο ίδιος εκτιμούσε ότι έχασε πολύ χρόνο στη στροφή 3, όπου εισήλθε (όπως και ο Sainz) με υπερβολική ταχύτητα και υποστροφή, αλλά από τον ασύρματο τον ενημέρωσαν ότι οι μεγαλύτερες απώλειες ήταν στις στροφές του τελευταίου sector 13, 15 και 16. Ο Russell δήλωσε ότι είχε περισσότερη αυτοπεποίθηση στο ξεκίνημα της διαδικασίας και τα πράγματα έγιναν πιο δύσκολα για τον ίδιο προς το τέλος.

Μεταξύ των δύο Mercedes θα εκκινήσουν αύριο οι Lando Norris και Fernando Alonso. O νεαρός Βρετανός οδηγός της McLaren δήλωσε ότι έκανε λάθη στο γρήγορο γύρο του, προσεγγίζοντας μερικά στατικά νερά με λάθος γωνία και χάνοντας αρκετό χρόνο. Ο Alonso από την πλευρά του δήλωσε ότι υπήρξε ασυνεννοησία με το pit wall της Alpine, διότι πρόλαβε να περάσει τη γραμμή τερματισμού μόλις 3 δλ. πριν από την καρό σημαία και είχε το δικαίωμα να ξεκινήσει έναν τελευταίο γρήγορο γύρο, αλλά είχε ήδη αδειάσει τη μπαταρία του, οπότε δε μπορούσε να προσπαθήσει ξανά.

Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Guanyu Zhou, ο οποίος βρέθηκε εμπρός από τον team-mate του στην Alfa Romeo, Valtteri Bottas στις κατατακτήριες δοκιμές για τρίτη συνεχόμενη φορά (2η στο βρεγμένο) για να εισέλθει ξανά στο Q3. To αποτέλεσμα που προκάλεσε τη μεγαλύτερη έκπληξη όμως, ήταν το γεγονός ότι ο Nicholas Latifi κατάφερε να εισέλθει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Q3, παρότι χρησιμοποιούσε το παλιό αεροδυναμικό πακέτο της Williams. Ο Καναδός απέδωσε την καλή επίδοση σε καλό συγχρονισμό και τοποθέτηση στην πίστα στο Q1 και Q2, ιδίως πριν οι συνθήκες επιδεινωθούν στο δεύτερο σκέλος.

Εξαιρετικά απογοητευμένος ήταν ο team-mate του, Alex Albon, o οποίος αποκλείστηκε από το Q1, διότι έκανε γύρο προετοιμασίας στον οποίο κρύωσαν τα ελαστικά του και δεν είχε πρόσφυση στην τελική του προσπάθεια, ενώ μέχρι τότε βρισκόταν εντός της πρώτης δεκάδας. Η βροχή ήταν ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να συμβεί για τον Pierre Gasly, ο οποίος κατετάγη στην 11η θέση σε μία πίστα που η AlphaTauri δεν είναι καθόλου ανταγωνιστική στις γρήγορες στροφές, οι οποίες αποκαλύπτουν τις αδυναμίες του ιταλικού μονοθεσίου.

Ο Daniel Ricciardo βγήκε λίγο εκτός πίστας και έχασε χρόνο στο γύρο που έκανε αμέσως πριν επιδεινωθούν οι καιρικές συνθήκες στο Q2, γεγονός που τον απέκλεισε από τη συνέχεια τη διαδικασίας. Ο Bottas είχε και αυτός μία έξοδο στο Q2 και έπειτα από αυτό δεν είχε τη δυνατότητα να επαναφέρει τη θερμοκρασία των ελαστικών του στα ιδεατά επίπεδα.

Ο Esteban Ocon αντιμετώπισε ένα πρόβλημα την μπαταρία της Alpine-Renault και έχανε χρόνο στις ευθείες, για να καταλήξει τελευταίος στο Q2. Αμφότεροι οι οδηγοί της Aston Martin, που αποκλείστηκαν στο Q1 ανέφεραν ότι το βρετανικό μονοθέσιο ήταν αργό σήμερα. Στο στρατόπεδο της Haas ο Mick Schumacher είχε πρόβλημα με το τιμόνι, ενώ ο Kevin Magnussen δεν κατάφερε να βρει ρυθμό στο βρεγμένο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!