Στο GP Μαϊάμι, όπου οι δύο Aston Martin αναγκάστηκαν να εκκινήσουν από το pit lane, επειδή το καύσιμό τους ήταν πολύ κρύο όταν άνοιξε το pit lane 40 λεπτά πριν την έναρξη του γύρου σχηματισμού του αγώνα. Εντέλει, σε εκείνη την περίπτωση, λόγω λάθους της ομάδας τα μονοθέσια της Aston Martin δεν να εισέλθουν στην πίστα εντός των 10 λεπτών που παραμένει ανοιχτό το pit lane για να κάνουν οι οδηγοί μερικούς αναγνωριστικούς γύρους και στη συνέχεια να παραταχθούν στη σειρά εκκίνησης.
Στο GP Ισπανίας, το φαινόμενο επαναλήφθηκε, αυτή τη φορά με διαφορετική κατάληξη, για τις δύο ομάδες της Red Bull, οι οδηγοί των οποίων εξήλθαν από το pit lane μόλις δευτερόλεπτα πριν αυτό κλείσει, 30 λεπτά πριν από την έναρξη του γύρου σχηματισμού του αγώνα. Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο συμβάντων, ήταν ότι για τους πρώτους πέντε αγώνες, λόγω προβλημάτων στα συστήματα, η θερμοκρασία του καυσίμου είχε καθοριστεί στους 18 βαθμούς Κελσίου.
Ωστόσο, στο GP Ισπανίας μία από τις ομάδες -πιθανότατα η Ferrari- άσκησε βέτο σε αυτό το μέτρο και η διαδικασία επέτρεψε σε αυτό που προβλέπουν οι κανονισμοί. Συνεπώς, από τον προηγούμενο αγώνα, η θερμοκρασία του καυσίμου πρέπει να είναι έως 10 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από αυτήν στην ατμόσφαιρα. Οι ομάδες προσπαθούν να διατηρούν τα καύσιμα σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες θερμοκρασίες, καθώς αυτές αυξάνονται έως ότου ξεκινήσει ο αγώνας. Τα Ε10 καύσιμα αποδίδουν καλύτερα σε χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Ωστόσο, το πρόβλημα με τη διαδικασία προσαρμογής της θερμοκρασίας των καυσίμων ανάλογα με αυτήν του περιβάλλοντος στο Ισπανικό GP ήταν ότι την τελευταία στιγμή, η επίσημη τιμή της FIA άλλαξε από 24 βαθμούς Κελσίου που είχε καθοριστεί δύο ώρες πριν την εκκίνηση του αγώνα σε 25ο C. Αυτό άφησε τις ομάδες να «τρέχουν» τελευταία στιγμή για να αυξήσουν τη θερμοκρασία των καυσίμων κατά 1 βαθμό Κελσίου. Η FIA παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη θερμοκρασία των καυσίμων των μονοθεσίου μέσω των μετρητών ροής που είναι υποχρεωτικοί για όλα τα μονοθέσια.
Στην Ισπανία, η Red Bull και η AlphaTauri χρησιμοποίησαν τον χρόνο που συνήθως διαθέτουν για τους αναγνωριστικούς γύρους και δοκιμαστικές εκκινήσεις, για να διατηρήσουν τα μονοθέσια στα γκαράζ με τους κινητήρες τους σε λειτουργία. Οι Pierre Gasly και Max Verstappen ξεκίνησαν τελικά μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν κλείσει το pit lane και και να παραταχθούν στη σειρά εκκίνησης. Ωστόσο, οι συνήθεις προετοιμασίες των οδηγών πριν από τον αγώνα τέθηκαν σε κίνδυνο.
Οι ομάδες συζητούν τώρα με τη FIA το ενδεχόμενο να αλλάξει η ώρα που δηλώνεται η επίσημη θερμοκρασία, με το κύριο ζήτημα να είναι αυτή τη στιγμή ότι τα καύσιμα πρέπει να μπουν στα μονοθέσια ουσιαστικά την ίδια περίπου στιγμή, δύο ώρες πριν από την εκκίνηση. Ορισμένες ομάδες πρότειναν ότι η θερμοκρασία θα πρέπει να γίνεται επίσημη νωρίτερα, ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο για να κάνουν τους απαιτούμενους υπολογισμούς. Αυτή η συζήτηση βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη και οποιεσδήποτε αλλαγές θα πρέπει να συμφωνηθούν και να εγκριθούν.