Ανίτα Πασαλή: “Το άγχος για το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις είναι μεγαλύτερο από την πρώτη φορά”

Η Αλυτάρχης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ζητά μέσω του MotorOne.gr τη συμβολή των θεατών για τη διεξαγωγή ενός ασφαλούς και πετυχημένου αγώνα

Ανίτα Πασαλή: “Το άγχος για το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις είναι μεγαλύτερο από την πρώτη φορά”

Η Αλυτάρχης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ζητά μέσω του MotorOne.gr τη συμβολή των θεατών για τη διεξαγωγή ενός ασφαλούς και πετυχημένου αγώνα

Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για τη διεξαγωγή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021, η οργανωτική επιτροπή κάνει τους τελευταίους ελέγχους ώστε όλα να είναι έτοιμα για την εκκίνηση του αγώνα την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου. Η κα Ανίτα Πασαλή, αλυτάρχης του Ράλλυ, αναλύει στο MotorOne.gr το πλάνο για τη διεξαγωγή τόσο της Athens Stage, περιμετρικά της πλατείας Συντάγματος, όσο και των ειδικών διαδρομών στα ελληνικά βουνά, το επόμενο τριήμερο.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μία ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις γίνεται στο κέντρο της Αθήνας. Τι θα πρέπει να γνωρίζουν όσοι μεταβούν στην πλατεία Συντάγματος την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου;

Η διαφορά με παλαιότερες υπερειδικές είναι ότι αφενός φέτος γίνεται σε ανοικτό χώρο και αφετέρου ότι έχουμε να διαχειριστούμε και την πανδημία. Σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν τελείως διαφορετικά τα πράγματα, θα επιτρεπόταν η παρουσία θεατών στο εσωτερικό της πλατείας Συντάγματος. Τα περίπτερα των χορηγών και η χάραξη της διαδρομής θα στηθούν την Τετάρτη το πρωί και θα είναι προσβάσιμα στο κοινό μέχρι περίπου τη 1 το μεσημέρι της Πέμπτης. Τότε με σχέδιο της αστυνομίας θα εκκενωθεί ο εσωτερικός χώρος της πλατείας, καθώς αφού κλείσουν οι γύρω δρόμοι δεν θα μπορεί να μετακινηθεί το κοινό. Άλλωστε είναι άγνωστο πόσο μεγάλη θα είναι η προσέλευση του κόσμου.

Στην περίμετρο θα μπορεί να κινείται κόσμος, θα μπορεί να παρακολουθεί πίσω από το κάγκελα τα οποία θα είναι γύρω από την πλατεία. Αν υπάρξει μεγαλύτερη του αναμενομένου προσέλευση των θεατών, η αστυνομία έχει τον μηχανισμό και το σχέδιο να κρατήσει όσο κόσμο μπορεί να αντέξει η περίμετρος. Αυτός είναι ο σχεδιασμός. Όλοι όσοι θα βρίσκονται στο εσωτερικό της πλατείας θα είναι είτε εμβολιασμένοι πλήρως ή νοσήσαντες. Όσοι εμπλέκονται με το αγωνιστικό κομμάτι, με βάση όσα προβλέπονται για το WRC, θα έχουν τεστ PCR.

Τι δυσκολίες δημιουργεί η επταετής απουσία (2014-2020) του Ράλλυ Ακρόπολις από το πρόγραμμα του WRC;

Έχουν αλλάξει πάρα πολλά όλα αυτά τα χρόνια και κυρίως σε θέματα ασφαλείας. Προσαρμοζόμαστε και μαθαίνουμε. Σε όλα τα υπόλοιπα υπάρχει η εμπειρία, οπότε δίνουμε έμφαση στα καινούργια θέματα που έχουν να κάνουν περισσότερο με την ασφάλεια. Η ασφάλεια αγωνιζομένων, θεατών, κριτών, οργανωτών, μας ενδιαφέρει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Πότε είχατε περισσότερο άγχος, φέτος ή το 2001 όταν ήσασταν για πρώτη φορά Αλυτάρχης του αγώνα;

Νομίζω ότι φέτος το άγχος είναι μεγαλύτερο από αυτό που είχα πριν από 20 χρόνια, αφενός λόγω της απουσίας του Ράλλυ Ακρόπολις από το WRC επί τόσα έτη και αφετέρου εξαιτίας των αλλαγών που έχουν συντελεστεί στους τομείς της ασφάλειας αλλά και των νέων δεδομένων που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού.

Τι θα πρέπει να γνωρίζουν όσοι μεταβούν στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις;

Αυτό που ζητάμε από τους θεατές είναι να κρατούν μεγάλες αποστάσεις στα σημεία που έχουν σηματοδοτηθεί με κορδέλα από τους ανθρώπους της οργάνωσης. Εκείνο που πρέπει να γνωρίζουν όλοι όσοι θέλουν ο εθνικός μας αγώνας να παραμείνει στο πρόγραμμα του WRC και τα επόμενα χρόνια, είναι ότι μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, από τις κάμερες που υπάρχουν εντός του αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά και των αγωνιστικών, είμαστε σε θέση να διακρίνουμε ποιοι θεατές δεν κάθονται σε ασφαλή σημεία. Σε αυτή την περίπτωση, σε συνεργασία με την εκπρόσωπο της FIA για θέματα ασφαλείας, είμαστε υποχρεωμένοι – και θα το κάνουμε για την ασφάλεια του κόσμου – να καθυστερήσουμε την έναρξη μίας ειδικής διαδρομής, να τη διακόψουμε ή ακόμη και να την ακυρώσουμε.

Έχουμε εκπαιδεύσει και τους κριτές μας και τους υπευθύνους ασφαλείας των ειδικών διαδρομών να καθοδηγήσουν τους θεατές στα σημεία όπου επιτρέπεται να στέκονται. Είναι πολύ περισσότερα τα σημεία όπου δεν επιτρέπεται να κάθεται ο κόσμος, όπως οι εξωτερικές πλευρές των στροφών ή γρήγορα σημεία με άλματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Απαιτείται να διατηρείται μεγάλη απόσταση από τις άκρες των δρόμων, ώστε και ο κόσμος να είναι ασφαλής. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ακόμη και οι καλύτεροι οδηγοί στον κόσμο, όπως αυτοί του WRC, είναι άνθρωποι. Λάθη γίνονται, μηχανικά προβλήματα μπορεί να υπάρξουν.

Ποιος είναι ο αγωνιστικός χαρακτήρας του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις;

Έχει γίνει μεν καταπληκτική δουλειά στη βελτίωση των ειδικών διαδρομών, όμως ο αγώνας δεν χάνει τον απρόβλεπτό του χαρακτήρα, κάτι που είναι εξάλλου το ζητούμενο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!