Το Alpine A290_ß είναι προπομπός του ηλεκτρικού hot hatchback

Η έκδοση παραγωγής της Alpine A290_ß θα κάνει το ντεμπούτο της το 2024 με αμάξωμα που θα μοιάζει πολύ με αυτό του concept.

Το Alpine A290_ß είναι προπομπός του ηλεκτρικού hot hatchback

Η έκδοση παραγωγής της Alpine A290_ß θα κάνει το ντεμπούτο της το 2024 με αμάξωμα που θα μοιάζει πολύ με αυτό του concept.

Η Alpine θα αναλάβει τον μανδύα της Renault Sport όσον αφορά τα μοντέλα υψηλότερων επιδόσεων και το αυτοκίνητο επίδειξης A290_ß δείχνει ένα μελλοντικό hot hatchback από τη σπορ γαλλική μάρκα. Το όνομα προέρχεται από τον κόσμο των παιχνιδιών, όπου τα αναπτυξιακά προγράμματα λαμβάνουν την ετικέτα «beta», τονίζοντας ότι αυτό το αυτοκίνητο αποτελεί προεπισκόπηση ενός μοντέλου παραγωγής που πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του το 2024.

Αν και το αυτοκίνητο επίδειξης A290_ß βασίζεται σε μια μοναδική ειδική πλατφόρμα που δεν διαφέρει από εκείνη του πρωτότυπου Renault R5 Turbo 3E που παρουσιάστηκε πέρυσι, η έκδοση παραγωγής θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B EV της αδελφής εταιρείας Renault, την οποία το A290 θα μοιράζεται με το μελλοντικό αμιγώς ηλεκτρικό supermini Renault 5.

Τα δύο concept μοιράζονται παρόμοια σιλουέτα και βασικό σχήμα, αλλά το A290_ß προσφέρει ακόμα πιο σπορ στάση, χάρη στο μεγαλύτερο μετατρόχιο, που καλύπτεται από το ογκώδες αμάξωμα. Υπάρχουν τροχοί 20 ιντσών με ειδικά κατασκευασμένα ελαστικά Michelin (οι τροχοί 19 ιντσών θα είναι στάνταρ στο αυτοκίνητο παραγωγής), μία μεγάλη μάσκα που φιλοξενεί το σήμα κατατεθέν της μάρκας, το εμπρός μέρος με τα τέσσερα φώτα και την υπογραφή LED «X», καθώς και μια μεγάλη πίσω αεροτομή, εκτεταμένες πλαϊνές ποδιές και θόλοι τροχών κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα που μοιάζουν με «σφυρήλατο βράχο» με μπλε ένθετα.

Σύμφωνα με τον διευθυντή σχεδιασμού της Alpine, Antony Villain, το αμάξωμα της A290 βρίσκεται πολύ κοντά στην έκδοση παραγωγής. Αναμένονται πιο συμβατικοί πλαϊνοί καθρέπτες και κάποια ελαφρώς διαφορετική επεξεργασία εξωτερικών λεπτομερειών, όπως το «σφυρήλατο» carbon που είναι απίθανο να διατίθεται στην έκδοση παραγωγής, για να μην εκτοξευθεί το κόστος. Αλλά το συνολικό σχήμα και η στάση, το εμπρός μέρος και τα στοιχεία φωτισμού αναμένεται να αναπαραχθούν στο μοντέλο παραγωγής.

«Το εξωτερικό είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα δείτε σύντομα στο δρόμο», δήλωσε ο Villain. «Ωστόσο, το εσωτερικό είναι ένας φόρος τιμής στους αγώνες. Θα έχουμε μια πιο συμβατική διάταξη για το αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά εξακολουθούμε να επαναπροσδιορίζουμε την καθημερινή σπορτίφ διάθεση μέσω των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και να στοχεύουμε σε νέους πελάτες. Το εσωτερικό θα αποτελέσει βασικό μέρος αυτού».

Όπως περιέγραψε ο Villain, η καμπίνα του A290 είναι καθαρά concept. Ενώ αυτό το μοντέλο «beta» εξακολουθεί να διαθέτει μια πεντάθυρη σιλουέτα (μόνο οι εμπρός πόρτες ανοίγουν, λόγω του εκτεταμένου κλωβού ασφαλείας του αυτοκινήτου), η διάταξη τριών θέσεων στο εσωτερικό αντλεί έμπνευση από τα αγωνιστικά κατορθώματα της Alpine, με μια κεντρική θέση οδήγησης όπως στη Formula 1.

Υπάρχει χώρος για έναν επιβάτη εκατέρωθεν του οδηγού, οι οποίοι κάθονται ελαφρώς πίσω, ενώ ο μπλε φωτισμός LED διατρέχει οριζόντια το ταμπλό, το οποίο τέμνεται από μια πορφυρή λωρίδα LED που τονίζει την κεντρική θέση οδήγησης. Τα ελαφριά καθίσματα μπάκετ είναι κατασκευασμένα 100% από «ακατέργαστο άνθρακα» και διακοσμημένα με Alcantara. Ενώ υπάρχει μια κονσόλα πάνω από το κεφάλι για το διακόπτη τερματισμού, τα φλας και τα φώτα του αυτοκινήτου, το A290_ß δεν διαθέτει οθόνη. Ωστόσο, υπάρχει head-up display.

Ενώ το αυτοκίνητο παραγωγής A290 θα έχει μια πιο συμβατική εσωτερική διάταξη, η Alpine έχει δεσμευτεί σε ένα σχεδιασμό που θα εξακολουθεί να επικεντρώνεται στον οδηγό. Αναμείνατε, λοιπόν, ριζοσπαστική επεξεργασία των διακοσμητικών στοιχείων και χαμηλότερη θέση οδήγησης από ό,τι σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να εμπλέκεται πραγματικά ο οδηγός.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες για το A290_ß δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά γνωρίζουμε ότι διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα (το αυτοκίνητο παραγωγής θα διαθέτει μόνο μία μονάδα), με σύστημα torque-vectoring για τη βελτίωση της ευελιξίας.

Υπάρχουν τρεις λειτουργίες οδήγησης: για βρεγμένο (Wet) και στεγνό (Dry) οδόστρωμα καθώς και Full. Στο Wet το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πιο ήπια για περισσότερη σταθερότητα και αυτοπεποίθηση, στο Dry η επιθετικότητα και η απόδοση αυξάνονται, ενώ στο Full απελευθερώνεται η μέγιστη ισχύς. Υπάρχει επίσης ένα κόκκινο κουμπί boost στο τιμόνι με την ένδειξη «OV» για το Overtake (προσπέρασμα) το οποίο θα δίνει μια ώθηση ισχύος διάρκειας 10 δευτερολέπτων. Σύμφωνα με τον Robert Bonetto, αντιπρόεδρο μηχανολογίας της Alpine, αυτή η λειτουργία θα υπάρχει σε όλα τα μοντέλα παραγωγής της Alpine στο μέλλον.

Το πλαίσιο διαθέτει εμπρός ανάρτηση με γόνατα και πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, με υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τεχνολογία που μεταφέρθηκε από τη σπορ A110. Τα φρένα διαθέτουν τετραπίστονες δαγκάνες φρένων της Brembo και δίσκους 320 χιλιοστών μπροστά, σε συνδυασμό με τις ρυθμιζόμενες λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης.

Ένα πράγμα που θα είναι νέο για το μοντέλο παραγωγής A290 -και το οποίο προανήγγειλε αυτό το concept- είναι τα τριγωνικά γραφικά του αυτοκινήτου. Λέγεται ότι θυμίζουν το πνεύμα των Άλπεων, από όπου η γαλλική μάρκα πήρε το όνομά της, και ο σχεδιασμός θα αποτελέσει πιθανότατα επιλογή εξατομίκευσης για τα μελλοντικά μοντέλα, με τον Villain να επισημαίνει ότι αυτός είναι ένας βασικός τομέας ανάπτυξης για την Alpine.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!