F1: Η Alfa Romeo αποκάλυψε τη C43

H Alfa Romeo έγινε η πρώτη ομάδα της Formula 1 που παρουσίασε το φετινό της μονοθέσιο, την C43, στη Ζυρίχη.

F1: Η Alfa Romeo αποκάλυψε τη C43

H Alfa Romeo έγινε η πρώτη ομάδα της Formula 1 που παρουσίασε το φετινό της μονοθέσιο, την C43, στη Ζυρίχη.

Η ομάδα της Sauber, που θα αγωνιστεί φέτος για τελευταία χρονιά με το όνομα Alfa Romeo, αφού η εμπορική συνεργασία με την ιταλική μάρκα θα τερματιστεί στο τέλος της σεζόν. Αυτό θα συμβεί για να ανοίξει ο δρόμος για την έλευση της Audi το 2026, για να κάνει χώρο για την έλευση της Audi, η οποία έχει ήδη αγοράσει μερίδιο της ομάδας του Hinwil.

Παράλληλα, η Alfa Romeo διαθέτει καινούριο βασικό σπόνσορα, την αυστραλιανή εταιρεία διαδικτυακού καζίνο Stake. Επίσης, μεγάλες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στην ανώτερη ιεραρχία της ομάδας, με τον Andreas Seidl (πρώην McLaren) να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του CEO της Sauber. O Ιταλός Alessandro Alunni Bravi θα εκτελεί χρέη επικεφαλής ομάδας, για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Στόχος του Seidl είναι να οργανώσει την ομάδα για την έλευση της Audi το 2026 και να την αναπτύξει έως τότε (με ενίσχυση προσωπικού και ίσως αναβαθμίσεις στις υποδομές) για να είναι ανταγωνιστική όταν η γερμανική μάρκα φέρει το όνομά της στο προσκήνιο. H ομάδα ολοκλήρωσε την περυσινή σεζόν στην 6η θέση της βαθμολογίας Κατασκευαστών και θα διατηρήσει την ίδια οδηγική σύνθεση, με τον Φινλανδό Valtteri Bottas και τον Κινέζο Guanyu Zhou.

Η Alfa Romeo στοχεύει σε περισσότερη συνοχή στην απόδοσή της κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έχει επικεντρωθεί σε τομείς κυρίως στο πίσω μέρος του καινούργιου μονοθεσίου, σε τομείς που είχε αναγνωρίσει ότι μπορούσε να αντλήσει περισσότερη απόδοση. Επίσης, εστίασε στη βελτίωση της αξιοπιστίας, μέσω του συστήματος απαγωγής θερμότητας το οποίο αποτέλεσε πέρυσι αχίλλειο πτέρνα.

Πέραν από τον διαφορετικό χρωματισμό, η C43, παρότι αποτελεί λογική εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου, διαθέτει πολλές ενδιαφέρουσες τεχνικές λύσεις. Η ομάδα απομακρύνθηκε από το σχεδιασμό της περυσινής χρονιάς όσον αφορά το σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, του περιβλήματος του κιβωτίου και των καλυμμάτων των ψυγείων, τα οποία κατεβαίνουν προς τα κάτω στο πίσω μέρος, ακολουθώντας τη σχολή της Red Bull.

Ο ανασχεδιασμός αυτός έφερε αεροδυναμικές αλλαγές και στο κάλυμμα του κινητήρα, που είναι πολύ πλατύ στο πίσω μέρος (αφαιρώντας όγκο από τα ψυγεία), φέρει διατρήσεις (για τους θερμούς αγώνες) και εκτείνεται έως τον πίσω άξονα, για την εξαγωγή θερμού αέρα κάτω από την πίσω αεροτομή. Στοχεύει στη βελτίωση της ροής αέρα προς το διαχύτη, ενσαρκώνοντας τις αλλαγές που η ομάδα θα ήθελε να έχει εφαρμόσει από πέρυσι, για να βελτιώσει τη σταθερότητα του πίσω μέρους στις γρήγορες στροφές.

Πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η οδοντωτή διαμόρφωση των πλαϊνών άκρων του δαπέδου, για την καλύτερη διαμόρφωση της ροής αέρα σε μία πολύ σημαντική περιοχή του μονοθεσίου. Να δούμε αν θα διατηρηθεί αυτή η λύση και όταν το μονοθέσιο κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα. Η Alfa Romeo διατήρησε επίσης το roll hoop πίσω από το κεφάλι του οδηγού με μονή λεπίδα, παρά τους πιο αυστηρούς φετινούς κανονισμούς σε αυτή την περιοχή.

Μάλιστα, o σχεδιασμός της Alfa Romeo πληροί τις ακόμα πιο αυστηρές απαιτήσεις των κανονισμών του 2024 σύμφωνα με τους οποίους θα πρέπει να αντέχει πολύ υψηλότερο φορτίο, πέραν της γεωμετρικής αλλαγής του ώστε να μη σκάβει την άσφαλτο όπως είχε συμβεί στο GP Μ. Βρετανίας πέρυσι. Διαφορετικοί είναι και οι αεραγωγοί του κινητήρα -και ψυγείων- στην ίδια περιοχή.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!