To Kia EV9 λίγο πριν από την πλήρη αποκάλυψή του

Η Kia σχεδιάζει μια σειρά από 14 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2027, με την SUV ναυαρχίδα EV9 να αναμένεται εντός του 2023.

To Kia EV9 λίγο πριν από την πλήρη αποκάλυψή του

Η Kia σχεδιάζει μια σειρά από 14 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2027, με την SUV ναυαρχίδα EV9 να αναμένεται εντός του 2023.

Οι προδιαγραφές και τα στοιχεία της αυτονομίας του επερχόμενου 7θέσιου ηλεκτρικού SUV Kia EV9 διέρρευσαν στο διαδίκτυο πριν από την παρουσίαση της ναυαρχίδας του μοντέλου αργότερα φέτος. Τα προσωρινά στοιχεία, για το EV9 προδιαγραφών ΗΠΑ, στάλθηκαν σε πιθανούς πελάτες και υποδηλώνουν ότι το SUV θα έχει έως και 400 ίππους, καθώς και αυτονομία σχεδόν 480 χλμ. στον αμερικανικό κύκλο δοκιμών EPA.

Το Kia EV9 θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες, πριν κληθεί να ανταγωνιστεί ηλεκτρικά SUV όπως το Mercedes EQB, καθώς και το επερχόμενο Hyundai Ioniq 7 και την έκδοση παραγωγής του Skoda Vision 7S, που αναμένεται το 2026.

Η Kia αναφέρει ότι εξελίσσει το EV9 εδώ και σχεδόν 4 χρόνια, και πρόσφατα μοιράστηκε τις πρώτες επίσημες εικόνες του μεγάλου SUV μηδενικών εκπομπών, με λιγότερο καμουφλάζ από ποτέ άλλοτε. Είναι σαφές ότι η σχεδίαση του αρχικού Concept EV9 έχει μεταφερθεί πρακτικά αμετάβλητη, συμπεριλαμβανομένων των τετραγωνικών αναλογιών τύπου Land Rover Defender και του εντυπωσιακά αλαζονικού σχεδιασμού του εμπρός μέρους.

Ορισμένες από τις μικρότερες λεπτομέρειες του EV9 είναι επίσης πιο εμφανείς σε αυτές τις νέες εικόνες, όπως οι χειρολαβές των θυρών που δεν προεξέχουν, για καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά και η κλίση προς τα πάνω στη γραμμή των παραθύρων για όσους βρίσκονται στην τρίτη σειρά ακθισμάτων. Η εμπρός μάσκα φαίνεται επίσης να διαθέτει εισαγωγές αέρα που θα βοηθήσουν στην ψύξη της μπαταρίας και των ηλεκτροκινητήρων του EV9.

Εντωμεταξύ, ορισμένα στοιχεία, όπως το σχήμα της καλυμμένης μάσκας, τα ασημί διακοσμητικά στοιχεία του αμαξώματος και οι προβολείς LED, είναι πολύ παρόμοια με αυτά του Niro EV. Δεν έχουμε δει ακόμα το εσωτερικό του EV9, αλλά αναμένουμε ότι θα αποκτήσει μια καμπίνα γεμάτη από τεχνολογικά καλούδια, δανεισμένη σχεδόν αυτούσια από το EV6. Όταν επιβεβαιώθηκε η παραγωγή του EV9 το Μάρτιο του 2022, η Kia ισχυρίστηκε ότι θα είναι ικανό να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5 δλ. και να προσφέρει αυτονομία περίπου 540 χλμ.

Ενώ η Ευρώπη χρησιμοποιεί την πιο γνωστή μέθοδο WLTP για τη συνδυασμένη αυτονομία, τα στοιχεία EPA που διέρρευσαν, μας δίνουν μια καλή ιδέα για το πόσο μακριά θα ταξιδεύει το EV9 με μια φόρτιση, όταν ξεκινήσει η πώλησή του προς το τέλος του 2023. Σύμφωνα με τα έγγραφα, το εισαγωγικό EV9 -πιθανότατα με μπαταρία 58 kWh– έχει αυτονομία 355 χλμ. EPA, η οποία απέχει μόλις 19 μίλια από το χαμηλότερο και πιο κομψό EV6.

Υποθέτουμε ότι το EV9 με μεγαλύτερη αυτονομία, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί, είναι πιθανό να είναι αποτελεί μία παραλλαγή με κίνηση στον πίσω άξονα και τη μεγαλύτερη μπαταρία77 kWh– που υπάρχει στο EV6. Αυτή η έκδοση λέγεται ότι μπορεί να διανύσει 467 χλμ. στον κύκλο EPA, σε σύγκριση με 500 χλμ. για ένα παρόμοιο EV6. Αυτό θα σημαίνει ότι το EV9 μεγάλης αυτονομίας θα έχει αξιολόγηση περίπου στα 494 χλμ., ελαφρώς μικρότερη από τον αρχικό ισχυρισμό της Kia.

Το EV9 θα διαθέτει την ίδια τεχνολογία υπερταχείας φόρτισης 800 Volt με το EV6, το Hyundai Ioniq 5 και το Genesis GV60, που σημαίνει ότι μια φόρτιση 10% – 80% θα διαρκεί λιγότερο από 20 λεπτά.

Η αύξηση της αυτονομίας διπλασιάζει την ισχύ του EV9 από περίπου 203 ίππους σε 405, πιθανώς μέσω ενός επιπλέον ηλεκτροκινητήρα, που θα παρέχει τετρακίνηση. Η αυτονομία μειώνεται ανάλογα με την αυξημένη απόδοση, με την κορυφαία έκδοση με διπλό κινητήρα –και πιθανότατα με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh- να διανύει 386 χλμ. (EPA) ή περίπου 410 χλμ. (WLTP) με μια φόρτιση.

Αυτά τα μοντέλα είναι που θα προσφέρουν τις μεγαλύτερες επιδόσεις, με τα νούμερα που διέρρευσαν να δείχνουν ότι η πιο ισχυρή έκδοση με διπλό κινητήρα θα αναπτύσσει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα (και πάλι στοιχεία για τις ΗΠΑ) σε 5,2 δευτερόλεπτα, όχι πολύ μακριά από τον ισχυρισμό της Kia. Ακόμη και η έκδοση με κίνηση στον πίσω άξονα μεγάλης αυτονομίας θα πρέπει να είναι σε θέση να ολοκληρώσει αυτό το σπριντ σε λιγότερο από 9 δλ.

Το 7θέσιο μοντέλο της Kia θα είναι επίσης το πρώτο που θα διαθέτει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της μάρκας, την οποία ονομάζει «AutoMode». Οι λεπτομέρειες είναι λιγοστές σχετικά με τις ακριβείς δυνατότητες αυτού του συστήματος, αλλά η Kia έχει αποκαλύψει ένα χαρακτηριστικό, που ονομάζεται «Highway Driving Pilot», το οποίο μπορεί να συλλέξει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

Επιπλέον, το EV9 θα είναι σε θέση να λαμβάνει ενημερώσεις λογισμικού over-the-air (OTA), καθώς και υπηρεσίες feature-on-demand (FoD) που θα επιτρέπουν στους πελάτες να ξεκλειδώνουν πρόσθετες λειτουργίες αφού αγοράσουν το αυτοκίνητο – όπως θερμαινόμενα καθίσματα και προσαρμοζόμενους προβολείς υψηλής δέσμης.

Η Kia σχεδιάζει επίσης να λανσάρει μια έκδοση GT υψηλών επιδόσεων όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, σε συνέχεια της πρόσφατης άφιξης του EV6 GT. Ένα εξαιρετικά ισχυρό EV9 GT θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την BMW iX M60 ή ακόμα και το ηλεκτρικό SUV της Lotus, την Eletre.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το EV9 αναμένεται να αποκαλυφθούν πριν από το ντεμπούτο του τους πρώτους μήνες του 2023. Ωστόσο, το EV9 δεν είναι το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο που έχει στα σκαριά η Kia, η οποία θα λανσάρει 14 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2027, με ρυθμό δύο ανά έτος. Τα σχέδια περιλαμβάνουν δύο φορτηγά pickup με μηδενικούς ρύπους και ένα προσιτό ηλεκτρικό όχημα εισαγωγικού επιπέδου. Η Kia έχει ως στόχο τις πωλήσεις 1,4 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ετησίως έως το 2030.

Η Kia έχει ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά της να γίνει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη έως το 2035 και να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά και οχήματα κυψελών καυσίμου σε παγκόσμιο επίπεδο έως το 2040. Το πρώτο μοντέλο κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Kia θα παρουσιαστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία και είναι πιθανό να χρησιμοποιεί μέρος της τεχνολογίας επόμενης γενιάς της αδελφής μάρκας Hyundai, της οποίας είχαμε μία προεπισκόπηση το 2021.

Η Kia έχει επίσης σχέδια για αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία αναφέρονται στην παρουσίαση της στρατηγικής της για το 2022 ως PBV (Purpose-Built Vehicles). Τελικά, αυτά θα κατασκευαστούν πάνω σε μια ειδική πλατφόρμα ηλεκρικών οχημάτων «skateboard» που θα επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να προσαρμόζει το μέγεθος και το σχήμα των αυτοκινήτων ανάλογα με τις ανάγκες της.

Kia EV9

Η Kia είχε αποκαλύψει το Concept EV9 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το 2021, δίνοντας μία ιδέα πως μπορεί να είναι το SUV παραγωγής που αναμένεται σύντομα. Διέθετε ζάντες ελαφρού κράματος 22 ιντσών, κάμερες στη θέση των κανονικών καθρεπτών και μια νέα έκδοση του γνωστού σχεδιασμού της μάσκας της μάρκας, που ονομάζεται Digital Tiger Face. Το Concept EV9 διαθέτει επίσης μεταξόνιο που υπερβαίνει τα 3 μέτρα, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί ο χώρος της καμπίνας.

Η καμπίνα του Concept EV9 διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, πανοραμική γυάλινη οροφή, «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα και κεντρική οθόνη infotainment 27 ιντσών. Για τη δημιουργία του εσωτερικού χρησιμοποιήθηκε vegan δέρμα, καθώς και ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος και πλαστικά μπουκάλια.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του concept είναι τρεις μοναδικές λειτουργίες για τα καθίσματα της καμπίνας. Η πρώτη, Active mode, είναι για την οδήγηση. Όταν όμως το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο και μεταβείτε στη λειτουργία Pause, η 1η και η 3η σειρά γυρίζουν ώστε να αντικρίζουν η μία την άλλη, ενώ η δεύτερη σειρά αναδιπλώνεται για να γίνει τραπέζι. Στη λειτουργία Enjoy, και οι τρεις σειρές καθισμάτων αντιστρέφονται και ανοίγει η θύρα του χώρου αποσκευών.

Αποκλειστική συνεργασία: Driving Electric

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!