Το μοναδικό -στην κυριολεξία- Abarth 1000 SP

Εμπνευσμένο από το Abarth 1000 Sport Prototipo του 1966 και βασισμένο στην Alfa Romeo 4C

Το μοναδικό -στην κυριολεξία- Abarth 1000 SP

Εμπνευσμένο από το Abarth 1000 Sport Prototipo του 1966 και βασισμένο στην Alfa Romeo 4C

Ήταν το 1966 όταν ο Marioc Colucci, μηχανικός από το Μιλάνο σχεδίασε το Abarth 1000 Sport Prototipo, ένα ελαφρύ και δυνατό ανοικτό αυτοκίνητο. Ένα από το πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα στην εποχή του. Αρκετά χρόνια μετά, το 2009 το τμήμα σχεδιασμού της ιταλικής εταιρείας, με έμπνευση από τη φόρμα του 1000 SP, ανέπτυξε την ιδέα για την παραγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου, με απλές, αλλά εντυπωσιακές γραμμές.

Το 2021, ακριβώς 55 χρόνια μετά την παρουσίαση του ιστορικού μοντέλου, αυτή η ιδέα εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε με την αναγέννηση του Abarth 1000 SP, με τη δημιουργία ενός μοναδικού πρωτοτύπου, με εντυπωσιακό σχεδιασμό, ο οποίος όμως μένει πιστός στη φιλοσοφία του προγόνου του.

Με μεγάλη ιστορία

Η ιστορία ξεκίνα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1950, όταν η Alfa Romeo και η Abarth συνεργάζονταν στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων με κινητήρες χαμηλής χωρητικότητας. Ο Mario Colucci, μηχανικό από το Μιλάνο και εργαζόμενος της Alfa Romeo ανέλαβε αυτή την αποστολή, πρώτος καρπός της οποίας ήταν μια Alfa Romeo βασισμένη στο Abarth 1000, ένα συμπαγές κουπέ με 4κυλινδρο κινητήρα από τη Sprint Veloce, αλλά με μικρότερο κυβισμό και σωληνωτό πλαίσιο. Το «ντύσιμο» της κατασκευής ανέλαβε ο Bertone σε σχέδιο του θρυλικού Franco Scaglione, με το αυτοκίνητο να παραμένει μοναδικό δείγμα μέχρι σήμερα.

Στο τέλος της συνεργασίας των δύο μαρκών, ο Carlo Abarth, προσέλαβε τον Colucci ως Τεχνικό Διευθυντή, ενώ το 1966 του εμπιστεύθηκε το φιλόδοξο πρόγραμμα του Abarth 1000 SP. Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από τον κυβισμό του κινητήρα (που προερχόταν από το Fiat 600) και την κατηγορία Sport Prototipo, που περιλάμβανε αυτοκίνητα με καλυμμένους τους τροχούς, τα οποία σχεδιάζονταν ειδικά για αγώνες και ήταν κατασκευασμένα σε περιορισμένους αριθμούς.

Σχεδιασμένο για να πετύχει

Σχεδιασμένο για κορυφαίες επιδόσεις τόσο σε μικρές αναβάσεις, όσο και αγώνες αντοχής, το 1000 SP είχε απλές και καθαρές γραμμές. Ελαφρύ και δυνατό κατέκτησε σειρά νικών σε διεθνείς αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα 500χλμ. στο Nürburgring το 1966, συμβάλλοντας σημαντικά στη φήμη της Abarth. Με αυτό τον τρόπο, ο επιδέξιος Colucci  ολοκλήρωσε την ιδέα του για την κατασκευή ενός αγωνιστικού με σωληνωτό πλαίσιο, την οποία είχε ξεκινήσει μερικά χρόνια νωρίτερα με την Alfa Romeo Abarth 1000.

Το νέο Abarth 1000 SP σέβεται τρεις βασικές σχεδιαστικές αρχές που είναι ορατές και στον πρόγονο του. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η ιδέα του χαμηλού βάρους, στη φόρμα του, τους όγκους του και βέβαια κυριολεκτικά και όσον αφορά στη μάζα του.

Η δεύτερη αρχή είναι εκείνη της αεροδυναμικής απόδοσης. Η σύγχρονη τεχνολογία έκανε εφικτό το συνδυασμό των γραμμών του κλασσικού 1000 SP με την αεροδυναμική απόδοση ενός σύγχρονου σπορ αυτοκινήτου.

Η τρίτη και τελευταία είναι η εργονομία που στοχεύει να βελτιώσει την εμπειρία του οδηγού, ώστε αυτός να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό την ευελιξία, την απόδοση και την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου.

Η αναβίωση

Οι γραμμές του νέου Abarth 1000 SP αντανακλούν την αισθητική του προγόνου του. Οι αναλογίες, οι απαλές επιφάνειες και τα φτερά που τονίζουν τη θέση των τροχών καθορίζουν την αισθητική ενός ανοιχτού αυτοκινήτου με τον κινητήρα στο κέντρο. Ωστόσο, τη θέση του σωληνωτού πλαισίου του ιστορικού Sport Prototipo έχει πάρει μια υβριδική αρχιτεκτονική, με κεντρικό τμήμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μπροστά πλαίσιο από αλουμίνιο. Το νέο Abarth 1000 SP εφοδιάζεται με έναν ισχυρό Turbo κινητήρα χωρητικότητας 1.742κ.εκ. απόδοσης 240 ίππων, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και γόνατα MacPherson πίσω.

Ακριβώς 55 χρόνια μετά το ντεμπούτο του προγόνου του, το μοναδικό –προς το παρόν- νέο Abarth 1000 SP είναι έτοιμο να κατακτήσει τις καρδιές του φίλων του αυτοκινήτου σε σημαντικές εκδηλώσεις κλασσικών αυτοκινήτων που θα λάβουν χώρα ανά την Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!