Οδηγούμε το εντελώς νέο και ξεχωριστό Kia Sportage

Η πέμπτη γενιά του Kia Sportage συνδυάζει την ξεχωριστή αισθητική με αρκετή τεχνολογία και την καλή οδική συμπεριφορά

Οδηγούμε το εντελώς νέο και ξεχωριστό Kia Sportage

Η πέμπτη γενιά του Kia Sportage συνδυάζει την ξεχωριστή αισθητική με αρκετή τεχνολογία και την καλή οδική συμπεριφορά

Το Kia Sportage ήταν το μοντέλο που έβαλε για τα καλά την κορεατική φίρμα στο χάρτη. Πλέον πέρασε στην πέμπτη γενιά του, αλλά η ογκώδης τρίτη γενιά του ήταν αυτή που το έκανε δημοφιλές στην αγορά της Ευρώπης και παρά το γεγονός ότι το Sportage κυκλοφορεί από το 1993.

Ωστόσο, αυτό το ολοκαίνουργιο μοντέλο είναι ένα ακόμα μεγαλύτερο βήμα, καθώς είναι η πρώτη φορά που το Sportage διατίθεται σε έκδοση βενζίνης, υβριδική και Plug-in υβριδική. Από την άλλη όμως δεν θα έχει αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή.

Η σχεδίασή του είναι εντυπωσιακή, αλλά εκεί που πραγματικά ξεχωρίζει το νέο Sportage είναι στο εσωτερικό του. Δύο οθόνες 12,3 ιντσών πανομοιότυπες με αυτές του ηλεκτρικούς EV6 κυριαρχούν στο ταμπλό, συμπεριλαμβανομένης της έξυπνης οθόνης Multi-Mode που διαθέτει φυσικά χειριστήρια για τη ρύθμιση των λειτουργιών, αλλά σου επιτρέπει να αλλάξεις μεταξύ των πιο συνηθισμένων λειτουργιών, όπως το κλιματιστικό και η ένταση του ηχοσυστήματος. Επίσης, ο φωνητικός έλεγχος λειτουργεί καλά και υπάρχουν αρκετά καλούδια στα οποία όμως θα αναφερθούμε πιο κάτω.

Είναι και ευρύχωρο επίσης, με άφθονο χώρο εμπρός, καθώς και πολλές πρακτικές θήκες για αποθήκευση αντικειμένων και εξίσου αξιόλογο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αφού το Sportage έχει μεγαλώσει συνολικά 30 χιλ. και έχει 10 χιλ. μακρύτερο μεταξόνιο, σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Αυτό συνεπάγεται και αύξηση του χώρου αποσκευών, με έως και 88 λίτρα περισσότερα, ανάλογα με την έκδοση. Αν επιλέξεις την ήπια υβριδική 48V έκδοση diesel ο όγκος είναι 256 λίτρα, ενώ αυξάνεται στα 591 λίτρα στη βενζινοκίνητη έκδοση που οδηγούμε εδώ.

Διαθέτει 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων με 180 ίππους και 265 Nm ροπής. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, με τον κινητήρα να προσφέρει αρκετή δύναμη, αν και ακούγεται λίγο τραχύς κατά τη διάρκεια πλήρους επιτάχυνσης. Διαθέσιμες θα είναι και εκδόσεις 1.6 T-GDi με κινητήρα diesel 150 ίππων, αλλά και μια υβριδική 229 ίππων, η οποία αναμένεται να του ταιριάζει αν κρίνουμε από το πόσο καλά αποδίδει στο αδελφό μοντέλο Hyundai Tucson. Επίσης, μέσα στο 2022 θα ακολουθήσει και μια Plug-in υβριδική έκδοση 265 ίππων.

Στο δρόμο το Sportage μοιάζει πιο μικρό από όσο οι διαστάσεις του μαρτυρούν, ενώ η νέα πλατφόρμα προσφέρει περισσότερη αίσθηση για τα δρώμενα. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας σε έκδοση GT-Line με τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ στρίβει γλυκά, με μικρές κλίσεις και ακριβές τιμόνι, αλλά αυτό δεν γίνεται σε βάρος της άνεσης, επειδή η ανάρτηση της Kia έχει καλές διαδρομές.

Οι εκδόσεις GT-Line έχουν πιο σπορ αισθητική, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, οθόνη 12,3 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργία χωρίς κλειδί, φώτα LED, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος περιμετρικά του αμαξώματος με κάμερα οπισθοπορείας.

Συμπέρασμα

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το νέο Sportage είναι πολλά υποσχόμενο. Η τεχνολογία του είναι σπουδαία, η οδική συμπεριφορά και η ποιότητα κύλισης είναι αξιόλογες, ενώ προσφέρει και καλή πρακτικότητα. Ωστόσο, θα πρέπει να οδηγήσουμε μια υβριδική έκδοση στους δικούς μας δρόμους πριν εκφέρουμε ένα οριστικό συμπέρασμα.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!