Το Project Rally One ιδρύθηκε από τον έμπειρο μηχανικό μηχανοκίνητου αθλητισμού Lionel Hansen, σε συνεργασία με τον καταξιωμένο ειδικό του WRC Yves Matton και την Prospeed, με στόχο τον σχεδιασμό, την κατασκευή και το ομολογκάρισμα ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC27 ενόψει του νέου κανονιστικού κύκλου.
Η ανακοίνωση έρχεται μετά την έγκριση από τη FIA των τελικών στοιχείων των κανονισμών WRC27, οι οποίοι διαμορφώνουν ένα μακροπρόθεσμο πλαίσιο και, για πρώτη φορά, επιτρέπουν το ομολογκάρισμα αυτοκινήτων και από ανεξάρτητους κατασκευαστές (tuners), οι οποίοι θα μπορούν να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τους επίσημους κατασκευαστές.
Οι κανονισμοί WRC27 εισάγουν μια πλατφόρμα ελεγχόμενου κόστους, με ανώτατο όριο τις 345.000 ευρώ, που περιλαμβάνει σωληνωτό κλωβό ασφαλείας, ανάρτηση διπλών ψαλιδιών, τετρακίνηση και έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.6 λίτρων, ο οποίος θα λειτουργεί με βιώσιμα καύσιμα.
Παρότι το αυτοκίνητο εξελίσσεται πλήρως σύμφωνα με τις προδιαγραφές WRC27, το Project Rally One δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη βελτιστοποίηση της ανάρτησης και της γεωμετρίας, στην ιδανική κατανομή βάρους και στην αξιοπιστία, όπως δηλώνει η Prospeed.
Η εξέλιξη του project βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, με την αρχιτεκτονική του πλαισίου να έχει ολοκληρωθεί και τη συναρμολόγηση του πρώτου πρωτοτύπου να βρίσκεται σε εξέλιξη. Μετά την ολοκλήρωσή του, το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών, που θα ξεπεράσει τα 6.000 χιλιόμετρα σε χώμα και άσφαλτο, πριν από τo τελικό ομολογκάρισμα. Το πρώτο shakedown έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2026.
«Το γεγονός ότι αυτό έρχεται τόσο σύντομα μετά την ανακοίνωση των κανονισμών του WRC27 επιβεβαιώνει την επιθυμία του κόσμου της αυτοκινητοβιομηχανίας να αποτελέσει μέρος της κορυφής των αγώνων ράλι. Μας γεμίζει με σιγουριά ότι αυτή θα είναι μόνο η πρώτη από πολλές τέτοιες ανακοινώσεις που θα ακολουθήσουν. Εμείς, ως Διοργανωτής, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τον Lionel και τον Yves να επιτύχουν τις φιλοδοξίες τους και είμαστε βέβαιοι ότι το μείγμα αυτοκινήτων με πιστοποίηση WRC27 μαζί με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα Rally2 θα δημιουργήσει ένα από τα πιο έντονα πεδία ανταγωνισμού στο WRC στην πρόσφατη ιστορία», δήλωσε ο Peter Thul, ο Ανώτερος Διευθυντής Αθλητισμού του Διοργανωτή του WRC.