Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κατάλληλος εξοπλισμός και η τεχνολογία των σύγχρονων αυτοκινήτων σώζει ζωές. Το ίδιο ισχύει και για το Euro NCAP. Από το 1997, αυτός ο ανεξάρτητος οργανισμός αξιολογεί την προστασία που παρέχουν κατά τη σύγκρουση τα περισσότερα αυτοκίνητα που πωλούνται, και οι δοκιμές του έχουν οδηγήσει σε βελτίωση των προτύπων σε όλους τους τομείς.
Καθώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει, το ίδιο έχει συμβεί και με τις απαιτήσεις των δοκιμών του Euro NCAP. Τα τελευταία χρόνια, δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στα πολύπλοκα (και συχνά ακριβά) ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας, που απαιτούνται για να λάβει ένα αυτοκίνητο την πλήρη βαθμολογία των πέντε αστέρων.
To BYD Dolphin Surf κατάφερε να αποσπάσει τη μέγιστη βαθμολογία ασφάλειας των πέντε αστέρων στον τελευταίο γύρο δοκιμών του Euro NCAP. Το μοντέλο που λανσαρίστηκε στην Ευρώπη τον Μάιο και δοκιμάσαμε και εμείς στο MotorOne σημείωσε την κορυφαία βαθμολογία με ισχυρές επιδόσεις και στις τέσσερις βασικές κατηγορίες αξιολόγησης.
BYD Dolphin Surf
- Βαθμολογία EuroNCAP: 5 αστέρια
- Προστασία ενηλίκων επιβατών: 82%
- Προστασία επιβάτη παιδιού: 86%
- Προστασία ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου: 76%
- Υποβοήθηση ασφάλειας: 77%
Η επίσημη έκθεση αξιολόγησης καταγράφει υψηλά επίπεδα προστασίας στη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης σε μπαριέρα, αλλά και στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο. Στις κατηγορίες που αφορούν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και τα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας, το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του Dolphin Surf επέδειξε καλή απόδοση όσον αφορά την αντίδρασή του προς τους ποδηλάτες και καλή απόκριση απέναντι στους αναβάτες μοτοσικλετών.
Ο οργανισμός αναγνώρισε επίσης την αξία των τεχνολογιών παρακολούθησης οδηγού και του συστήματος υποβοήθησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Στην Ελλάδα υπάρχουν τρεις διαθέσιμες εκδόσεις του BYD Dolphin Surf: η βασική Active, η μεσαία Boost και η κορυφαία Comfort.
H Active κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 89 ίππων και ροπής 130 Nm. Διατίθεται με μπαταρία 30 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 220 χιλιομέτρων στον μεικτό κύκλο. Μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή με ισχύ έως και 65 kW, από το 30 ως το 80% σε 25 λεπτά.
H έκδοση Boost διατηρεί τον μονό ηλεκτροκινητήρα των 89 ίππων, όμως συνδυάζεται πλέον με μια μεγαλύτερη μπαταρία 43,2 kWh. H αυτονομία σε μεικτό κύκλο φτάνει πλέον τα 322 χιλιόμετρα και φορτίζει σε ταχυφορτιστή με ισχύ έως και 85 kWh. Το 30-80% πραγματοποιείται αυτή τη φορά σε 22 λεπτά.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Comfort. Αυτή εξοπλίζεται με την ίδια μπαταρία 43,2 kWh, όμως αποκτά έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 157 ίππων και 220 Nm ροπής. Η αυτονομία, λόγω της επιπρόσθετης ισχύος, μειώνεται ελαφρώς, στα 310 χιλιόμετρα.