Το Renault Clio κλείνει φέτος τα 35 χρόνια στην παραγωγή, έχοντας διανύσει συνολικά 5 γενιές, με εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Η 6η γενιά του Clio παρουσιάστηκε στα πλαίσια της IAA Mobility 2025 και, μαζί με τα νέα Renault 4 και 5, συνθέτουν μια πλήρη γκάμα από νέα, μικρά σε διαστάσεις και οικονομικά μοντέλα.
Εμφανισιακά το νέο Clio είναι εντελώς επανασχεδιασμένο, ακολουθώντας όμως την ρετροφουτουριστική φιλοσοφία των υπόλοιπων μοντέλων της μάρκας.
Ξεχωρίζουν τα πλήρως επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Στο μπροστινό μέρος τα φώτα ημέρας “αγκαλιάζουν” κατά κάποιον τρόπο την μάσκα, η οποία εμπνέεται ελαφρώς από το πρώτο Renault 4. Το καπό ακολουθεί τις γραμμές της μάσκας, ενώ το design του τονίζει τα φτερά, κάνοντας το supermini να φαίνεται πιο μυώδες.
Το προφίλ είναι επίσης δυναμικό και σπορτίφ. Σε αυτό βοηθάνε και οι καμουφλαρισμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες που ενσωματώνονται στις πίσω κολώνες. Οι ζάντες φτάνουν έως και τις 18 ίντσες, ενώ διαθέσιμα είναι επτά χρώματα, όπως το νέο Absolute Red και Absolute Green.
Στο πίσω μέρος το πορτμπαγκάζ έχει αλλάξει σχήμα, με μια έντονη γωνία που παραπέμπει ελαφρώς σε sedan – χωρίς όμως να είναι. Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα διαφορετικό, αρκετά δυναμικό και σίγουρα εντυπωσιακό supermini το οποίο καταφέρνει να ξεχωρίσει από το – αδιαμφισβήτητα όμορφο – Renault 5, χωρίς όμως να αποκόπτεται από την υπόλοιπη γκάμα.
Το εσωτερικό του Renault Clio είναι κατασκευασμένο ως επί το πλείστον με ανακυκλωμένα υλικά στις ταπετσαρίες. Υπάρχουν δύο οθόνες 10,1 ιντσών – μία για τον οδηγό και μία για το infotainment – οι οποίες “τρέχουν” το πιο πρόσφατο λογισμικό OpenR Link, ενσωματώνοντας το λειτουργικό σύστημα της Google, όπως και στο Renault 5.

Φυσικά, το Clio προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και βάση ασύρματης φόρτισης και πολλές θύρες USB-C. Υπάρχουν συνολικά 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), μεταξύ των οποίων ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα οπισθοπορείας, ειδοποίηση εξόδου επιβατών και κάμερα 360 μοιρών.

Ο χώρος αποθήκευσης του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 391 λίτρα, με την Renault να αναφέρει ότι επανασχεδίασε το κατώφλι φόρτωσης, ώστε να είναι χαμηλό (4 εκατοστά πιο κάτω σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) για εύκολη πρόσβαση.
Το νέο Renault Clio βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B HORSE, η οποία θα βρίσκεται στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα του γαλλικού ομίλου. Στην κορυφή της γκάμας θα υπάρχει ένας full hybrid E-Tech κινητήρας με 160 ίππους, που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες που αντλούν ισχύ από μια μπαταρία 1,4 kWh. Το σύστημα συνεργάζεται με ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.

Η Renault κάνει λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση φτάνει τα 3,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο είναι 89 γραμμάρια.

Στην βάση της γκάμας βρίσκεται ένας τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας TCe με 115 ίππους, ο οποίος θα συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο EDC κιβώτιο ταχυτήτων. Η έκδοση LPG Eco-G δίνει ξανά το “παρών” σε έκδοση με 120 ίππους και υπόσχεται χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Η παραγωγή του νέου Clio θα ξεκινήσει μέσα στο 2025 και η διάθεσή του στις αγορές (και στην Ελλάδα) θα ξεκινήσει στις αρχές του 2026.











