Hλεκτρική… Οδύσσεια: Το SUV του Extreme E

To επαναστατικό αμιγώς ηλεκτρικό SUV με το οποίο αγωνίζονται όλες οι ομάδες στο Extreme E, το Odyssey 21, αποτελεί ένα πραγματικό τεχνολογικό επίτευγμα.

Το Odyssey 21 είναι σχεδιασμένο να παράγει υψηλές επιδόσεις με βιώσιμο τρόπο στις πιο ακραίες συνθήκες. Με τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δλ. είναι ταχύτατο, παρότι ζυγίζει 1.780 κιλά.

Η μπαταρία του Odyssey 21, την οποία παράγει η Williams Advanced Engineering, πρώην θυγατρική της ομάδας Formula 1, αποθηκεύει 40 kWh ενέργειας. H ιπποδύναμη πλησιάζει τους 550 ίππους και η ροπή τα 1.000 Nm. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που μεταδίδουν κίνηση ανεξάρτητα στους δύο άξονες. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την κατανομή ροπής μεταξύ των δύο αξόνων από το cockpit.

Tο σωληνωτό πλαίσιο, οι κατασκευές απορρόφησης συγκρούσεων και το roll cage είναι κατασκευασμένα από ατσάλι, ενισχυμένο με niobium και έχει ήδη αποδείξει την ανθεκτικότητά του σε διάφορα ατυχήματα. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ένα συνθετικό υλικό φυσικών ινών (flax fiber) το οποίο είναι πολύ ελαφρύ, ανθεκτικό και αποτελεί ανανεώσιμο υλικό με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

Το σύστημα πέδησης διαθέτει αεριζόμενους δίσκους από κράμα σιδήρου διαμέτρου 355 χλστ., ενώ η ρυθμιζόμενη διαδρομή της ανάρτησης μπορεί να φτάσει τα 335 χλστ. διαδρομής, για να αντιμετωπίσει τα ανώμαλα εδάφη στα οποία διεξάγονται οι αγώνες του Extreme E. Τα ελαστικά παντός συνθηκών της Continental έχουν διάμετρο κάτι λιγότερο από 1 μέτρο (932 χλστ.), πλάτος πέλματος 317 χλστ. και βάθος αυλακώσεων 13,9 χλστ. Είναι κατασκευασμένα από φλοιό ρυζιού και περίπου 58 ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια PET για κάθε ελαστικό.

Η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για κινηθούν τα αγωνιστικά Odyssey 21 δημιουργείται στο χώρο του αγώνα με βιώσιμο τρόπο. Ηλιακά πάνελ συλλέγουν ενέργεια, η οποία μετατρέπεται σε ηλεκτρική, στη μονάδα κυψελών υδρογόνου καυσίμου.

Extreme E

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!