Δημήτρης Παπαστεργίου

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ μιλάει στο MotorOne.gr για την καθυστέρηση στην εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και πώς μπορούν οι ελληνικές πόλεις να γίνουν πιο φιλικές για τους κατοίκους τους

Δημήτρης Παπαστεργίου

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ μιλάει στο MotorOne.gr για την καθυστέρηση στην εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και πώς μπορούν οι ελληνικές πόλεις να γίνουν πιο φιλικές για τους κατοίκους τους

Τα Τρίκαλα αποτελούν «φάρο» για τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις, σε τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Ο Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, γνωρίζει πόσο γρήγορα πρέπει να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε οι πόλεις να γίνουν σύγχρονες και βιώσιμες. Και από τη θέση του ως Πρόεδρος της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος), έχει έναν υπερτοπικό ρόλο να διαδραματίσει.

Με αφορμή τη νέα παράταση που έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος στους δήμους για την εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, μιλάει στο MotorOne.gr για την ηλεκτροκίνηση και τη βιώσιμη κινητικότητα στη χώρα μας.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε νέα τρίμηνη παράταση στους Δήμους για την εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων. Πόσο έχει επηρεάσει η πανδημία την προετοιμασία των Δήμων στο σχετικό τομέα;

Προφανώς η παράταση ήταν απαραίτητη, καθώς υπήρξαν νέα δεδομένα. Ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και φυσικά η πανδημία, που πήγε πίσω πολλές διαδικασίες. Από την άλλη, η διαδικασία αυτή καθ’ αυτή μπορεί να προχωρήσει ταχύτερα, αφού είναι μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον, σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και τα νέα δεδομένα, τόσο στην αυτοκίνηση, όσο και στη λειτουργία των πόλεων.

Πέρα από τον διαχωρισμό των Δήμων σε μεγάλους-μεσαίους και μικρούς, υπάρχουν Δήμοι δύο ταχυτήτων όσον αφορά την πρόοδο στο σχετικό πρόγραμμα; Και έχει να κάνει με τα οικονομικά τους δεδομένα ή την οργανωτική τους ετοιμότητα;

Το πρώτο που πρέπει να σημειώσουμε, είναι πως υπήρξε τεράστιο ενδιαφέρον από πλευράς Δήμων, αφού περίπου το 95% των δυνητικών δικαιούχων, κατέθεσαν πρόταση χρηματοδότησης. Βέβαια είναι λογικό να μην τρέχουν όλοι οι δήμοι με τις ίδιες ταχύτητες, κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού. Μην ξεχνάμε πως την ίδια ώρα όλοι οι Δήμοι τρέχαμε να ολοκληρώσουμε τις μελέτες για το «Αντ. Τρίτσης». Σημασία έχει να προκύψουν σχέδια με προοπτική και σωστή τεκμηρίωση, έστω και αν χρειαστεί να περιμένουμε 2-3 μήνες παραπάνω.

Ο Δήμος Θέρμης έχει ζητήσει μέσω διαβούλευσης την άποψη φορέων και κατοίκων για τη χωροθέτηση των ΣΦΗΟ. Σχετική πρωτοβουλία έχουν λάβει και άλλοι δήμοι και πόσο σημαντική είναι η γνώμη των πολιτών στο συγκεκριμένο θέμα;

Η συμμετοχικότητα στον σχεδιασμό μπορεί να σε βοηθήσει να γλυτώσεις χρόνο και κακοτοπιές κατά τη φάση της υλοποίησης. Οι πολίτες, η καθημερινότητά τους, είναι μια πηγή γνώσης για το πώς πρέπει να κινούμαστε. Ταυτόχρονα, η επιστημονική τεκμηρίωση και συνάφεια αυτών των δεδομένων που θέτουν οι πολίτες, μπορούν να αποτελέσουν συνισταμένη μιας κοινής προσπάθειας: αυτής που αφορά το μέλλον των πόλεων, είτε με αφορμή την ηλεκτροκίνηση είτε με αφορμή άλλα, σημαντικά για κάθε Δήμο θέματα.

Έρευνα του ACEA φέρνει την Ελλάδα 5η από το τέλος στην ΕΕ όσον αφορά το δίκτυο φόρτισης, το οποίο αποτελεί την κύρια προϋπόθεση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Τι κινήσεις πρέπει να γίνουν κατά τη γνώμη σας από την κεντρική εξουσία, τους ΟΤΑ και τους ιδιώτες πάνω σε αυτόν τον τομέα;

Πάντα εξετάζουμε τα δεδομένα σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση. Μπορεί να είμαστε πέμπτοι από το τέλος στην έρευνα, αλλά ας μην ξεχνάμε και τις δυνατότητες αγοράς ακόμη και καινούργιου αυτοκινήτου από τη μέση ελληνική οικογένεια. Εκείνο που χρειαζόμαστε, τώρα που είμαστε στην αρχή αυτής της διαδικασίας, είναι μην ξεχνάμε ότι και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι αυτοκίνητο: πρέπει να σταθμεύσει, θα χρησιμοποιηθεί για ελάχιστη, αχρείαστη μετακίνηση, θα εμπλακεί σε μποτιλιάρισμα κ.λπ. επομένως, με γνώμονα τις πόλεις και τις ανάγκες των κατοίκων, οφείλουμε να θέσουμε τις βάσεις για να δοθούν κίνητρα, που από τη μια θα ενισχύουν την ηλεκτροκίνηση και γενικότερα πιο ήπιες μορφές ενέργειας και από την άλλη θα δίνονται κίνητρα στις πόλεις για μέτρα υπέρ πεζών, ποδηλατών, εμποδιζόμενων ατόμων. Το σημαντικό είναι να δούμε μπροστά, να δούμε μια ευκαιρία για ακόμη πιο βιώσιμες πόλεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!