Οδηγούμε το ηλεκτρικό MINI Countryman στην Πορτογαλία

Το νέο MINI Countryman Electric πάτησε άσφαλτο και το οδηγήσαμε στη Λισαβόνα, απολαμβάνοντας τόσο την αθόρυβη βόλτα όσο και το driving mode “go-kart”.

Οδηγούμε το ηλεκτρικό MINI Countryman στην Πορτογαλία

Το νέο MINI Countryman Electric πάτησε άσφαλτο και το οδηγήσαμε στη Λισαβόνα, απολαμβάνοντας τόσο την αθόρυβη βόλτα όσο και το driving mode “go-kart”.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της MINI, το Countryman γίνεται και αμιγώς ηλεκτρικό. Να θυμίσουμε ότι το Countryman παρουσιάστηκε το 2010 και εμπλούτισε την γκάμα της φίρμας με ένα πιο ευρύχωρο SUV.

Το νέο MINI Countryman, όπως έχετε διαβάσει και στην έκδοση John Cooper Works που είχαμε οδηγήσει, μόνο… ΜΙΝΙ δεν είναι από πλευράς διαστάσεων. Το ηλεκτρικό Countryman έχει μήκος 4,42 μέτρα και πλάτος 1,84 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί φτάνοντας τα 2,69 μέτρα.

Το MINI Countryman Electric προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: την «Ε» και την «SE ALL4». Το πρώτο αποδίδει 204 ίππους και αυτονομία που αγγίζει τα 462 χιλιόμετρα. Το πιο ισχυρό SE που οδηγήσαμε αποδίδει 313 ίππους και 494 Nm ροπής, σημειώνοντας τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα.

Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι τα 180 χλμ./ώρα και εφοδιάζεται με μπαταρία 66,45 kWh με αποτέλεσμα να χαρίζει -σύμφωνα με το εργοστάσιο- αυτονομία έως και 433 χιλιόμετρα. Αναφορικά με τον «ανεφοδιασμό», σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) έως και 130 kW, μόλις 30 λεπτά αρκούν για την πλήρωση της μπαταρίας από το 10% στο 80%. 

Minimal και αεροδυναμικό

Εμφανισιακά, ακολουθεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση με καθαρές γραμμές και ιδιαίτερες πινελιές, όπως το πλαστικό στην 3η κολόνα. Φυσικά η μάσκα είναι κλειστή, λόγω της ηλεκτρικής φιλοσοφίας και σίγουρα η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή (0,26 Cd) συμβάλλει στην καλή αυτονομία.

Στρογγυλή OLED οθόνη και… ήχοι “επιβεβαίωσης”

Περνώντας στο εσωτερικό, παρατηρούμε τη στρογγυλή οθόνη OLED στο κέντρο του ταμπλό. Το κεντρικό όργανο με διάμετρο 240 mm και γυάλινη επιφάνεια υψηλής ποιότητας ελέγχει ταυτόχρονα το infotainment και τα συστήματα υποβοήθησης. Με το νέο MINI Operating System 9, η διαχείριση όλων των λειτουργιών του οχήματος μπορεί να γίνεται διαισθητικά μέσω αφής ή φωνητικού βοηθού.

Τα MINI Experience Modes αποτελούν ουσιαστικά τα προγράμματα οδήγησης. Εκτός από συγκεκριμένα γραφικά στοιχεία στην οθόνη OLED, έχουν και διαφορετική γραμματοσειρά, καθώς και ειδικών γραφικών φωτισμού σε διαφορετικά χρώματα και μοτίβα. Επιπλέον, τα νέα MINI Driving Sounds στο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4 κάνουν πιο…. αισθητή την επιλογή τους σε όλη την καμπίνα!

Countryman “Made in Germany”

Στο νέο MINI Countryman SE ALL4 ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται με άνεση μιας και πλέον έχουν σχεδόν τρία εκατοστά επιπλέον πλάτος στην περιοχή των ώμων και των αγκώνων. Τα πίσω καθίσματα έχουν επίσης αυξηθεί σε πλάτος κατά 2,5 εκατοστά στην περιοχή των ώμων. Μάλιστα, η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή δείχνουν τον διάκοσμο ακόμα πιο «δεμένο» και premium και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο made in Germany – κατασκευάζεται δηλαδή εξ’ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της BMW στο Leipzig της Γερμανίας.

Με την πανοραμική γυάλινη οροφή, το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα φωτεινό και φιλόξενο. Σημαντική είναι η δυνατότητα μετακίνησης της 2ης σειράς καθισμάτων κατά 130 χλστ., ενώ μπορεί παράλληλα να ρυθμιστεί η κλίση της πλάτης κατά 12 μοίρες. Όσο για τον χώρο αποσκευών, για το Countryman Electric ξεκινάει από τα 460 λίτρα και φτάνει τα 1.450 λίτρα. Οι τέσσερες ανανεωμένες επενδύσεις αποτυπώνουν τη σύγχρονη φιλοσοφία του εσωτερικού σε διάφορες μορφές.

Οι πιο σημαντικές λειτουργίες οδήγησης είναι άμεσα προσβάσιμες μέσω της επανασχεδιασμένης μπάρας διακοπτών. Έτσι, καθώς καταργείται η ανάγκη για επιλογέα ταχυτήτων, δημιουργείται πρακτικός αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα. Για παράδειγμα, τα smartphones μπορούν να αποθηκεύονται σε έναν άνετο χώρο και ταυτόχρονα να φορτίζονται μέσω ασύρματης φόρτισης.

Αθόρυβη και απολαυστική οδήγηση

Μόλις καθίσαμε στο εσωτερικό και ρυθμίσαμε τη θέση οδήγησης, που είναι ψηλή, μας έκανε εντύπωση η απόλυτη ηρεμία – ακόμα και στην ενεργοποίησή του οχήματος – που είναι κάτι το οποίο δεν πρόκειται να συνηθίσουμε.

Ωστόσο, από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεται κανείς την εξαιρετική λειτουργία του συστήματος ανάρτησης. Λίγο αργότερα, όταν αυξήθηκε ο ρυθμός μας στους δρόμους της Λισαβόνας, τα ελάχιστα πιο μεγάλα μετατρόχια και το αυξημένο μεταξόνιο του νέου Countryman δημιουργούσαν μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Η αίσθηση αυτή, σε συνδυασμό με το ακριβές τιμόνι, που ακολουθούσε πιστά τις εντολές μας, μάς έκανε να αναρωτηθούμε τι καλύτερο μπορεί να δώσει το πρόγραμμα σπορ οδήγησης go-kart…

Αντίθετα από την έκδοση John Cooper Works, το Countryman Electric σημειώνει εκρηκτική επιτάχυνση σε απόλυτη ησυχία. Οι επιδόσεις του ηλεκτρικού μοντέλου ταιριάζουν πιο πολύ σε σπορ αυτοκίνητο, παρά σε ένα οικογενειακό crossover και γι’αυτό πολλές φορές παίζαμε με τα όρια των δρόμων σε στριφτερές διαδρομές. Εκεί χρειάστηκε η επιλογή του προγράμματος go-kart για να «σφίξει» ελάχιστα περισσότερο το τιμόνι και να είναι πιο έντονη η απόκριση του δεξιού πεντάλ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το Driving Assistant Professional, το MINI Countryman SE ALL4 προσφέρει για πρώτη φορά μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 2 σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να αφήνει το τιμόνι σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, αρκεί να παρακολουθεί συνεχώς την κυκλοφορία και να παραμένει σε ετοιμότητα για άμεση παρέμβαση εάν χρειαστεί. Επιπλέον, το σύστημα μπορεί να εντοπίζει τα κενά στην κυκλοφορία που είναι απαραίτητα για την αλλαγή λωρίδας προς την έξοδο. Στη συνέχεια ρυθμίζει τη βέλτιστη ταχύτητα για υποβοηθούμενες αλλαγές λωρίδας.

Πόσο “καίει”;

Η μέση κατανάλωση έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μιας και η διαχείριση ενέργειας του συστήματος του αυτοκινήτου είναι αξιοσημείωτη, κρατώντας καλή τιμή στην μικτή διαδρομή που πραγματοποιήσαμε. Πιο συγκεκριμένα, κυκλοφορήσαμε με το ΜΙΝΙ Countryman Electric SE ALL4 «καίγοντας» 16-17 kWh/100 χλμ. χωρίς να κάνουμε καμία απολύτως έκπτωση στην οδήγησή μας. Πώς αλλιώς θα μπορούμε να δοκιμάσουμε και το έξτρα boost 10 δευτερολέπτων; Είναι ξεκάθαρο ότι με το πρόγραμμα Green, η παραπάνω τιμή θα μπορεί να μειωθεί, κάτι που θα το εξακριβώσουμε επί ελληνικού εδάφους.

Τιμή

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το νέο MINI Countryman μπορεί πλέον να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας και με την ηλεκτρική του έκδοση που κυκλοφορεί οικονομικά και χωρίς να ρυπαίνει. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρικό MINI Countryman έχει «ψυχή» και ας μην… ακούγεται! Όσο για την τιμή, το Countryman E (με τους 204 ίππους) ξεκινάει από 43.950 ευρώ (ή 35.950 ευρώ με την κρατική επιδότηση που ισχύει σήμερα). Η ισχυρότερη έκδοση SE ALL4 ανεβαίνει στα 49.950 ευρώ (ή 41.950 ευρώ με την επιδότηση του κράτους).

Ακολουθήστε μας στο Tik Tok

@motorone.gr Σήμερα η μέρα έχει ΜΙΝΙ και συγκεκριμένα νέα Countryman (ηλεκτρικό και John Cooper Works) 🤓 Τα οδηγούμε στην Πορτογαλία! @MINI #mini #carsoftiktok #fyp ♬ оригинальный звук – .

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!