5 νέα μοντέλα που οδηγήσαμε τον Μάιο στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από τα νέα BYD Dolphin Surf, Fiat Grande Panda Hybrid, Hyundai Ioniq 9, Nissan Ariya Nismo και Renault 4 Ε-Tech.

5 νέα μοντέλα που οδηγήσαμε τον Μάιο στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από τα νέα BYD Dolphin Surf, Fiat Grande Panda Hybrid, Hyundai Ioniq 9, Nissan Ariya Nismo και Renault 4 Ε-Tech.

Το 2025 αποδεικνύεται ιδιαίτερα δραστήριο για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς νέα μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές.

Η ομάδα του MotorOne έχει ήδη πραγματοποιήσει ταξίδια στο εξωτερικό για να οδηγήσει ολοκαίνουργια μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, ο

Παράλληλα, οι συνάδελφοί μας στο αγγλικό Auto Express, με το οποίο το MotorOne έχει αποκλειστική συνεργασία στην Ελλάδα, οδήγησαν τα νέα Hyundai Ioniq 9 και Nissan Ariya Nismo.

Δείτε παρακάτω τα πέντε νέα μοντέλα που οδηγήσαμε πρόσφατα στο εξωτερικό και πατήστε στα σχετικά links για να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή.

BYD DOLPHIN SURF EXTERIOR (8)

Στην παρουσίαση του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο την κορυφαία έκδοση με τους 157 ίππους. Αρχικά σε προδιαθέτουν θετικά οι κόμπακτ διαστάσεις και το τιμόνι που κόβει πολύ (ακτίνα στροφής 4,95 μ.), στοιχεία που ενισχύουν την ευελιξία στην πόλη.

Στον ανοιχτό δρόμο, το Dolphin Surf Cormfort είναι σβέλτο και σταθερό. Απουσιάζει το ξέσπασμα που περιμένεις από τους 157 ίππους στο σανίδωμα του γκαζιού, καθώς η ανάπτυξη της ισχύος και της ταχύτητας γίνεται σταδιακά και όχι απότομα. Χαρακτηριστικό που θεωρούμε πως συμβάλλει στην πιο ομαλή και ασφαλή οδήγηση.

BYD DOLPHIN SURF INTERIOR (3)

Η άνεση είναι καλή σε γενικές γραμμές, με κάποιες μικρές παρατηρήσεις. Η ανάρτηση έχει την τάση να αναπηδά ελαφρώς στις ανωμαλίες, ειδικά ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, ενώ σε τραχιά άσφαλτο είναι αισθητός ο θόρυβος κύλισης από τα ελαστικά. Σε καμιά περίπτωση βέβαια το ηλεκτρικό crossover δεν γίνεται ενοχλητικό ή κουραστικό. Αντίθετα, είναι άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση.

Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το BYD Dolphin Surf

Fiat Grande Panda Hybrid

Fiat Grande Panda Hybrid La Prima (13)

Toν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό το ταξίδι μας στην Ιταλία αποτέλεσε το Fiat Grande Panda Hybrid με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,2 λίτρων νέας γενιάς T-Gen3 του οποίου το έργο υποβοηθείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα τάσης 48V, με μοτέρ ισχύος 21 kW τροφοδοτούμενο από μία μικρή μπαταρία 0,876 kWh. Mε συνδυαστική απόδοση 110 ίππων, θα κυκλοφορεί αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 205 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ.. Οι εκπομπές CΟ2 είναι μόλις 115-117 γρ./χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση στον μικτό κύκλο WLTP είναι 5,1 λτ./100 χλμ..

Η ανυψωμένη από το έδαφος (κατά 183 χλστ.crossover στάση του οχήματος. του επιτρέπει να έχει και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ακόμα και σε ορισμένους… κακοτράχαλους δρόμους που συναντήσαμε στα περίχωρα του Τορίνο, όπου είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε μία σύντομη διαδρομή πίσω από το τιμόνι του. Το χαρακτηριστικό αυτό ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που μας τράβηξε την προσοχή στην πρώτη μας εμπειρία μαζί του.

Fiat Grande Panda Hybrid Icon interiors (11)

Με ένα «στήσιμο» ανάρτησης που απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να είναι «πλαδαρό», δείχνει να «πατάει» πολύ καλά στην άσφαλτο, αν και η πραγματική μας εμπειρία σε αυτό τον τομέα είναι εξαιρετικά περιορισμένη, καθώς το οδηγήσαμε ως επί το πλείστο υπό συνθήκες… καταρρακτώδους βροχής.

Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Fiat Grande Panda Hybrid

Hyundai Ioniq 9

Hyundai Ioniq 9 2025 28

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην Κορέα ήταν η κορυφαία έκδοση Performance με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ωστόσο, παρά το όνομα, δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, όπως είναι ορισμένα άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μεγάλα SUV. Το σπριντ από στάση στα 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 4,9 δευτερόλεπτα (6,2” για την απλή έκδοση με 2 κινητήρες), που παραπέμπει σε καλές επιδόσεις με το αυτοκίνητο φορτωμένο με παιδιά, σκυλιά και μπαγκάζια.

Hyundai Ioniq 9 2025

Στο δρόμο, η κύρια εντύπωση που αποκομίζουν τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες είναι η απόλυτη άνεση. Πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο, ωστόσο ακόμη και με τους ψηφιακούς καθρέφτες και την υψηλή βάση των παραθύρων, είναι εύκολο να το “χωρέσεις” στο δρόμο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά ακριβές, ενώ τόσο η απόκριση του γκαζιού όσο και των φρένων φαίνεται να είναι βελτιστοποιημένη για το μέγεθος και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Hyundai Ioniq 9

Nissan Ariya Nismo

Nissan Ariya Nismo UK drive 11

Εξωτερικά, σίγουρα δείχνει επιβλητικό, αλλά καταφέρνει το hot Ariya να διοχετεύσει το DNA της Nismo και να τα βάλει με την κορυφή της κατηγορίας από πλευράς επιδόσεων; Λοιπόν, για αρχή αξίζει να επισημάνουμε ότι η απόδοση του Nismo με 435 ίππους (130 περισσότερους από το βασικό μοντέλο e-4ORCE) είναι αρκετά πιο ισχυρή από ένα Volkswagen ID.4 GTX, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τους 650 ίππους που αποδίδει το Ioniq 5 N.

Nissan Ariya Nismo UK drive 17

Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να προσφέρει πλούσια δύναμη για ένα οικογενειακό SUV. Το Nissan προσφέρει ομαλή αλλά και τεράστια ισχύ κάθε φορά που πατάτε το γκάζι. Αν και δεν σου δίνει… γροθιά στο στομάχι όπως κάποια άλλα hot ηλεκτρικά SUV, είναι περισσότερο από αρκετά γρήγορο στον πραγματικό κόσμο. Στη λειτουργία Nismo θα έχετε επίσης την ηχητική συνοδεία ενός τεχνητού ήχου για τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό βοηθάει στο να παρασυρθείς στην εμπειρία της οδήγησης, σε κάποιο βαθμό, αλλά προτιμάμε τους τεχνητούς ήχους άκαυστων σταγονιδίων βενζίνης που αναφλέγονται στην εξάτμιση και τις ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων του Ioniq 5 N.

Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Nissan Ariya Nismo

Renault 4 Ε-Tech

Renault 4 Vert Haut de France Photos

Δυο είναι οι διαθέσιμες προτάσεις για την ώρα που αφορούν το Renault 4 E-Tech. Η εισαγωγική έκδοση είναι η E-Tech 120 και διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων και 225 Nm ροπής. Με την ιόντων λιθίου μπαταρία 40 kWh, η προσφερόμενη εργοστασιακή αυτονομία, με βάση το πρότυπο WLTP, είναι 308 χιλιόμετρα. Η ισχυρότερη επιλογή, με την οποία κάναμε και την πρώτη μας οδηγική γνωριμία, είναι η E-Tech 150, που ουσιαστικά δηλώνει και την ισχύ της (150 ίπποι) με την ροπή να εμφανίζεται βελτιωμένη (245 Nm). Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου των 52 kWh, αυξάνει την αυτονομία στα 409 χιλιόμετρα.

Renault 4 Bleu Nuage Photos

Οι επιδόσεις χωρίς να προσφέρουν την απόκοσμη «ηλεκτρική εκτόξευση», είναι γήινες και οι επιταχύνσεις υπερκαλύπτουν τα ρεαλιστικά δεδομένα της τοποθέτησης του αυτοκίνητου – και των ενδιαφερόμενων αγοραστών της κλάσης. Στη δυνατή βερσιόν του το Renault 4, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση πακέτο με την ποιοτική κύλιση και την συνέπεια της ανάρτησης να ανταποκριθεί στην αντιμετώπιση των ανωμαλιών συμβάλουν στην ταξιδιωτική και εκδρομική πρόθεση. Το πάτημα του Renault 4 σερβίρει μια συμπαγή αίσθηση θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, χωρίς να χάνει την ευελιξία που πρεσβεύει η B-SUV τοποθέτησή του. Στα θετικά και το χαμηλό βάρος που γυροφέρνει στα 1.500 κιλά και κάνει το ηλεκτρικό Renault 4 σαφές και δραστήριο.

Διαβάστε εδώ την εμπειρία μας από την πρώτη επαφή με το Renault 4 Ε-Tech

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!