Είναι γνωστό ότι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων αποτελούν αντικείμενο γοητείας για τους νέους στις μέρες μας. Έχοντας αυτό κατά νου, η Nismo, το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Nissan, αποφάσισε να επωφεληθεί από τη δημοτικότητά της, καθώς και από τη φαινομενικά ατελείωτη ζήτηση για οικογενειακά SUV, με μια «καυτή» έκδοση του ηλεκτρικού Ariya. Με περισσότερη ισχύ και πλήθος άλλων αναβαθμίσεων, θα μπορούσε να είναι η απάντηση της Ιαπωνίας στο Hyundai Ioniq 5 N της Κορέας;
Εξωτερικά, οι δυναμικές αναβαθμίσεις σίγουρα ταιριάζουν στο Nissan Ariya Nismo. Φυσικά, η εμφάνιση ενός αυτοκινήτου εξαρτάται τελικά από το προσωπικό γούστο, αλλά πιστεύουμε ότι οι προσθήκες σε συνδυασμό με την ήδη υψηλή γραμμή του καπό του Ariya, προσθέτουν οπτικό βάρος στο αυτοκίνητο. Πρέπει επίσης να παραδεχτούμε ότι είμαστε οπαδοί όσον αφορά το πίσω φως ομίχλης τύπου Formula E που κοσμεί το διαχύτη.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Περνώντας στο εσωτερικό, η Nissan συνέχισε την προσπάθειά της για να μετατρέψει το Ariya σε Nismo με σπορ καθίσματα με επένδυση από suede. Αυτά, είναι όμορφα κεντημένα με το σήμα της Nismo, αλλά θα μπορούσαν να προσφέρουν λίγο περισσότερη στήριξη. Το Ioniq 5 N διαθέτει μια ειδική κεντρική κονσόλα για να εμποδίζει τα γόνατα να κινούνται πολύ στις στροφές και αυτό λείπει πολύ από το Ariya. Ο άπλετος χώρος για τα πόδια εμπρός, τα κάνει να γλιστρούν στο ταπέτο.
Περαιτέρω προσθήκες του Nismo περιλαμβάνουν έναν κόκκινο σπορ δείκτη στη θέση 12 του τιμονιού, καθώς και ένα αντίστοιχο κόκκινο κουμπί εκκίνησης και μαύρα ξύλινα διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό. Τα ταλευταία φαίνονται αρκετά κομψά στο στάνταρ Ariya, αλλά το μαύρο φινίρισμα που εφαρμόστηκε για το Nismo τα υποβαθμίζει κάπως. Κατά τα άλλα, το εσωτερικό του Ariya μοιάζει καλά συναρμολογημένο και διαθέτει άφθονα premium μαλακά υλικά.
Το εσωτερικό του Ariya είναι επίσης ευρύχωρο. Οι ενήλικες μπορούν να «απλωθούν» στα πίσω καθίσματα, αν και το πίσω μέρος είναι λίγο σκοτεινό λόγω της έλλειψης ηλιοροφής. Ο χώρος αποσκευών δεν είναι και κορυφαίος, αν και τα 466 λίτρα που προσφέρει θα είναι υπεραρκετά για τις απαιτήσεις των περισσότερων οικογενειών.
Παρά τις πινελιές Nismo, ίσως αυτό που μας θυμίζει περισσότερο τα παλιά μοντέλα της μάρκας, όπως το 370Z Nismo και το GT-R Nismo, είναι το σύστημα infotainment: μοιάζει να είναι γενιές πίσω από τους αντιπάλους. Η ίδια η οθόνη αργεί να ανταποκριθεί, ενώ θεωρούμε ότι είναι χαμένη ευκαιρία το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ενσωματωμένες εφαρμογές επιδόσεων ειδικά για το Nismo. Το προαναφερθέν GT-R ήταν διάσημο για τον εμπνευσμένο από το Gran Turismo πίνακα οργάνων και θα ήταν υπέροχο να τον δούμε να επιστρέφει στο Ariya.
Εξωτερικά, σίγουρα δείχνει επιβλητικό, αλλά καταφέρνει το hot Ariya να διοχετεύσει το DNA της Nismo και να τα βάλει με την κορυφή της κατηγορίας από πλευράς επιδόσεων; Λοιπόν, για αρχή αξίζει να επισημάνουμε ότι η απόδοση του Nismo με 435 ίππους (130 περισσότερους από το βασικό μοντέλο e-4ORCE) είναι αρκετά πιο ισχυρή από ένα Volkswagen ID.4 GTX, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τους 650 ίππους που αποδίδει το Ioniq 5 N.
Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να προσφέρει πλούσια δύναμη για ένα οικογενειακό SUV. Το Nissan προσφέρει ομαλή αλλά και τεράστια ισχύ κάθε φορά που πατάτε το γκάζι. Αν και δεν σου δίνει… γροθιά στο στομάχι όπως κάποια άλλα hot ηλεκτρικά SUV, είναι περισσότερο από αρκετά γρήγορο στον πραγματικό κόσμο. Στη λειτουργία Nismo θα έχετε επίσης την ηχητική συνοδεία ενός τεχνητού ήχου για τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό βοηθάει στο να παρασυρθείς στην εμπειρία της οδήγησης, σε κάποιο βαθμό, αλλά προτιμάμε τους τεχνητούς ήχους άκαυστων σταγονιδίων βενζίνης που αναφλέγονται στην εξάτμιση και τις ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων του Ioniq 5 N.
Παρά την πρόσθετη ισχύ, το «καυτό» Ariya αποτυγχάνει να προσφέρει την οδηγική απόλαυση που υπόσχεται η ονομασία «Nismo». Το ελαφρύ τιμόνι προσφέρει ελάχιστη πληροφόρηση και ενώ η Nissan έχει σκληρύνει κάπως την ανάρτηση, η μάζα του Ariya γίνεται γρήγορα εμφανής στις γρήγορες στροφές, καθώς το αυτοκίνητο παίρνει κλίση.
Δεν είναι όλα τόσο άσχημα όμως, καθώς υπάρχει άφθονη πρόσφυση από το σύστημα τετρακίνησης και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport EV, κάτι που είναι καλό, δεδομένου ότι η Nissan δεν έχει αναβαθμίσει τα φρένα, αλλά έχει επιλέξει να ρυθμίσει εκ νέου την προϋπάρχουσα διάταξη. Επιπλέον, αν αισθάνεστε ιδιαίτερα περιπετειώδης, είναι δυνατόν να προκαλέσετε μια μικρή υπερστροφή αν σηκώσετε το πόδι σας από το γκάζι αφότου το έχετε… σανιδώσει στην είσοδο μιας στροφής.
Αν το Ariya Nismo δεν είναι ένα πραγματικό σπορ SUV, τότε μήπως μπορεί να λειτουργήσει στον αυτοκινητόδρομο ως ένα πολύ ικανό οικογενειακό μεταφορικό μέσο; Η απάντηση είναι ναι και όχι: η σκληρή ανάρτηση σε κάνει να αισθάνεσαι μερικές φορές σαν να κάθεσαι πάνω σε ένα πλυντήριο ρούχων σε ελαφρύ κύκλο στυψίματος, αλλά δεν είναι τόσο σκληρή ώστε να αποθαρρύνει τους περισσότερους αγοραστές οικογενειακών αυτοκινήτων.
Η αυτονομία του Ariya και η ισχύς φόρτισης δεν είναι και τόσο σπουδαία (αναμενόμενα για σπορ μοντέλο): η τιμή WLTP των 420 χλμ. είναι μάλλον μικρή για ένα αυτοκίνητο με μια τεράστια μπαταρία 87 kWh (ωφέλιμο φορτίο), και η μέγιστη ισχύς φόρτισης 130 kW δεν θα τη γεμίσει τόσο γρήγορα. Την κατάσταση σώζει το γεγονός ότι από την εμπειρία μας, σε μια ζεστή μέρα του Απριλίου, το Ariya θα διανύσει εύκολα περίπου 400 χλμ. με μια φόρτιση, ακόμη και όταν ταξιδεύει με 110 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, οπότε τουλάχιστον εξαλείφει κάποιες ανησυχίες σχετικά με το άγχος για την αυτονομία.
Συμπέρασμα
Το Nissan Ariya Nismo μοιάζει λίγο σαν μια χαμένη ευκαιρία. Η Nissan θα μπορούσε να τα είχε δώσει όλα για όλα όταν αναβίωσε την αγαπημένη της σπορ μάρκα, ωστόσο, το «καυτό» Ariya μοιάζει περισσότερο με ένα νέο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που φέρνει λίγη περισσότερη ισχύ, παρά με ένα αυθεντικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Πολλά θετικά στοιχεία από το στάνταρ μοντέλο παραμένουν, όπως το βελούδινο πολυτελές εσωτερικό του, αλλά τελικά το Nismo υπολείπεται τόσο από πλευράς αυτονομίας όσο και από πλευράς διασκέδασης, και είναι πιθανό να επισκιαστεί από φθηνότερο ή πιο ελκυστικό ανταγωνισμό.
Nissan Ariya Nismo
Σύστημα κίνησης: Μπαταρία 87 kWh με δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 435 ίπποι
Μετάδοση: Κιβώτιο μίας σχέσης, τετρακίνηση
0-100 χλμ./ώρα: 5 δλ.
Μέγιστη ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Ισχύς φόρτισης: 130 kW (10-80% σε 35 λεπτά)
Μήκος / πλάτος / ύψος: 4,655 μ. / 2,172 μ. / 1,66 μ.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις