Κινούμαι Ηλεκτρικά 4: Έρχεται νέο πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2025

Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, ανήγγειλε την επανεκκίνηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μαζί με το «Φορτίζω Παντού» μέσα στο 2025.

Κινούμαι Ηλεκτρικά 4: Έρχεται νέο πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2025

Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, ανήγγειλε την επανεκκίνηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μαζί με το «Φορτίζω Παντού» μέσα στο 2025.

Προ των πυλών βρίσκεται το νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4», το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του 2025.

Όπως δήλωσε η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα, στα πλαίσια της Attica Green Expo 2025, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4» θα ανακοινωθεί επίσημα τον Ιούνιο του 2025 και θα ενισχυθεί με νέο χρηματοδοτικό πακέτο ύψους 35-40 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ανακοίνωσε και την προετοιμασία ενός δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», το οποίο αυτή τη φορά δεν θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά από εναλλακτικά εργαλεία, με στόχο να καλυφθούν τα κενά υποδομών που εξακολουθούν να περιορίζουν τη δυναμική της αγοράς.

Αναφερόμενη στους δύο κύκλους του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που έχουν υλοποιηθεί, τόνισε πως μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί περισσότερα από 83 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις για την απόκτηση περίπου 24.000 ηλεκτρικών οχημάτων, μοτοσυκλετών και συναφών εξοπλισμών. 

despoina paliarouta

Η στόχευση μετατοπίζεται πλέον από την απλή διείσδυση στην ωρίμανση της αγοράς, με προτεραιότητα τη λειτουργικότητα των υποδομών και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο εστιάζει ιδιαίτερα στους ταχυφορτιστές, ειδικά κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, ώστε να καταστεί εφικτή η πραγματοποίηση μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρικό όχημα χωρίς το άγχος της φόρτισης.

Πρακτικά όλα αυτά δείχνουν ότι οι επιδοτήσεις του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 4» δεν θα είναι τόσο γενναιόδωρες όπως του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». O τρίτος κύκλος προσέφερε επιδότηση έως και 9.000 ευρώ – ανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου – ενώ σε συνδυασμό με το όφελος απόσυρσης ύψους 2.000 ευρώ, η συνολική επιδότηση έφτανε τα 11.000 ευρώ.

Το νέο πρόγραμμα από την άλλη δεν θα επιδοτεί όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τον ίδιο τρόπο. Αναμένεται να δοθεί προτεραιότητα σε μικρά και μεσαία ηλεκτρικά μοντέλα, χαμηλότερης εργοστασιακής αξίας, ενώ η επιδότηση πιθανότατα θα μειωθεί στο 1/3 του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 3.000 με 3.500 ευρώ ανά όχημα.

Η επιδότηση θα ισχύει αναδρομικά για όσους δεν πρόλαβαν το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να τεθεί ανώτατο όριο στην λιανική τιμή των οχημάτων που θα επιδοτούνται. Το κίνητρο απόσυρσης παλαιών οχημάτων αναμένεται να παραμείνει στα 2.000 ευρώ.

Πρόσφατα η κυβέρνηση έθεσε εκτός Ταμείου Ανάκαμψης το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», καθώς οι ιδιοκτήτες ταξί έκριναν οικονομικά ασύμφορη την αντικατάσταση των οχημάτων τους με ηλεκτρικά, οδηγώντας σε εξαιρετικά περιορισμένη συμμετοχή. Παράλληλα, η υλοποίηση του «Φορτίζω Παντού» για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων αποδείχθηκε πολύ πιο σύνθετη και αργή από το αναμενόμενο.

Από την άλλη, το νέο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» φιλοδοξεί να επιταχύνει τις επενδύσεις σε σταθμούς φόρτισης, με ιδιαίτερη έμφαση στην ταχεία φόρτιση και στην επίλυση των τεχνικών εμποδίων που ανέκυψαν στον προηγούμενο κύκλο, κυρίως σε ζητήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης. Το κεντρικό ερώτημα πάντως παραμένει: πώς θα επιτευχθεί η επιθυμητή επιτάχυνση όταν οι βασικές υποδομές είτε καθυστερούν, είτε παραμένουν στα χαρτιά;

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!