Ανανέωση για την κορυφαία Porsche Panamera

Η πολυτελής ναυαρχίδα της Porsche ανανεώθηκε εκ βαθέων με νέο στυλ, τεχνολογία και ουσία.

Ανανέωση για την κορυφαία Porsche Panamera

Η πολυτελής ναυαρχίδα της Porsche ανανεώθηκε εκ βαθέων με νέο στυλ, τεχνολογία και ουσία.

Η κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων αναστατώθηκε όταν η πρώτη γενιά της Porsche Panamera κατέφθασε το 2009. Τρεις γενιές αργότερα, υπάρχει μια νέα έκδοση που η γερμανική εταιρεία ελπίζει ότι θα προκαλέσει εξίσου μεγάλη αίσθηση. Ξεκινώντας πρώτα με ένα εισαγωγικό μοντέλο V6 που ξεκινά από 107.800 ευρώ στη Γερμανία και ένα υβριδικό V8 Turbo E-Hybrid υψηλών επιδόσεων που ξεκινά από 192.500 €, η νέα Panamera εισάγει μια σειρά από υψηλής τεχνολογίας σπορ χαρακτηριστικά πολυτέλειας, τυλιγμένα σε μια κομψή νέα εμφάνιση.

Με τα πρώτα αυτοκίνητα να φτάνουν στους πελάτες το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, η Panamera θα ανταγωνιστεί τις κορυφαίες BMW και Mercedes-Benz, καθώς και τους ηλεκτρικούς αντιπάλους της Tesla και της Lucid. H σχεδίαση της Panamera είναι ένα εξελικτικό βήμα σε σχέση με το υφιστάμενο μοντέλο, αλλά στην πραγματικότητα διαθέτει νέα πάνελ αμαξώματος σε όλες τις επιφάνειες, εκτός από τις θύρες. Οι αναλογίες είναι σε μεγάλο βαθμό οι ίδιες, με μόνο μερικά χιλιοστά διαφορά, χάρη στους αναδιαμορφωμένους προφυλακτήρες, αλλά υπάρχουν πιο έντονες γραμμές και τις πιο επιθετικές λεπτομέρειες.

Στο ρύγχος κυριαρχούν οι νέοι γωνιακοί προβολείς με την ίδια τεχνολογία φωτισμού LED υψηλής τεχνολογίας που παρουσιάστηκε στην Cayenne, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια πιο καθαρή μπάρα φωτισμού, η οποία συνδυάζεται με ένα φαρδύτερο πίσω τζάμι. Τα μεγέθη των τροχών κυμαίνονται μεταξύ 19″ και 21″, ενώ για πρώτη φορά τα μοντέλα Turbo E-Hybrid θα έχουν την επιλογή τροχών με κεντρικό μπουλόνι, όπως αυτοί της 911 Turbo S.

Η καμπίνα έχει υποστεί παρόμοια επεξεργασία, μοιράζεται πολλά βασικά στοιχεία με το προηγούμενο αυτοκίνητο, αλλά με ακόμα πιο καθαρό σχεδιασμό. Κυριαρχούν οι νέες ψηφιακές διεπαφές και υπάρχουν λιγότερα κουμπιά. Το προηγούμενο αναλογικό κεντρικό στροφόμετρο και οι πλευρικές οθόνες έχουν αντικατασταθεί από μια ενιαία καμπυλωτή ψηφιακή οθόνη, η οποία συνδυάζεται με μια κεντρική οθόνη αφής 12,3″ και μια προαιρετική οθόνη συνοδηγού στο κύριο τμήμα του ταμπλό.

Για να απελευθερωθεί χώρος στην κεντρική κονσόλα, ο επιλογέας κίνησης είναι τώρα τοποθετημένος στο επάνω μέρος του ταμπλό, όπως στην Taycan και στη νέα Cayenne, με έναν συνδυασμό από ευαίσθητα στην αφή και φυσικά χειριστήρια ενσωματωμένα σε έναν μικρό πίνακα ελέγχου του κλιματισμού και του εξαερισμού ενδιάμεσα.

Η νέα Panamera βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την προηγούμενη γενιά, αν και με το νέο όνομα MSB-w. Αυτή η πλατφόρμα-ναυαρχίδα, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Bentley, διαθέτει όλα τα «παιχνίδια» που θα μπορούσατε να σκεφτείτε, και ίσως και μερικά που δεν είχατε φανταστεί. Ένα από αυτά, για το οποίο η Porsche είναι ιδιαίτερα υπερήφανη, είναι ένα νέο ζεύγος επιλογών ανάρτησης, που η γερμανική εταιρεία ελπίζει ότι θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερο εύρος δυνατοτήτων μεταξύ πολυτελούς ποιότητας κύλισης και της δυναμικής συμπεριφοράς.

Η πρώτη είναι ένα σύστημα αερανάρτησης δύο θαλάμων με τη νέα τεχνολογία αμορτισέρ διπλών βαλβίδων της Porsche. Αυτό δίνει στους μηχανολόγους τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα αμορτισέρ τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά, λειτουργώντας σε συνδυασμό με τη χρήση απλούστερων ελατηρίων αέρα διπλού θαλάμου. Αυτή η ρύθμιση τοποθετείται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα Panamera, αλλά τα υβριδικά αυτοκίνητα αποκτούν στη συνέχεια πρόσβαση σε μια νέα επιλογή πλήρως ενεργής ανάρτησης που ουσιαστικά αντικαθιστά το παλιό ενεργό σύστημα περιορισμού της ολίσθησης PDCC.

Αυτό που είναι καινούργιο είναι τα πλήρως ενεργά αμορτισέρ που έχουν το δικό τους ξεχωριστό ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο μπορεί να μεταβάλλει πλήρως την εσωτερική πίεση του αμορτισέρ. Αυτό καταργεί εντελώς την ανάγκη για αντιστρεπτικές ράβδους και σε συνδυασμό με την ανάρτηση μονού αεροθαλάμου επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο της συμπίεσης, της επαναφοράς και της απόστασης από το έδαφος.

Το σύστημα χρησιμοποιεί επίσης αυτή τη δυνατότητα μεταβολής της απόστασης από το έδαφος για την ανύψωση του αμαξώματος για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από γκαράζ, καθώς και για την εξουδετέρωση των κλίσεων, της βύθισης και των αποσταθεροποιήσεων στις στροφές στη λειτουργία comfort (άνεσης).

Το σύστημα έχει την ικανότητα να διατηρεί το σώμα του αυτοκινήτου παράλληλο με το έδαφος, αλλά και απόλυτα ελαστικό, σηματοδοτώντας μια πραγματική αλλαγή στην τεχνολογία των αναρτήσεων. Αυτή η επιλογή δε θα είναι διαθέσιμη στα μη υβριδικά μοντέλα λόγω της ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία του συστήματος. Μόνο το ηλεκτρικό σύστημα 400V του υβριδικού μοντέλου είναι σε θέση να παρέχει επαρκή ηλεκτρική ισχύ. Φυσικά, αυτό είναι μόνο η κορυφή ενός τεχνικού παγόβουνου που επεκτείνεται από την τετραδιεύθυνση έως τις ενεργές αεροτομές στο εμπρός και πίσω μέρος.

Η Porsche έχει αποκαλύψει μέχρι στιγμής μόνο δύο επιλογές συστημάτων κίνησης, με τη βασική Panamera (με κίνηση στους πίσω τροχούς) και την τετρακίνητη Panamera 4 να χρησιμοποιούν τον twin-turbo V6 κινητήρα 2,9 λίτρων της Porsche, με απόδοσης 353 ίππων και στις δύο μορφές. Πάνω από αυτό, όμως, τοποθετείται η νέα Turbo E-Hybrid που κάνει το ντεμπούτο της με ένα αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα.

Μαζί με ένα μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών 29,4 kWh, ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας προσδίδει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χλμ., μέσω ενός νέου κιβωτίου PDK. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι επίσης πλήρως ενσωματωμένος στο περίβλημα του PDK και διαθέτει υψηλότερη τιμή ροπής πάνω από 950 Nm, ενώ η προηγούμενη τιμή ήταν 900 Nm.

Αυτό το νέο υβριδικό σύστημα λειτουργεί σε συνδυασμό με έναν σημαντικά αναθεωρημένο 4λιτρο V8 κινητήρα με twin-turbo. Συνολικά, η Turbo E-Hybrid αποδίδει 680 ίππους, τους ίδιους παρεμπιπτόντως με την προηγούμενη Turbo S E-hybrid, αλλά λιγότερους από τη ρύθμιση των 729 ίππων της νέας Cayenne.

Η Porsche επιμένει ότι η Cayenne δεν θα υπάρξει μελλοντικά ένα μοντέλο Turbo S E-Hybrid, αλλά η Panamera θα έχει, με χώρο να μένει από πάνω της για μια νέα ναυαρχίδα επιδόσεων. Οι επιδόσεις εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακές, καθώς φτάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 315 χλμ/ώρα.

Η Turbo E-Hybrid κάνει επίσης το ντεμπούτο της με μια νέα αισθητική επεξεργασία που θα είναι μοναδική σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα Turbo, είτε πρόκειται για την Panamera είτε για άλλες σειρές της Porsche. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση ενός ειδικού χρώματος τιτανίου στους τροχούς, τα περιβλήματα των παραθύρων, τις επενδύσεις του εμπρός προφυλακτήρα και τα σήματα, ενώ εισάγει ακόμη και μία νέα μονόχρωμη ασπίδα της Porsche στον εμπρός προφυλακτήρα. Η Porsche αναφέρει ότι το έκανε αυτό για να φέρει μεγαλύτερη διαφοροποίηση στα μοντέλα Turbo, κάτι που αντικατοπτρίζεται επίσης στο προσαρμοσμένο χρώμα αμαξώματος και στις επιλογές τροχών.

Πέραν από τα δύο αρχικά μοντέλα, περιμένουμε να προστεθούν στη γκάμα δύο ακόμη υβριδικά μοντέλα στη βάση και την Panamera S, καθώς και μια νέα Panamera S και GTS με καθαρό V8 κινητήρα. Αυτό που δε θα συνεχίσει την πορεία του όμως, είναι το σχήμα αμαξώματος Sport Turismo, λόγω της περιορισμένης ζήτησης σε αγορές εκτός Ευρώπης. Η Porsche θα συνεχίσει να προσφέρει ένα μοντέλο Executive με μακρύ μεταξόνιο στην Κίνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!