Toyota bZ4X – Το RAV4 σε πλήρως ηλεκτρική μορφή

Πρεμιέρα στη Σαγκάη για το concept car, από το οποίο θα προκύψει το μηδενικών ρύπων SUV

Toyota bZ4X – Το RAV4 σε πλήρως ηλεκτρική μορφή

Πρεμιέρα στη Σαγκάη για το concept car, από το οποίο θα προκύψει το μηδενικών ρύπων SUV

Με αφετηρία το σαλόνι αυτοκινήτου της Σαγκάης, η Toyota κοινοποιεί σε όλο τον πλανήτη τα πλάνα της για την ηλεκτροκίνηση. Μετά από μία μακρά περίοδο υιοθέτησης της υβριδικής τεχνολογίας, η ιαπωνική εταιρεία εξέλιξε 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, με την αρχή να κάνει το πρωτότυπο SUV bZ4X. Έως το 2025 η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να βγάλει στους δρόμους 15 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 7 θα ανήκουν στην οικογένεια bZ.

Όπως είχαμε αναφέρει πρόσφατα στο MotorOne, τα αρχικά bZ σημαίνουν «beyond Zero» και θα συνοδεύουν κάθε μοντέλο της Toyota με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το bZ4X Concept είναι ένα μεσαίο SUV, που αποτελεί ουσιαστικά την ηλεκτρική εκδοχή του RAV4. Κάνει χρήση της νέας πλατφόρμας e-TNGA (αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και εξελίχθηκε από κοινού με την Subaru.

Σχεδιαστικά, η έκδοση παραγωγής δεν θα απέχει σημαντικά από το εικονιζόμενο πρωτότυπο. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED αποτελούν οπτική συνέχεια της μάσκας, και μαζί με τις έντονες ακμές είναι τα κύρια χαρακτηριστικά στο αμάξωμα του ηλεκτρικού SUV.

Cockpit που θυμίζει… αεροπλάνο

Toyota bZ4X concept

Η Toyota προσπάθησε να συνδυάσει  στο εσωτερικό του bZ4X τις high tech λεπτομέρειες με την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου. Το αεροπορικού τύπου τιμόνι δεν κρύβει από τον οδηγό τον πίνακα οργάνων που έχει τοποθετηθεί ψηλά, στη λογική ενός head-up display. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων αποτελεί συνέχεια προς τα πάνω της κεντρικής κονσόλας, η οποία φιλοξενεί τους διακόπτες του κιβωτίου και των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Καθώς πρόκειται ακόμη για ένα πρωτότυπο μοντέλο (για την έναρξη πωλήσεων του αυτοκινήτου παραγωγής θα πρέπει να περιμένουμε έως τα μέσα του 2022), η Toyota δεν θέλησε να δεσμευτεί για την ισχύ ή την αυτονομία του. Υπόσχεται πάντως χαμηλή κατανάλωση ενέργειας και «πολύ ανταγωνιστική αυτονομία». Η τελευταία θα αυξάνεται και από τα ηλιακά πάνελ, τα οποία θα προσφέρουν επιπλέον ενέργεια στη μπαταρία.

Τετρακίνηση και τεχνολογία steer-by-wire

Η παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ, ενός σε κάθε άξονα, προσφέρει κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το σύστημα 4×4 έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Subaru και θα εξασφαλίζει πραγματικές δυνατότητες κίνησης σε κάθε έδαφος. Πρεμιέρα στο ηλεκτρικό SUV θα κάνει ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου διεύθυνσης (steer-by-wire). Η τεχνολογία δίνει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό για την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη γωνία των τροχών, αφαιρώντας «παρεμβολές» από την επιφάνεια του οδοστρώματος δρόμου ή την έντονη επιβράδυνση. Επίσης επιτρέπει στον οδηγό να κρατά σταθερά τα χέρια του στο αεροπορικού τύπου τιμόνι, αυξάνοντας την οδηγική απόλαυση.

Toyota bZ4X concept

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!