Πριν την εξαγορά της Skoda από την Volkswagen, η τσεχική εταιρεία είχε παρουσιάσει το Favorit. Επρόκειτο για ένα οικονομικό μοντέλο, το οποίο αναπτύχθηκε πριν τη διάλυση τη Σοβιετικής Ένωσης.
Έκτοτε το Favorit έχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Skoda, παρότι έχει αποσυρθεί από την παραγωγή εδώ και πάνω από 20 χρόνια.
Φτάνοντας στο σήμερα, η εταιρεία ζήτησε από τους σχεδιαστές της να δημιουργήσουν μια μοντέρνα εκδοχή του Favorit. Το αποτέλεσμα είναι – αν μη τι άλλο – εντυπωσιακό, ωστόσο κατά πάσα πιθανότητα δε θα δει ποτέ το φως της παραγωγής.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Το πρώτο Favorit σχεδιάστηκε από τον οίκο σχεδίασης Bertone. Το πρωτότυπο από την άλλη δημιουργήθηκε από την «πένα» του Ljudmil Slavov και του David Stingl, oι οποίοι σύμφωνα με την Skoda προσέγγισαν «με σεβασμό» το νέο μοντέλο.
Παρότι υπάρχουν κάποια βασικά στοιχεία της Modern Solid – της σχεδιαστικής γλώσσας των μοντέρνων Skoda, απουσιάζει η μάσκα «Tech Deck Face», κρατώντας πιστό τον χαρακτήρα του αυθεντικού μοντέλου.
Ο Slavov δήλωσε: «Δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω τρέχοντα στοιχεία σχεδιασμού, όπως το Tech Deck Face. Πρόκειται για έναν φόρο τιμής στο Favorit, οπότε μελέτησα τις αρχικές του λεπτομέρειες και προσπάθησα να τις εξελίξω και να τις αναβαθμίσω. Ειλικρινά, η απλοποίηση των ήδη μινιμαλιστικών σχημάτων σε μορφή Modern Solid ήταν πολύ δύσκολη».
Όλο το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί ψηφιακά και φέρει μερικές ενδιαφέρουσες πινελιές, όπως ένα ασύμμετρο σήμα, το οποίο βρίσκεται στο κάτω αριστερά μέρος της μάσκας. Τα χερούλια των θυρών είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το φωτιζόμενο σήμα «Skoda» στο πίσω μέρος και τα λεπτά φώτα LED κάνουν πιο μοντέρνο σχεδιαστικά το σύνολο. Η έλλειψη μάσκας προδίδει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Favorit.
Ο Slavov απέδωσε, τέλος, και έναν φόρο τιμής στην ιστορία του αυθεντικού μοντέλου στους αγώνες ράλλυ, δημιουργώντας ένα «αγωνιστικό concept» με μια πιο επιθετική πίσω αεροτομή και διαχύτη με ενσωματωμένο φως βροχής, αυτοκόλλητα εμπνευσμένα από το αυτοκίνητο ράλλυ του 1994 και κλωβό ασφαλείας.