Η Vοlkswagen αποκάλυψε το νέο ID.EVERY1, το πρωτότυπο πάνω στο οποίο θα βασιστεί και το ID.1 παραγωγής.
Το MotorOne δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την παρουσίαση του μοντέλου, το οποίο σηματοδοτεί και μια σημαντική στροφή για την γερμανική εταιρεία, καθώς ετοιμάζεται να εντάξει εννέα συνολικά ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της: Το ID.2All – που θα μπορούσε να λέγεται και ID.Polo, το ID.Polo GTI, τα ανανεωμένα ID.3, ID.4 και ID.5 και ένα νέο SUV. Τα υπόλοιπα δύο μοντέλα, προς το παρόν, παραμένουν ακόμα μυστήριο.
Η τιμή που ανακοίνωσε η Volkswagen για το ID.1 βρίσκεται στα 20.000 ευρώ. Με αυτή την χαμηλή – για ηλεκτρικό – τιμή, η γερμανική εταιρεία επιδιώκει να γίνει πιο ανταγωνιστική, «χτυπώντας» ευθέως τόσο τα κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και τον άμεσο ανταγωνιστή του, το Renault Twingo. Το τελευταίο βρίσκεται ακόμα σε στάδιο εξέλιξης και ανάπτυξης, με στόχο να μπει στην παραγωγή το 2026, περίπου την ίδια δηλαδή περίοδο με το Volkswagen ID.1, που θα κάνει ντεμπούτο το 2027.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Σε αντίθεση όμως με το Twingo, το οποίο ποντάρει στον ρετροφουτουριστικό σχεδιασμό, η Volkswagen επιλέγει μια πιο μοντέρνα, μινιμαλιστική και απλή σχεδίαση. Δανείζεται αρκετά στοιχεία από το ID.2All Concept, το οποίο παρουσιάστηκε το 2023. Το αμάξωμα είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι διαχρονικά καλαίσθητο, χωρίς ωστόσο να γίνεται κοινότοπο.
Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα έχουν ένα μακρόστενο σχεδιασμό, ο οποίος θυμίζει την κόρη ενός ματιού. Αυτά βρίσκονται πίσω από ένα ενιαίο διαφανές πάνελ, ενώ κάτω από αυτό βρίσκονται τα κάθετα φώτα ημέρας. Τα φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες ραντάρ, οι οποίοι βρίσκονται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, χαράσσουν ένα πλατύ «χαμόγελο» στο μπροστινό μέρος του ID.EVERY1, το οποίο το κάνει να ξεχωρίζει από πολλά άλλα σύγχρονα μοντέλα, τα οποία είναι ως επί το πλείστον σχεδιασμένα ώστε να είναι πιο «επιθετικά» στο μάτι.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από τους φουσκωμένους θόλους, τους τεράστιους τροχούς, τα μικρά παράθυρα και το χαμηλό και φαρδύ στήσιμο. Οι μπροστινές κολώνες της οροφής είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα και, μαζί με τα πλαϊνά τζάμια και το παρμπρίζ, δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι στηρίζεται μόνο στις πίσω κολώνες. Αυτές είναι αρκετά μεγάλες σε διαστάσεις, παραπέμποντας στο Volkswagen ID.3.
Το πίσω μέρος του ID.EVERY1 ενώνεται σχεδιαστικά με το up! τόσο στις γραμμές του προφυλακτήρα όσο και στην πίσω πόρτα, η οποία είναι κατασκευασμένη εξ’ολοκλήρου από γυαλί. Ξεχωρίζουν επίσης τα καμπυλωτά πίσω φώτα, η μικρή αεροτομή στην οροφή και η απλή σχεδίαση. Τα λογότυπα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι φωτιζόμενα.
Το εσωτερικό υιοθετεί την ίδια μινιμαλιστική φιλοσοφία, ωστόσο αξιοποιεί πληθώρα υλικών – ανακυκλωμένων ως επί το πλείστον – για να αναβαθμίσει οπτικά το αποτέλεσμα. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια μικρή οθόνη που προβάλλει πληροφορίες όπως η ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ η κεντρική οθόνη του infotainment είναι αρκετά μεγαλύτερη και βρίσκεται σε οριζόντια διάταξη στο κέντρο του ταμπλό.
Κάτω από αυτή βρίσκεται μια σειρά από φυσικούς διακόπτες, οι οποίοι ελέγχουν τον εξαερισμό, την ένταση του στερεοφωνικού και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, ενώ δίπλα του υπάρχει χώρος για μεγαλύτερα αντικείμενα.
Δεν ξέρουμε βέβαια κατά πόσο το ID.1 θα θυμίζει, στην τελική μορφή του, το πρωτότυπο, καθώς η Volkswagen θα κάνει μια σειρά από αλλαγές, προκειμένου να περιορίσει το κόστος παραγωγής, διατηρώντας την τιμή στα επίπεδα που ανακοίνωσε η εταιρεία.