Η Renault τους τελευταίους μήνες ποντάρει ιδιαίτερα στον ρετροφουτουριστικό σχεδιασμό των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της. Είδαμε πριν περίπου έναν χρόνο το νέο Renault 5, ενώ το Renault 4 θα επανέλθει με SUV σχεδιασμό.
Το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό Twingo θα γίνει η απάντηση της γαλλικής εταιρείας στα κινεζικά οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με το μοντέλο να πλησιάζει όλο και περισσότερο στα στάδια παραγωγής, η Renault προχώρησε και στην επίσημη παρουσίαση μιας πρωτότυπης εκδοχής της καμπίνας του, στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.
Αυτή η καμπίνα φαίνεται πως θα περάσει, σε μεγάλο βαθμό, και στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026.
Στο ταμπλό ξεχωρίζουν δύο οθόνες, μία για το infotainment με διάμετρο 10,1 ιντσών και μία για τον οδηγό, με διάμετρο 7 ιντσών. Κάτω από την κεντρική οθόνη του infotainment βρίσκονται τρεις περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Τα γραφικά στις οθόνες, καθώς και ο επιλογέας ταχυτήτων στο τιμόνι είναι παρόμοια με αυτά που υπάρχουν και στο Renault 5.
Παρότι όμως υπάρχουν αρκετές μοντέρνες πινελιές, η εταιρεία προσπάθησε να ενσωματώσει και ορισμένες ρετρό λεπτομέρειες. Το κουμπί για τα αλάρμ θυμίζει σχεδιαστικά αυτόν που υπήρχε και στο Twingo πρώτης γενιάς, ενώ η πρόσοψη του ταμπλό σε σχήμα κυλίνδρου κλείνει διακριτικά το μάτι στον αρχικό σχεδιασμό του πρώτου μοντέλου.
Η Renault προσπαθεί να προβάλλει το πόσο πρακτική μπορεί να είναι η καμπίνα, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα πίσω καθίσματα. Αυτά διπλώνουν σε διάταξη 50/50, ενώ βρίσκονται επάνω σε ράγες και μπορούν να προσφέρουν είτε αυξημένο χώρο στα πόδια των επιβατών, είτε περισσότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ. Παρότι το Twingo 1ης γενιάς ήταν αποκλειστικά τρίπορτο, το νέο μοντέλο θα διαθέτει 5 πόρτες για καλύτερη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα.
Το Twingo 1ης γενιάς ξεχώριζε, μεταξύ άλλων, και για τους ιδιαίτερους χρωματισμούς του στην καμπίνα. Η νέα γενιά θα ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, με επιφάνειες στην απόχρωση του αμαξώματος, ενώ στο πρωτότυπο, το πάτωμα είναι κατασκευασμένο από «σκούρο φελλό», ένα υλικό ανθεκτικό στην μακροχρόνια χρήση, σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία.
Υπάρχουν επίσης ορισμένες έξυπνες λεπτομέρειες, όπως η μαγνητική επιφάνεια στα μπροστινά προσκέφαλα που δίνει στους πίσω επιβάτες τη δυνατότητα να τοποθετούν τα τηλέφωνά τους, ή ο ελαστικός ιμάντας που χρησιμοποιείται είτε ως θήκη για χάρτες, ή για να συγκρατήσει ένα μπουκάλι με νερό.
Το Twingo που εμφανίστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών έχει ορισμένες αλλαγές και στην εξωτερική του εμφάνιση, σε σχέση με την τελευταία του παρουσίαση στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Οι αλλαγές αυτές εντοπίζονται στους αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος, καθώς και στους ελαφρά πιο μαζεμένους πίσω θόλους, ενώ οι χειρολαβές στις πόρτες δεν είναι φωτιζόμενες. Οι πλαϊνοί καθρέφτες έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν παραπάνω στοιχεία LED.
Όλες οι παραπάνω τροποποιήσεις έχουν ως στόχο να προετοιμάσουν το μοντέλο για την διαδικασία παραγωγής. Δεν αποκλείεται, μέχρι και την επίσημη παρουσίαση του Twingo παραγωγής, το 2026, η Renault να προχωρήσει και σε επιπρόσθετες αλλαγές, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει το κόστος παραγωγής και να πετύχει τελικά, την διάθεσή του για λιγότερο από 20.000 ευρώ.