Η BYD παρουσίασε στο κοινό της Ευρώπη το πιο προσιτό της SUV, το νέο Atto 2, στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Έχει σχεδιαστεί για να αποτελεί ένα προσιτό πακέτο, με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που προσφέρει ένα SUV, όντας συγχρόνως κατάλληλο για κίνηση και εύκολη στάθμευση στο αστικό δίκτυο. Έρχεται να πλαισιώσει το μεγαλύτερο Atto 3 στη επεκτεινόμενη ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων της BYD.
Το Atto 2 διαθέτει compact εξωτερικές διαστάσεις με μήκος 4,31 μέτρα, πλάτος 1,83 μ. και ύψος 1,675 μ. Το μήκος και το πλάτος του είναι μικρότερα κατά 145 και 45 χλστ., αντίστοιχα, από του Atto 3. Το Atto 2 έχει σχετικά μακρύ μεταξόνιο (2,62 μ.) που διευρύνει τους διαθέσιμους χώρους της καμπίνας των επιβατών και εξασφαλίζει συγχρόνως κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους καθώς και βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενισχύοντας την SUV εικόνα του αυτοκινήτου.
Το εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος περιλαμβάνει κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς και λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται με τη φωτεινή επένδυση της μάσκας. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει γωνίες με ακμές, μαζί με τα φωτεινά διακοσμητικά στοιχεία που βρίσκονται τοποθετημένα χαμηλά και τους κατακόρυφα διατεταγμένους αεραγωγούς (αεροκουρτίνες) στα άκρα, οι οποίοι με τη σειρά τους ενισχύουν την αποδοτικότητα.
Τα πλαϊνό τμήμα του Atto 2 διαθέτει διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά, που συνοδεύονται από ιδιαίτερες λεπτομέρειες, προκειμένου να αναδειχτεί το ύψος του αυτοκινήτου. Η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής διακόπτεται από ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο χρώμα του αμαξώματος που συναντά τις γυάλινες επιφάνειες στην 3η κολόνα. Η συγκεκριμένη επιφάνεια περιλαμβάνει έντονες καμπύλες, και ζάντες αλουμινίου συμπληρώνουν την εικόνα.
Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική αεροτομή οροφής βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, συνδέοντας τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», τα οποία έχουν το σχήμα του αριθμού «8» καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία. Ένας κυρτός πίσω προφυλακτήρας και επιπλέον φωτεινά στοιχεία στην κάτω επένδυση ολοκληρώνουν την σπορ εμφάνιση.
Εντός της καμπίνας
Στο εσωτερικό του Atto 2, η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες και ένα ενσωματωμένο υποβραχιόνιο, το οποίο ανοίγει προκειμένου να ανακαλύψει έναν από τους πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Ο επιλογέας κίνησης έχει μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, ενώ η περιοχή γύρω από αυτόν περιλαμβάνει φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος και έναν διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος.
Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναβαθμίζεται χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία προσφέρει άφθονο φυσικό φως σε όλους τους επιβάτες. Η αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, εξασφαλίζει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, γεγονός που εγγυάται ότι τα πίσω καθίσματα παραμένουν ιδιαίτερα λειτουργικά για οικογενειακή χρήση.
Πέραν από την ευρύχωρη καμπίνα των επιβατών, ο χώρος αποσκευών του Atto 2 έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, τιμή υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C. Αυτή η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος.
Επιδόσεις και τεχνολογία μπαταρίας
Tο Atto 2 προσφέρει δύο επιλογές μπαταρίας. Κατά το λανσάρισμα, η έκδοση standard-range της Blade Battery θα έχει ονομαστική χωρητικότητα 45,1 kWh, παρέχοντας αυτονομία (συνδυασμένη) 312 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. O κινητήρας, που είναι τοποθετημένος εμπρός, αποδίδει 130 kW / 177 ίππους.
Το νέο Atto 2 αξιοποιεί τις δυνατότητες της αρχιτεκτονικής e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της BYD. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery και, για πρώτη φορά σε ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB), που προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.
Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η Blade Battery χρησιμοποιεί αποδοτική τεχνολογία σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες, αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.
Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade Battery χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι επίσης 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο.
Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Το Atto 2 διατίθεται στον χρωματισμό Climbing Grey (στάνταρ) και εναλλακτικά στις τρεις χρωματικές επιλογές Hiking Green, Skiing White και Cosmos Black και οι πωλήσεις να αναμένεται να ξεκινήσουν το Φεβρουάριο. Τους προσεχείς μήνες, αναμένεται η κυκλοφορία μιας επιπλέον έκδοσης του Atto 2, η οποία θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία, προσφέροντας έτσι αυξημένη αυτονομία. Η διαθεσιμότητα του μοντέλου στην ελληνική αγορά καθώς και αναλυτικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.