To «αειθαλές» Golf γίνεται φέτος 50 χρονών και η Volkswagen το γιορτάζει, με το νέo Golf GTI Clubsport. Ήδη από τον περασμένο μήνα η γερμανική εταιρεία δημοσίευσε ένα βίντεο στο οποίο έδειξε την εξέλιξη ενός νέου, «καυτού» Golf στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring, με το αυτοκίνητο να κρύβεται πίσω από πίξελ.
Ως αποτέλεσμα δεν μπορούσαμε να διακρίνουμε πολλά από τα χαρακτηριστικά του, μέχρι που η Volkswagen δημοσιοποίησε ορισμένες επίσημες φωτογραφίες, οι οποίες έδειχναν το νέο hot hatch με καμουφλαρισμένο μεν αμάξωμα, αλλά χωρίς πίξελ.
Η επίσημη αποκάλυψη του Clubsport έγινε στα πλαίσια του αγώνα αντοχής 24 ωρών στην πίστα της Νυρεμβέργης. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ίδιος 2λιτρος τετρακύλινδρος turbo κινητήρας που υπάρχει και στο «απλό» GTI, όμως αυτή τη φορά παράγει 300 ίππους και 400 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα, το νέο Clubsport είναι πιο ισχυρό από το GTI, με το R να παραμένει το κορυφαίο Golf με 320 ίππους.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Σε αντίθεση όμως με το R, το οποίο έχει τετρακίνηση, η ισχύς στο Clubsport περνάει στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Τα παραπάνω μεταφράζονται σε επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα, ενώ συνεχίζει μέχρι την ηλεκτρονικά περιορισμένη μέγιστη ταχύτητα των 250 χιλιομέτρων ανά ώρα. Με την επιλογή του προαιρετικού πακέτου «Race», ο περιοριστής αφαιρείται, και το Clubsport μπορεί να φτάσει έως τα 267 χλμ./ώρα.
Η Volkswagen δεν αρκέστηκε όμως μόνο σε αλλαγές στον κινητήρα, καθώς τροποποιήσεις έγιναν και στην ανάρτηση. Αυτές συμπεριλαμβάνουν το Dynamic Chassis Control, το οποίο δίνει στους οδηγούς 11 διαφορετικές επιλογές για το πόσο σφιχτή ή μαλακή είναι η ανάρτηση.
Το σύστημα διεύθυνσης έχει επίσης δεχθεί παρεμβάσεις για να βελτιώσει την αίσθηση στο δρόμο και τα φρένα είναι μεγαλύτερα. Όλα τα επιμέρους συστήματα επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ενός κεντρικού συστήματος (Vehicle Dynamics Manager), το οποίο δέχεται και επεξεργάζεται δεδομένα από διάφορους αισθητήρες σε όλο το αυτοκίνητο.
Οι εξωτερικές παρεμβάσεις περιορίζονται στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα οποία έχουν διαφορετικές γραμμές, ενώ ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Το σήμα της VW είναι επίσης φωτιζόμενο, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η αεροτομή η οποία σύμφωνα με την Volkswagen βελτιώνει την αρνητική άντωση και επομένως, το κράτημα.
Οι τροχοί είναι 18 ιντσών, αλλά στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι ζάντες 19″ με τις ονομασίες Queenstown και Warmenau. Οι πρώτες είναι σχεδιασμένες με 5 ημικύκλια τα οποία θυμίζουν τις Detroit ζάντες του Golf GTI 5ης γενιάς, ενώ οι δεύτερες είναι σφυρήλατες και ζυγίζουν μόλις 8 κιλά η κάθε μία.
Η Volkswagen δεν ανέφερε πότε θα κυκλοφορήσει το Golf GTI Clubsport στις ευρωπαϊκές αγορές, ούτε ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης. Επίσημα όμως περιμένουμε το λανσάρισμά του να γίνει μέσα στο έτος.