Η Toyota στοχεύει να διαθέτει 6 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη έως το 2026. Όλα τα μοντέλα θα φέρουν το σήμα bZ (Beyond Zero) και θα περιλαμβάνουν μικρά SUV και τρία μεγαλύτερα οχήματα. Πρόσφατα, η Toyota αποκάλυψε το μεσαίου μεγέθους SUV bZ4Χ, το οποίο είναι το πρώτο εκ των προαναφερθέντων μοντέλων.
O πρόεδρος του ευρωπαϊκού τμήματος της Toyota, Matt Harrison, επιβεβαίωσε στο Kenshiki Forum της Toyota στις Βρυξέλλες, ότι το πρώτο από τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, που εκτιμάται ότι θα είναι SUV. Οι άνθρωποι της Toyota έδειξαν έναν ανώνυμο πίνακα που έδειχνε το γενικό μέγεθος των επερχόμενων ηλεκτρικών μοντέλων και τις ημερομηνίες που θα παρουσιαστούν.
Μετά από το compact SUV, αναμένεται ένα μεγαλύτερο όχημα, που τοποθετείται επάνω από το μεσαίου μεγέθους bZ4X. Πρόκειται πιθανότατα για μία έκδοση παραγωγής του μεγαλύτερου SUV που αποκάλυψε η Toyota το Δεκέμβριο του 2021, μεταξύ των 15 αμιγώς ηλεκτρικών concept. Ένα 4ο μοντέλο που έδειξαν οι άνθρωποι της Toyota και προορίζεται για την Ευρώπη, είχε περίπου το ίδιο μήκος με το bZ4X, και θα μπορούσε να είναι το ηλεκτρικό sedan που είχε αποκαλύψει πέρυσι το Δεκέβριο.
Το 5ο μοντέλο του πίνακα είναι το μεγαλύτερο, και θα μπορούσε να είναι το pick-up φορτηγό που είχαμε δει πέρυσι. Το 6ο μοντέλο τοποθετείται κάτω από το bZ4X και ίσως αποτελεί την έκδοση παραγωγής του bZ Compact SUV Concept, του οποίου η έκδοση παραγωγής πιθανότατα θα αποκαλείται bZ3X. Εκτιμάται ότι κανένα από τα μοντέλα δεν πρόκειται να κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Η Toyota προβλέπει ότι το 2025 οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα αντιπροσωπεύουν το 10%, ποσοστό που η ιαπωνική μάρκα εκτιμά ότι θα αυξηθεί σε 50% έως το 2030. Παρά ταύτα, η Toyota δεν εγκαταλείπει την πώληση υβριδικών οχημάτων (που θα αποτελέσουν το 66% των πωλήσεών της φέτος), για να εξομαλύνει τη μετάβαση.
«Ο μόνος τρόπος για να συμβάλουν τα βιώσιμα οχήματα στο περιβάλλον είναι να γίνουν πιο δημοφιλή, και η γκάμα των υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μας μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο», δήλωσε ο Matthew Harrison. Ωστόσο, οι τεχνικοί της εταιρείας φοβούνται ότι η τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια λόγω της περιορισμένης προσφοράς λιθίου στην αγορά και της αυξανόμενης ζήτησης από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.