Μια Porsche 959 S ξαναβρίσκει την “φόρμα” της

Η Porsche Classic παρουσιάζει την πλήρως ανακατασκευασμένη εκδοχή της εξαιρετικά σπάνιας 959 S ιδιοκτησίας Nick Heidfeld

Μια Porsche 959 S ξαναβρίσκει την “φόρμα” της

Η Porsche Classic παρουσιάζει την πλήρως ανακατασκευασμένη εκδοχή της εξαιρετικά σπάνιας 959 S ιδιοκτησίας Nick Heidfeld

H 959 αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα όσο και σπάνια αυτοκίνητα που βγήκαν ποτέ από τις γραμμές παραγωγής του Zuffenhausen. Για του λόγου το ακριβές, ανάμεσα σε 1987 και 1988  κατασκευάστηκαν μόλις 292 αντίτυπα της 959 ενώ σε ό,τι αφορά την ισχυρότερη και ακόμα πιο ακριβοθώρητη έκδοση Sport, μετράει μόλις 29 μονάδες παραγωγής.

Μία από τις τελευταίες τυγχάνει στην ιδιοκτησία του Nick Heidfeld ο οποίος φύση και θέση γνωρίζει απολύτως την αξία του μοντέλου εξ ου και την παρέδωσε στo Porsche Classic για τις απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης και ανακατασκευής που, πλέον, μετά από μια τριετία, ολοκληρώθηκαν ξαναδίνοντας στην 959 την πρώτη της νιότη.

Το επίμαχο αντίτυπο της 959 S έχει γράψει μόλις 2.599 χλμ. και παραδόθηκε στην φροντίδα του Porsche Classic το καλοκαίρι του 2017 ενώ οι διαδικασίες ανακατασκευής ολοκληρώθηκαν τον τελευταίο μήνα του 2021, δίνοντας μια πρώτης τάξεως ευκαιρία στην Porsche να παρουσιάσει για ακόμα μια φορά τις δυνατότητες του Porsche Classic αλλά και να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα της.

Να σημειωθεί ότι η διαδικασία ανακατασκευής δεν ενέπλεκε μόνο την αντικατάσταση των στοιχείων που είχε πλήξει ο χρόνος καθώς το συγκεκριμένο αντίτυπο είχε υποστεί βελτιώσεις στην μονάδα ελέγχου κινητήρα η οποία με την παρέμβαση των μηχανικών της Porsche επανήλθε στις αρχικές προδιαγραφές της.

Ωστόσο η επαναφορά των εργοστασιακών προδιαγραφών στον κινητήρα ήταν μάλλον το λιγότερο που είχαν να αντιμετωπίσουν στο Porsche Classic μιας και το συγκεκριμένο αντίτυπο έμεινε παροπλισμένο για αρκετό καιρό.

Όπως εξηγεί ο Uwe Makrutzki, υπεύθυνος της διαδικασίας ανακατασκευής στο Porsche Classic «αν ένα τεχνολογικά καινοτόμο αυτοκίνητο όπως η 959 δεν οδηγείται συχνά και μένει αποθηκευμένη, το πλήγμα είναι δυστυχώς αναπόφευκτο». Όπως διευκρινίζει ο ίδιος η μακροχρόνια παραμονή ενός μοντέλου σαν και αυτό σε ένα γκαράζ, σημαίνει ότι όταν έλθει στο Porsche Classic θα πρέπει να ανακατασκευαστούν ο κινητήρας και το πλαίσιο προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα. Πάντως για να αποφεύγονται αυτού του είδους οι εκτεταμένες και χρονοβόρες διαδικασίες επισκευής/ανακατασκευής καλό θα ήταν οι ιδιοκτήτες ιστορικών αυτοκινήτων να διανύουν τουλάχιστον 100 χλμ. συντήρησης το μήνα, σημειώνει το στέλεχος του Porsche Classic.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της ανακατασκευασμένης έκδοσης με δεδομένο ότι η 959 του πρώην οδηγού της BMW Sauber ανήκει στην Sport έκδοση, δεν διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα ή κλιματισμό. Αυτό που δεν διαθέτει επίσης είναι δεξή καθρέφτη, πίσω καθίσματα και την κατά κάποιο τρόπο αυτόματη ανάρτηση της αρχέτυπης εκδοχής της. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς οι παραπάνω ευκολίες απουσιάζουν με στόχο την διατήρηση του βάρους σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Έτσι, η ανακατασκευασμένη 959 S ζυγίζει μόλις 1.350 κιλά.

Οι βελτιώσεις ωστόσο δεν περιορίστηκαν στην αφαίρεση, μιας και οι μηχανικοί της Porsche έχουν προσθέσει μεγαλύτερα και ισχυρότερα turbo. Το αποτέλεσμα είναι ισχύς 515 ίππων και 561 Nm ροπής, μεγέθη που με τη σειρά τους εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 340 χλμ./ώρα.

Να σημειωθεί ότι εκτός από την «ανακαινισμένη» πλέον 959 S, ο Ν. Heidfeld διαθέτει στο γκαράζ του μια 911 GT2 από την γενιά 996 από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 καθώς και μια Carrera GT. H συλλογή του περιλαμβάνει επίσης μια Ford Mustang του 1965 καθώς και ένα κλασικό VW Beetle σε convertible έκδοση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!