F1: Δεν είναι εύκολο να αντιγραφεί το δάπεδο της Red Bull

Στο GP Μονακό αποκαλύφθηκε το κάτω μέρος του δαπέδου της Red Bull, ωστόσο δεν είναι απλή υπόθεση για τις υπόλοιπες ομάδες να το αντιγράψουν, αν δεν κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο έφτασε σε αυτή τη λύση η Πρωταθλήτρια ομάδα.

F1: Δεν είναι εύκολο να αντιγραφεί το δάπεδο της Red Bull

Στο GP Μονακό αποκαλύφθηκε το κάτω μέρος του δαπέδου της Red Bull, ωστόσο δεν είναι απλή υπόθεση για τις υπόλοιπες ομάδες να το αντιγράψουν, αν δεν κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο έφτασε σε αυτή τη λύση η Πρωταθλήτρια ομάδα.

Στο GP Μονακό της Formula 1 στα τέλη Μαΐου, με τους γερανούς να ανυψώνουν τα μονοθέσια από περιπτώσεις ατυχημάτων, οι φωτογράφοι είχαν την ευκαιρία να απαθανατίσουν πολλές εικόνες από το κάτω μέρος του δαπέδου των μονοθεσίων της Mercedes και της Red Bull. Ιδίως αυτό της Πρωταθλήτριας ομάδας προκάλεσε αίσθηση, καθώς είναι περίτεχνο και πολύπλοκο, σε σχέση π.χ. με τον απλό σχεδιασμό της Williams.

To δάπεδο των σύγχρονων μονοθεσίων της Formula 1 δημιουργεί περισσότερο από το μισό αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται συνολικά. Εκεί βρίσκεται σχεδόν όλη η «μαγεία». Δεδομένου ότι οι αντίπαλοι μηχανολόγοι έχουν πλέον στα χέρια τους λεπτομερείς εικόνες υψηλής ανάλυσης του πιο αποδοτικού δαπέδου του grid (Red Bull RB19), μπορούν τώρα απλά να το αντιγράψουν και να το εφαρμόσουν στο δικό τους μονοθέσιο και να καρπωθούν την επιπλέον απόδοση, έτσι δεν είναι;

Στην πραγματικότητα, όχι δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα. Κάθε σχεδιαστική επιλογή που κάνουν τα τεχνικά τμήματα των ομάδων δικαιολογείται από τη μελέτη που έχει προηγηθεί, όπου τα δεδομένα οδηγούν τους μηχανολόγους σε συγκεκριμένες οδούς για να βελτιώσουν την απόδοση. Επιπλέον, αν πάρεις ένα αεροδυναμικό εξάρτημα και να το κολλήσεις σε άλλο μονοθέσιο δεν πρόκειται να λειτουργήσει το ίδιο καλά, διότι όλες οι επιφάνειες του μονοθεσίου παίζουν το ρόλο τους και «συνεργάζονται» μεταξύ τους για να παράγουν το τελικό αποτέλεσμα.

Ο Dave Robson, επικεφαλής απόδοσης οχήματος της Williams, δήλωσε για το δάπεδο της Red Bull: «Σίγουρα είναι συναρπαστικό. Όσον αφορά πόσο χρήσιμο είναι για εμάς, είναι λίγο πιο δύσκολο να πούμε. Υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα σε ένα μονοθέσιο της F1 από αεροδυναμική άποψη που μπορείς απλά να αντιγράψεις. Πρέπει να κατανοήσεις τι κάνει και να το κάνεις να λειτουργήσει για το μονοθέσιό σου, ή να καταλάβεις όλα τα άλλα μέρη που το συνοδεύουν. Και αυτό το δάπεδο είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα, βρίσκεται απλά σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο».

«Πρέπει με κάποιο τρόπο να το αναλύσεις. Είναι πραγματικά δύσκολο να καταλάβεις πώς λειτουργούν όλες αυτές οι καμπύλες στον τρισδιάστατο χώρο, είναι τόσο περίπλοκο. Αυτό που θα είναι πιο αποκαλυπτικό είναι να προσπαθήσεις να καταλάβεις. Υπάρχουν μερικά κομμάτια όπου μπορείς να δεις τι κάνουν γεωμετρικά, οπότε μπορείς να φτιάξεις κάτι και να το δοκιμάσεις. Προσπαθείς να καταλάβεις τι είναι αυτό που προσπαθούν να πετύχουν και στη συνέχεια να το χρησιμοποιήσεις στο δικό σου μονοθέσιο. Έτσι, αυτό είναι σαφές και όλοι θα το κάνουν αυτό».

«Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι πώς κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα; Ποια είναι η διαδικασία που οδήγησε σε αυτό το επίπεδο πολυπλοκότητας; Είναι σαν ένα εντελώς διαφορετικό παράδειγμα. Αυτό είναι μάλλον το πιο ενδιαφέρον ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, παρά το τι κάνει στην πραγματικότητα αυτή τη στιγμή. Πώς έφτασαν εκεί; Τι σημαίνει αυτό; Πώς θα μοιάζει το επόμενο;»

O Paul Monaghan, επικεφαλής μηχανολογίας μονοθεσίου της Red Bull, ανέφερε: «Υπάρχει μια χρονική καθυστέρηση μεταξύ της στιγμής που το βλέπουν οι άλλοι έως την ώρα που θα το τοποθετήσουν στο μονοθέσιό τους και θα πάνε πραγματικά πιο γρήγορα με αυτό. Ένα αντίγραφο που δεν δημιουργήθηκε με κατανόηση της λειτουργίας του δεν θα πάει απαραίτητα πιο γρήγορα, πρέπει να ενσωματωθεί» (στο υπόλοιπο μονοθέσιο).

«Και δεν είναι απλά η γεωμετρία του δαπέδου. Σίγουρα αποτελούν ευαίσθητα δεδομένα σε αυτά τα μονοθέσια, και το δικό μας και της Mercedes φάνηκε. Αλλά μην ξεχνάτε, οι άνθρωποι μεταφέρουν δάπεδα μέσα και έξω από τα γκαράζ, σηκώνουν το εμπρός μέρος των μονοθεσίων, οπότε δεν ήταν η πρώτη φορά» (που το είδαν οι αντίπαλοι).

Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε για το δάπεδο της Red Bull: «Για μένα δεν έχει σημασία αν είναι πολύπλοκο ή όχι, αν είναι γρήγορο, είναι καλό. Αυτό το δάπεδο είναι σίγουρα πολύ γρήγορο. Ρώτησα την ομάδα μηχανικών μου και είπαν ότι υπάρχουν ενδιαφέροντα πράγματα που μπορούν να αναλύσουν ως μέρος των λειτουργιών ροής αέρα. Αλλά δεν πείστηκαν για την ομορφιά, την αισθητική της ροής και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!