F1-GP Μονακό: Νικητής ο Max Verstappen με τέλος-θρίλερ

Ο Max Verstappen εξασφάλισε τη νίκη σε έναν αγώνα που είχε περιπετειώδη εξέλιξη, λόγω της βροχής στο τελικό κομμάτι του. Ο Fernando Alonso θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει τη νίκη αν δεν είχε κάνει λάθος στρατηγικής η Aston Martin, ενώ ο Esteban Ocon ανέβηκε στο βάθρο με την Alpine.

F1-GP Μονακό: Νικητής ο Max Verstappen με τέλος-θρίλερ

Ο Max Verstappen εξασφάλισε τη νίκη σε έναν αγώνα που είχε περιπετειώδη εξέλιξη, λόγω της βροχής στο τελικό κομμάτι του. Ο Fernando Alonso θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει τη νίκη αν δεν είχε κάνει λάθος στρατηγικής η Aston Martin, ενώ ο Esteban Ocon ανέβηκε στο βάθρο με την Alpine.

Σε θρίλερ μετέτρεψε η βροχή το τελικό κομμάτι του GP Μονακό, όπου ο Max Verstappen αναγκάστηκε και πάλι να δουλέψει σκληρά για να κατακτήσει την 3η συνεχόμενη νίκη της Red Bull στους δρόμους του πριγκιπάτου. Ο Ολλανδός, είχε κατάφερε να κάνει τη μέση γόμα να αντέξει 55 γύρους, έχοντας προβάδισμα 10 δλ. πριν από την έλευση της βροχής, την οποία το pit wall της Red Bull παρακολουθούσε στενά, για αυτό και τον είχε αφήσει για τόσο πολύ στην πίστα. Ο Verstappen μάλιστα ακούμπησε τις μπαριέρες δύο φορές, όπως είχε κάνει και στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, κατάφερε να διατηρήσει τη Red Bull αλώβητη και εντός πίστας, για να δει πρώτος την καρό σημαία.

Ο Fernando Alonso ίσως είχε καταφέρει να διεκδικήσει τη νίκη, αν δεν είχε γίνει λάθος επιλογή από το pit wall της Aston Martin. Η βρετανική ομάδα είχε «διαβάσει» αρχικά πολύ καλά τον αγώνα, επιλέγοντας να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Όταν όμως ξεκίνησε η βροχή, η Aston Martin πόνταρε ότι θα παρέμενε περιορισμένη σε ένα σημείο και τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Ισπανού σλικ ελαστικά, λίγο πριν ενταθεί η βροχόπτωση. Δεδομένου ότι ο Verstappen έχασε χρόνο με ένα γλίστρημα στις μπαριέρες της Portier, ο Alonso θα μπορούσε να έχει βρεθεί πολύ κοντά στον Ολλανδό, καθώς η αυστριακή ομάδα αντέδρασε με pit stop ένα γύρο αργότερα από την Aston Martin.

O Alonso δεν ήταν σίγουρος για την επιλογή ελαστικών εκείνη τη στιγμή και εντέλει αποδείχθηκε ότι η μέση γόμα ήταν η λανθασμένη. Ο Alonso μπορεί να ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της Aston Martin, ανεβαίνοντας στο 2ο σκαλί του βάθρου, αλλά η ομάδα θα πρέπει να είναι απογοητευμένη, καθώς είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη, αν δεν έκανε λάθος επιλογή στρατηγικής. Ο Alonso είχε να ανέβει στο 2ο σκαλί του βάθρου από το GP Ουγγαρίας του 2014. Έτσι, έγινε ο γηραιότερος οδηγός που τερματίζει 2ος από τον Jack Brabham στο GP Μ. Βρετανίας του 1970.

Υπό πολύ προκλητικές συνθήκες, ο Esteban Ocon κατάφερε να διατηρήσει την ψυχραιμία του και δεν ασχολήθηκε ποτέ με τους προπορευόμενους. Προσπάθησε απλά να διατηρήσει πίσω του αυτούς που τον ακολουθούσαν. Παρότι τον χτύπησε ο Carlos Sainz, ο Γάλλος δεν έδωσε καμία ευκαιρία στον οδηγό της Ferrari. Η Alpine αντιμετώπισε σωστά την έλευση της βροχής και ο Ocon οδήγησε με πολλή ψυχραιμία, για να φέρει ένα βάθρο στη γαλλική ομάδα λίγο καιρό αφότου ο διευθύνων σύμβουλός της, Laurent Rossi, χαρακτήρισε ορισμένες εμφανίσεις της «ερασιτεχνικές».

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Μονακό

Με το σωστό τρόπο αντιμετώπισε την έλευση της βροχής και η Mercedes, για να φέρει τους οδηγούς της στην 4η και 5η θέση, με τον Lewis Hamilton εμπρός από τον George Russell, ο οποίος δέχθηκε ποινή 5 δλ., επειδή προκάλεσε σύγκρουση με τον Sergio Perez καθώς επέστρεφε στην πίστα έπειτα από μία έξοδό του στη Mirabeau. O Βρετανός ανέφερε ότι αν δεν είχε κάνει αυτό το λάθος, θα μπορούσε να έχει ανέβει στο βάθρο, καθώς είχε βρεθεί εμπρός από τους Ocon και Hamilton.

Στο τέλος του αγώνα, ο Russell ανέφερε ότι το μονοθέσιό του δεν είχε σωστή αίσθηση έπειτα από τη σύγκρουση, και προσπάθησε απλά να το φέρει απλά στον τερματισμό, μειώνοντας το ρυθμό του, για να πέσει 17 δλ. πίσω από τον team-mate του, ενώ ήταν κολλημένος στο κιβώτιο της άλλης Mercedes μόλις 5 γύρους πριν από τον τερματισμό.

Ακόμα και έτσι όμως, ο Charles Leclerc δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τον Russell στα 5 δλ. (η διαφορά τους ήταν 5,6 δλ.) και να εκμεταλλευτεί την ποινή του Βρετανού και να αποσπάσει την 5η θέση. Η Ferrari, όπως και πέρυσι, καθυστέρησε να αντιδράσει στην αλλαγή καιρικών συνθηκών, με αποτέλεσμα να μην έχουν οι οδηγοί της τη δυνατότητα να παλέψουν για κάτι καλύτερο. Ωστόσο, ο Leclerc ανέφερε ότι η SF-23 είχε πολύ δύστροπη συμπεριφορά στο βρεγμένο, για αυτό και έχασε τόσο πολύ χρόνο από τις Mercedes.

Ο Carlos Sainz ήταν ο μεγαλύτερος χαμένος από την έλευση της βροχής, καθώς έπεσε από την 4η θέση στην 8η, καθώς είχε παραμείνει σε βρεγμένη πίστα με σλικ ελαστικά, κάτι που οδήγησε σε έξοδο στη Mirabeau, με αποτέλεσμα να χάσει έδαφος. Ο Sainz βρέθηκε πίσω από τον team-mate του, και έχασε άλλη μία θέση από τον Pierre Gasly όταν έχασε κι άλλο χρόνο στο ταυτόχρονο pit stop με τον Leclerc. Ο Sainz ανέλαβε την ευθύνη για την επιλογή στρατηγικής στη βροχή, καθώς προσπαθούσε να κάνει κάτι διαφορετικό, έπειτα από την απογοήτευση που εξέφρασε μετά το πρώτο του pit stop.

Με την 7η θέση που πέτυχε ο Gasly, ολοκλήρωσε μία πολύ καλή ημέρα για την Alpine στο 50ό Grand Prix με αυτή την ονομασία. Όπως και η γαλλική ομάδα, η McLaren είδε αμφότερους τους οδηγούς της στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αν και στις δύο τελευταίες θέσεις της, με τον Lando Norris να τερματίζει εμπρός από τον Oscar Piastri.

F1 - GP Μονακό 2023, Εκκίνηση

Χρονικό αγώνα

Η στρατηγική ήταν διαχωρισμένη εξαρχής για τους πρώτους 10, καθώς οι μισοί (Verstappen, Ocon, Hamilton, Tsunoda και Norris) είχαν επιλέξει τη μέση γόμα για την εκκίνηση και οι άλλοι μισοί τη σκληρή (Alonso, οι οδηγοί της Ferrari, Gasly και Russell). O Verstappen διατηρήθηκε επικεφαλής και ο Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί στον Sainz αλλά η πρώτη δεκάδα δεν άλλαξε. Στις πιο πίσω θέσεις υπήρξαν συγκρούσεις, με τον Hulkenberg να βουτάει στην εσωτερική του Sargeant στη Mirabeau, προκαλώντας σύγκρουση που του εξασφάλισε ποινή 5 δλ.

O Stroll στριμώχθηκε στην εξωτερική του Albon στην είσοδο της φουρκέτας και ανέφερε ότι είχε ζημιές και αστοχία ελαστικού, αλλά αυτό δεν ίσχυε. Οι Hulkenberg, Zhou και Perez επισκέφθηκαν τα pits και ο Μεξικανός βρέθηκε μπροστά από τους αντιπάλους του, με τη σκληρή γόμα σε καθαρή πίστα, αλλά πολύ σύντομα πρόλαβε τους προπορευόμενους. H διεύθυνση αγώνα ανέφερε ότι ο Russell βρισκόταν σε λανθασμένη θέση στην εκκίνησης, αλλά φαίνεται ότι δεν υπήρξε κάποια παρατυπία.

Έως τον 7ο γύρο, ο Verstappen είχε απομακρυνθεί σχεδόν 2,5 δλ. από τον Alonso, που είχε με τη σειρά του πάνω από 5 δλ. προβάδισμα επί του Ocon, στον οποίο ασκούσε ασφυκτική πίεση ο Sainz. O Hamilton είχε βρεθεί περισσότερα από 2 δλ. πίσω τους. Ο Ισπανός προσπάθησε να επιτεθεί μετά το τούνελ, αλλά κατέληξε να τραυματίσει την εμπρός αεροτομή της Ferrari, επιλέγοντας να βουτήξει στην εσωτερική, σε ένα κενό που ήταν δεδομένο ότι θα εξαφανιζόταν. Ο Sainz αναγκάστηκε να αλλάξει γραμμή τελευταία στιγμή και χτύπησε το πίσω μέρος της Alpine.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari) & Esteban Ocon (Alpine), GP Μονακό 2023

Ο Sainz δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για να μην επαναλάβει μία τέτοια κίνηση. O Alonso ανησύχησε τους μηχανολόγους της Aston Martin στο 14ο γύρο, αναφέροντας πιθανή αστοχία εμπρός ελαστικού, αλλά δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο, σύμφωνα με το pit wall. Ωστόσο η διαφορά του Verstappen είχε εκτοξευθεί πλέον πέραν των 5 δλ., με τον Alonsο να έχει κόψει ρυθμό για λίγο.

Στον 21ο γύρο η Ferrari έκανε μία προσποίηση στον ασύρματο του Sainz, όταν τον κάλεσε για pit stop και το ακύρωσε την τελευταία στιγμή, προσπαθώντας να κάνει την Alpine να καλέσει στα pits τον Ocon, αλλά η μπλόφα δεν λειτούργησε. Ο Verstappen είχε ήδη βρεθεί 10 δλ. εμπρός από τον Alonso και περισσότερο από ένα pit stop εμπρός από τον Ocon.

Στο 1/3 του αγώνα, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν οι οδηγοί, ακόμα και αυτοί που είχαν σκληρή γόμα, ήταν το graining του πίσω αριστερού ελαστικού. Ωστόσο, υπήρχε διστακτικότητα να πραγματοποιηθεί κάποιο pit stop, λόγω του κινδύνου βροχής. Κανείς δεν ήθελε να εισέλθει στα pits και μετά να αρχίσει να βρέχει. H Ferrari επανέλαβε την μπλόφα της στον 28ο γύρο, αλλά και πάλι δεν λειτούργησε.

Ο Verstappen ανέφερε ότι το graining στο εμπρός αριστερό ελαστικό του ήταν σε άσχημη κατάσταση και προειδοποίησε ότι ενδέχεται να χάσει χρόνο με ένα τρενάκι μονοθεσίων που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω, προσπαθώντας να πιέσει την ομάδα να τον καλέσει στα pits. Εντέλει έχασε χρόνο, με τον Alonso να πλησιάζει κάποια στιγμή από τα 11 δλ. στα 5 δλ., αν και στη συνέχεια, ο Verstappen απομακρύνθηκε ξανά.

Η πρώτη από τις κορυφαίες ομάδες που έκανε pit stop ήταν η Mercedes, με τον Hamilton, στο τέλος του 31ου γύρου, όταν ο Βρετανός είχε αρκετή απόσταση από τον Tsunoda (9ος) για να βγει μπροστά του και να μην κολλήσει πίσω από την AlphaTauri. Στη συνέχεια ακολούθησε το pit stop του Ocon, το οποίο όμως ήταν αργό: 4,2 δλ. Ο Stroll έδωσε τη θέση του στον επικεφαλής Verstappen και ο Perez προσπάθησε να επωφεληθεί, γεγονός που οδήγησε σε σύγκρουση με την Aston Martin. Ένα γύρο αργότερα, ο Perez χτύπησε το πίσω μέρος της Haas του Magnussen και τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Red Bull και επέτρεψε στον Stroll να περάσει ξανά μπροστά.

F1 - Sergio Perez (Red Bull), GP Μονακό 2023

Η Red Bull κάλεσε τον Perez στα pits για αλλαγή ρύγχους, γεγονός που τον έριξε στην προτελευταία θέση. Στο μεταξύ η Ferrari είχε φέρει στα pits τον Sainz, για να τον προστατεύσει από τον Hamilton. O Ισπανός δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με την επιλογή στρατηγικής της Ferrari, καθώς πίστευε ότι είχε αρκετά καλό ρυθμό για να παραμείνει στην πίστα και ανέφερε ότι δεν τον ένοιαζε ο Hamilton.

Στον 37ο γύρο, ο Stroll ακούμπησε το πίσω μέρος της Haas του Magnussen στην τελευταία στροφή, βουτώντας στην εσωτερική σε ένα πολύ στενό σημείο, χωρίς όμως να υποστεί ουσιαστικές ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Aston Martin. Ο Καναδός δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία.

Οι Leclerc, που είχε παραμείνει εκτός pits, πίεζε όσο μπορούσε για να κερδίσει κάποια θέση έναντι των αντιπάλων τους που είχαν αλλάξει ελαστικά, αλλά η σκληρή γόμα του Μονεγάσκου είχε αρχίσει να καταπονείται. Συνεπώς επισκέφθηκε τα pits στο τέλος του 44ου γύρου, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Hamilton, στην 8η θέση.

O Verstappen είχε προειδοποιήσει τη Red Bull όταν δεν ήξερε πόσο ακόμα θα μπορούσε να κάνει τα ελαστικά μέσης γόμας να αντέξουν, πριν συμπληρώσει 50 γύρους με αυτά. Ωστόσο, η αυστριακή ομάδα προσπαθούσε να αποφύγει οποιοδήποτε ενδεχόμενο βροχής, καθώς άρχισε να ψιχαλίζει. Σύντομα άρχισε να βρέχει αρκετά.

Οι Stroll και Bottas, που βρίσκονταν πίσω και δεν είχαν κάτι να χάσουν, ρίσκαραν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, με ένα απίστευτο τρενάκι μονοθεσίων να δημιουργείται. H πίστα ήταν πιο βρεγμένη στο τμήμα της Mirabeau και της φουρκέτας.

Ο Sainz επιτέθηκε ξανά στον Ocon. Στον 55ο γύρο, ο Alonso εισήλθε στα pits για μέση γόμα σλικ ελαστικών, ποντάροντας ότι η βροχή θα παραμείνει περιορισμένη σε μία περιοχή, αλλά ήταν η λάθος επιλογή.

Οι Ocon, Russell, Hamilton, Gasly εισήλθαν στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς ο Sainz έχασε το πίσω μέρος της Ferrari και βγήκε εκτός πίστας στη Mirabeau. O Ισπανός έχασε θέση από τον Leclerc, ενώ αμφότεροι ήταν με σλικ.

Ο Sainz έχασε περαιτέρω χρόνο καθώς οι δύο Ferrari εισήλθαν στα pits μαζί στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά, όπως είχε κάνει ο Verstappen (που είχε χτυπήσει στις μπαριέρες της Portier) καθώς και ο Alonso, για 2η φορά.

Παρότι είχε διατηρήσει τη 2η θέση, o Ισπανος είχε βρεθεί 22 δλ. πίσω από τον Verstappen, ενώ είχε μία ελπίδα να βρεθεί μπροστά από τον Ολλανδό με σωστή επιλογή, δεδομένου του χρόνου που είχε χάσει ο οδηγός της Red Bull.

Κερδισμένη από αυτή την κατάσταση ήταν η Mercedes, και οι Hamilton και Russell είχαν ανέβει στην 4η και 5η θέση, ενώ η Ferrari, έχοντας καθυστερήσει να καλέσει τα μονοθέσιά της στα pits, είχαν βρεθεί στην 6η θέση με τον Leclerc και στην 8η θέση με τον Sainz, που έχασε τις περισσότερες θέσεις. Ο Magnussen χτύπησε τις μπαριέρες στη Rascasse, το ίδιο και ο Sargeant στη φουρκέτα. Ο Stroll το είχε κάνει νωρίτερα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ο Russell δέχθηκε ποινή 5 δλ. για μη ασφαλή επιστροφή στην πίστα, καθώς είχε βγει εκτός στη Mirabeau. Όταν επέστρεψε χτύπησε τον Perez, ο οποίος αργότερα χτύπησε τις μπαριέρες με αποτέλεσμα να αστοχήσει το πίσω αριστερό ελαστικό του. Συνεπώς, αναγκάστηκε να επισκεφθεί τα pits ξανά. Η πίστα ήταν πολύ βρεγμένη πλέον και τα ενδιάμεσα ελαστικά γλιστρούσαν, αλλά σύντομα η βροχή θα υποχωρούσε.

Ο Russell ζήτησε από την Mercedes, αν τον πλησίαζε ο Leclerc πιο κοντά από τα 5 δλ. της ποινής του, να πει στον Hamilton να τον αφήσει να περάσει (εφόσον ο 7 φορές Πρωταθλητής δεν είχε προσπεράσει τον Ocon), υποσχόμενος ότι δεν θα απομακρυνθεί περισσότερο από 5 δλ., ώστε να διατηρήσει την 5η θέση έναντι του Leclerc, ωστόσο, ο Μονεγάσκος έχανε έδαφος, αναφέροντας αργότερα ότι η Ferrari ήταν πολύ δύσκολη στην οδήγηση στο βρεγμένο. Στη συνέχεια, ο Russell ρώτησε αν θα μπορούσε να έχει μια ευκαιρία να επιτεθεί στον Ocon, υπονοώντας στην ομάδα να ζητήσει στον Hamilton να του παραχωρήσει τη θέση του.

Δέκα γύρους πριν από το τέλος, οι δύο McLaren κατάφεραν να περάσουν στην πρώτη δεκάδα και εμπρός από τον Tsunoda, ο οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα φρένα της AlphaTauri και βγήκε εκτός πίστας στη Mirabeau, για να χάσει άλλες δύο θέσεις. Μόλις 8 γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Verstappen χτύπησε ελαφρά τις μπαριέρες και πάλι, στην έξοδο του chicane της Πισίνας.

O Russell, ενώ βρισκόταν έως τους 5 τελευταίους γύρους «στο κιβώτιο του Hamilton», όπως ανέφερε, στη συνέχεια αισθάνθηκε ότι το μονοθέσιό του δεν συμπεριφερόταν σωστά. Συνεπώς, ο νεαρός Βρετανός μείωσε πάρα πολύ το ρυθμό του, για να διασφαλίσει ότι θα δει την καρό σημαία, αλλά κατάφερε να διατηρηθεί 5,6 δλ. εμπρός από τον Leclerc για να εξασφαλίσει την 5η θέση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!