F1-GP Μονακό FP1: O Carlos Sainz ταχύτερος

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει ένα ισπανικό «1-2» και τον Lewis Hamilton να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

F1-GP Μονακό FP1: O Carlos Sainz ταχύτερος

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη διαδικασία ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει ένα ισπανικό «1-2» και τον Lewis Hamilton να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Μονακό με τη Ferrari. Ο Ισπανός κινήθηκε 0,338 χλστ. του δλ. από τον συμπατριώτη του, Fernando Alonso, με την Aston Martin. Δεδομένης της ανταγωνιστικότητας της SF-23 στις κατατακτήριες δοκιμές, η Ferrari έχει μεγάλες ελπίδες για το GP Μονακό, όπου η pole position είναι πολύ σημαντική για την κατάκτηση της νίκης, καθώς τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα.

Ο Sainz ήταν ταχύτερος παρότι είχε ήδη ακουμπήσει τις μπαριέρες στο chicane της Πισίνας πριν καν ολοκληρωθεί το πρώτο 10λεπτο. Η Ferrari ήταν η μοναδική ομάδα που επέλεξε να ξεκινήσει τις ελεύθερες δοκιμές με μέσο σετ γόμας ελαστικών, ενώ σχεδόν όλες οι υπόλοιπες ομάδες, πέραν του Lando Norris με τη McLaren, προσπάθησαν να ξεφορτωθούν ένα σετ σκληρής γόμας. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα για το δεύτερο μισό του FP1.

Ο Charles Lelcerc δεν κατάφερε να απειλήσει τον team-mate του στη Ferrari, καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μία πολύ γρήγορη προσπάθεια λίγο πριν την κόκκινη σημαία που τερμάτισε πρόωρα τη διαδικασία. Συνεπώς, ο Μονεγάσκος, που κυνηγάει την πρώτη του νίκη στη γενέτειρά του, κατέληξε στην 5η θέση.

Δεδομένης της καλής απόδοσης της Aston Martin στις αργές στροφές, το GP Μονακό είναι ένας αγώνας που έχει θέσει στους στόχους του ο Fernando Alonso, ο οποίος ήταν ταχύτατος στο FP1. O team-mate του, Lance Stroll, χτύπησε αρκετά δυνατά με το πίσω μέρος την εξωτερική μπαριέρα στην τελευταία στροφή στο μέσο της διαδικασίας, αλλά ανέφερε ότι το μονοθέσιό του δεν είχε υποστεί ζημιά.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του FP1 από το GP Μονακό

Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton με την αναβαθμισμένη Mercedes. H γερμανική ομάδα παρουσίασε αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, με πιο εμφανή τη νέα μορφή των καλυμμάτων των ψυγείων, που ακολουθεί περισσότερο τη σχολή των υπόλοιπων ομάδων, αλλά με σαφείς συμβιβασμούς, δεδομένου ότι η ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να τροποποιήσει το πλαίσιο. Οι πιο σημαντικές αλλαγές όμως βρίσκονται στο δάπεδο του μονοθεσίου, σε συνδυασμό με την αλλαγή γεωμετρίας στην εμπρός ανάρτηση, για πιο δραστική πρόληψη της βύθισης του εμπρός μέρους στα φρεναρίσματα, με σκοπό να διατηρείται πιο σταθερή την αεροδυναμική πλατφόρμα σε σχέση με το έδαφος.

O Hamilton ήταν ταχύτατος, σε αντίθεση με τον team-mate του, George Russell, που δυσκολεύτηκε με τη συμπεριφορά της W14 και κατέληξε στη 15η θέση. Ο Russell ανέφερε ότι είχε δυσκολία να φρενάρει και στη συνέχεια ότι δεν μπορούσε να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν, με το πίσω μέρος να είναι πολύ αδύναμο και να πλαγιολισθαίνει.

Στην 4η και 6η θέση βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Red Bull, με τον Sergio Perez να είναι ταχύτερος του Max Verstappen. Στο πρώτο 10λεπτο, ο Ολλανδός Πρωταθλητής έκανε αρκετά παράπονα στον ασύρματο. Για το συμπλέκτη στην έξοδό του από τα pits, ανέφερε ότι η Red Bull ακουμπούσε υπερβολικά το έδαφος και είπε ότι ήταν πολύ δύσκολο να ελέγξει το μονοθέσιο στα γρήγορα τμήματα. Εντέλει, ζήτησε να εισέλθει στα pits, προειδοποιώντας ότι κινδύνευε να χτυπήσει στις μπαριέρες με το στήσιμο που είχε στην αρχή.

Μετά την επίσκεψή του στα pits, ο Verstappen (με μέση γόμα πλέον) ανέφερε ότι είχε βελτιωθεί η συμπεριφορά του πίσω μέρους, αλλά η απόκριση στις ανομοιομορφίες της πίστας είχε παραμείνει η ίδια. Ωστόσο, η απάντηση του Gianpiero Lambiase (μηχανολόγος αγώνα του Ολλανδού) ήταν ότι θα έπρεπε να περιμένει για το FP2 για πιο ουσιαστικές αλλαγές που θα εξυγίαιναν τη συμπεριφορά της RB19.

Κι άλλες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σύντομης κόκκινης σημαίας στο μέσο της διαδικασίας. Την επόμενη φορά που βγήκε στην πίστα, ο Verstappen αναγκάστηκε να παρακάμψει το δεύτερο chicane της Πισίνας και εκδήλωσε την απογοήτευσή του με χειρονομίες και κινήσεις του κεφαλιού εντός του cockpit.

H Red Bull εκτιμά ότι το Μονακό ενδέχεται να είναι η πιο δύσκολη πίστα της χρονιάς για το μονοθέσιό της, καθώς δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες με DRS, όπου η RB19 κερδίζει πολύ χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, οι οποίες είναι καθοριστικής σημασίας στους δρόμους του πριγκιπάτου.

Στην 7η θέση βρέθηκε ο Lando Norris με τη McLaren, εμπρός από τον Esteban Ocon με την Alpine, η οποία στο 50ό Grand Prix της με αυτή την ονομασία, ενώ η Haas το 150ό. Ο Nico Hulkenberg δεν ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο την επιστροφή του στο Μονακό, καθώς χτύπησε με την αριστερή μπαριέρα με τον πίσω τροχό στο chicane έπειτα από το τούνελ, καταστρέφοντας τη ζάντα και το ελαστικό στο 35ο λεπτό του FP1.

Λίγο πριν από το μέσο της διαδικασίας ο Logan Sargeant ανέφερε ότι αισθανόταν πως ένας από τους πίσω τροχούς δεν είχε βιδωθεί σωστά και επέστρεψε με αργό ρυθμό στα pits, αλλά ξαναβγήκε στην πίστα. Ο team-mate του στη Williams, Alex Albon, παρότι συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, έφερε πρόωρο τέλος στη διαδικασία λίγα λεπτά πριν από το τέλος, όταν έχασε το πίσω μέρος στην έξοδο της 1ης στροφής (St. Devote) και προσέκρουσε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας τις αναρτήσεις της αριστερής πλευράς.

Η Alpine τοποθέτησε τη δεύτερη μπαταρία και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου στα μονοθέσιά της, ενώ η Alfa Romeo (και η Haas με τον Kevin Magnussen) τοποθέτησε τη δεύτερη MGU-K στα μονοθέσιά της, με τον Guanyu Zhou να λαμβάνει καινούργια MGU-H και turbo.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!