F1: Η Liberty Media θέλει περισσότερα σπριντ

Η Liberty Media θέλει να αυξήσει τον αριθμό των σπριντ στο Πρωτάθλημα της Formula 1, και να ανανεώσει νωρίτερα τη Συνθήκη Ομονοίας με τις ομάδες και τη FIA νωρίτερα από το τέλος του 2025, που λήγει η τρέχουσα.

F1: Η Liberty Media θέλει περισσότερα σπριντ

Η Liberty Media θέλει να αυξήσει τον αριθμό των σπριντ στο Πρωτάθλημα της Formula 1, και να ανανεώσει νωρίτερα τη Συνθήκη Ομονοίας με τις ομάδες και τη FIA νωρίτερα από το τέλος του 2025, που λήγει η τρέχουσα.

H ιδιοκτήτρια των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, Liberty Media, θέλει να αυξήσει τον αριθμό των σπριντ κατά τη διάρκεια της σεζόν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, η πρόθεση είναι να αυξηθούν από 6 που είναι φέτος, ενδεχομένως σε 8 (σε ένα Πρωτάθλημα 24 Grand Prix, όπως είναι η πρόθεση της Liberty Media), ή ακόμα και 10, σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν στα paddock του GP Μαϊάμι. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί ακόμα και το 2024.

Πιθανότατα δεν θα είναι τόσο δύσκολο για τη Liberty Media να βρει διοργανωτές αγώνων πρόθυμους να καταβάλουν τα επιπλέον χρήματα που ζητάει η Formula 1 για να παραχωρήσει το δικαίωμα διεξαγωγής αγωνιστικού τριημέρου με σπριντ. Ωστόσο, δεν πρόκειται να οδηγηθούμε σε μία κατάσταση όπου όλοι οι αγώνες θα έχουν σπριντ. Ο Stefano Domenicali, δήλωσε: «Δεν θέλουμε να πάμε σε μια κατάσταση όπου στο μέλλον θα έχουμε όλους τους αγώνες με τη μορφή σπριντ».

«Θέλουμε να κρατήσουμε έναν περιορισμένο αριθμό, ίσως το 1/3 του Πρωταθλήματος σε αριθμό, και να δημιουργήσουμε κάτι ιδιαίτερο όσον αφορά τον ανταγωνισμό που θα μπορούμε να δώσουμε μια αγωνιστική αξία με τρόπαια και φυσικά, εμπορική ευκαιρία σε αυτά τα πράγματα. Νομίζω ότι αυτός είναι ο σωστός δρόμος».

Επίσης, για το 2024, η Formula 1 θα προσπαθήσει να οργανώσει καλύτερα το πρόγραμμα αγώνων του Πρωταθλήματος για να μειώσει τις μετακινήσεις της και κατά συνέπεια το αποτύπωμα άνθρακα του αθλήματος (στόχος είναι να γίνει μηδενικό το 2030), ομαδοποιώντας ανά ήπειρο τα Grand Prix και αποφεύγοντας κάποιες από τις μεγάλες μετακινήσεις.

F1 - GP Μαϊάμι 2023

O Stefano Domenicali δήλωσε: «Προφανώς θα θέλαμε λίγη περισσότερη λογική και υπεύθυνη οικονομία. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό, και θα πρέπει να έχετε μια καλή έκπληξη του χρόνου σε αυτόν τον τομέα. Αλλά ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να φτιάξεις ένα πρόγραμμα αγώνων; Θα μπορούσαμε να φύγουμε για το Μόντρεαλ τη Δευτέρα (μετά το GP Μαϊάμι). Αυτό θα ήταν έξυπνο».

«Αλλά δεν γίνεται, γιατί στον Καναδά, στο Μόντρεαλ, υπήρχε ακόμα πάγος πριν από μια εβδομάδα. Εδώ, στο Μαϊάμι, δεν μπορείς να κάνεις το Grand Prix από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο, διότι είναι η σεζόν του NFL. Και μετά υπάρχει το τένις και το Master 1000. Και το φθινόπωρο, είναι οι κυκλώνες. Βλέπετε τον αριθμό των παραμέτρων που πρέπει να συνυπολογιστούν; Και αυτό ισχύει και για τα 23 Grand Prix».

Παράλληλα, ο CEO της Liberty Media, Greg Maffei, δήλωσε ότι θέλει να υπογράψει την ανανέωση της Συνθήκης Ομονοίας, της τριμερούς συμφωνίας μεταξύ της F1, των ομάδων και της FIA, που διέπει τον τρόπο λειτουργίας του Πρωταθλήματος και ρυθμίζει τους οικονομικούς όρους «του παιχνιδιού», νωρίτερα από τη λήξη της τρέχουσας, στο τέλος του 2025.

Ο Greg Maffei δήλωσε: «Νομίζω όμως ότι υπάρχει συναίνεση μεταξύ των ομάδων, της FIA και εμάς ότι τώρα ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να προσπαθήσουμε να ανανεώσουμε και να επεκτείνουμε τη Συνθήκη Ομονοίας. Σίγουρα δεν υπάρχει καμία υποχρέωση να το κάνουμε αυτό. Και σίγουρα δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος αν αυτό δεν συμβεί. Ιστορικά, οι ομάδες λειτούργησαν σε πολλές περιπτώσεις χωρίς Συνθήκη Ομονοίας. Έκαναν ουσιαστικά μια χειραψία και στη συνέχεια ολοκλήρωσαν τη συμφωνία μετά την περίοδο που υποτίθεται ότι θα ξεκινούσε η νέα Συνθήκη».

F1 - GP Μαϊάμι 2023

«Η ελπίδα μας είναι ότι αυτή τη φορά θα μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτή τη δυναμική, εν μέρει λόγω του τρόπου με τον οποίο ο Chase(Carey, πρώην CEO της F1) και ο Stefano (Domenicali) έχουν αλλάξει τη δυναμική με τις ομάδες ειδικότερα. Ελπίζω να έχουμε μια πιο θετική σχέση και όλοι να δουν ότι οφελεί να ξεκινήσουμε νωρίς και να παρέχουμε ασφάλεια σε όλους τους εμπλεκόμενους».

Σε αυτή τη διαδικασία, είναι δεδομένο ότι οι ομάδες θα προσπαθήσουν να προωθήσουν τα συμφέροντά τους, δεδομένης και της αύξησης της δημοτικότητας της Formula 1 τα τελευταία χρόνια. Οι ομάδες θα διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της «πίτας» και θέλουν οι διαπραγματεύσεις αυτές να γίνουν κεκλεισμένων των θυρών, ώστε να μη δημιουργηθούν αντιπαραθέσεις.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι υφιστάμενες ομάδες ενδέχεται να πιέσουν ώστε να αυξηθεί η ρήτρα για την είσοδο νέων ομάδων στη Formula 1 από τα 200 στα 600 εκατομμύρια δολάρια, τη στιγμή που η Formula 1 θα επιδοθεί στην αξιολόγηση των ενδιαφερόμενων υποψήφιων νέων ομάδων, έπειτα από τις 15 Μαΐου, την προθεσμία δηλαδή υποβολής των αναλυτικών εγγράφων που θα δείχνουν στη FIA τα σχέδια των ομάδων όσον αφορά τον τεχνικό και τον οικονομικό τομέα. Η Liberty Media θα αξιολογήσει επίσης κατά πόσο οι υποψήφιες ομάδες θα μπορούν να προσθέσουν κάτι στην αξία και την ανάπτυξη της F1.

F1 - GP Μαϊάμι 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!