F1: O Toto Wolff προβλέπει άλλον ένα τίτλο του Hamilton

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff πιστεύει ότι ο Lewis Hamilton θα κατακτήσει 8ο τίτλο στη Formula 1 πριν ο George Russell καταφέρει να γίνει Πρωταθλητής.

F1: O Toto Wolff προβλέπει άλλον ένα τίτλο του Hamilton

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff πιστεύει ότι ο Lewis Hamilton θα κατακτήσει 8ο τίτλο στη Formula 1 πριν ο George Russell καταφέρει να γίνει Πρωταθλητής.

Παρότι στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών της Formula 1, αυτή τη στιγμή ο George Russell (4ος με 203 βαθμούς) βρίσκεται μπροστά από τον team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton (6ος με 170 βαθμούς), ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff δήλωσε ότι ο πολύπειρος Βρετανός ίσως κατακτήσει τον 8ο τίτλο του πριν προλάβει το νεαρός συμπατριώτης του να γίνει Πρωταθλητής.

Ο Hamilton έχει κατακτήσει 6 από τα 7 Πρωταθλήματά του με την ομάδα της Mercedes και έχασε τον περυσινό τίτλο με αμφιλεγόμενο τρόπο. Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη σεζόν μέχρι στιγμής στην καριέρα του 37χρονου Βρετανού στην F1 που δεν έχει καταφέρει να κατακτήσει νίκη. Παράλληλα, ο Russell κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στο GP Ουγγαρίας.

Ο Toto Wolff δήλωσε: «Απλά πρέπει να τους παρέχουμε μονοθέσιο με το οποίο να είναι ικανοί να κερδίζουν αγώνες και Πρωταθλήματα. Αν μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό, ο George μπορεί να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής και ο Lewis μπορεί να προσθέσει άλλον έναν τίτλο στους επτά που έχει ήδη. Πραγματικά εξαρτάται από εμάς, πόσο καλή δουλειά μπορούμε να κάνουμε ως ομάδα».

Ο Wolff σχολίασε για τον Russell: «Θα μπορούσε να έχει μία νίκη στο Μπαχρέιν όταν μπήκε στο μονοθέσιο πριν από δύο χρόνια. Ο George είναι μια μεγάλη προσωπικότητα. Προφανώς ήλπιζε να βρεθεί στη Mercedes και να κερδίσει αγώνες και Πρωταθλήματα. Ήταν λάθος η χρονική στιγμή, αλλά τουλάχιστον τώρα έχει προχωρήσει στο μέσο της κατάταξης».

«Αυτή η στιγμή θα έρθει. Θα κερδίσει αγώνες, θα διεκδικήσει Πρωταθλήματα, νομίζω ότι το έχει μέσα του. Ίσως όμως να υπάρξει και άλλο ένα πρωτάθλημα του Lewis στο ενδιάμεσο». O Wolff δήλωσε επίσης ότι ο Hamilton πιστεύει ότι έχει άλλα 5 χρόνια μπροστά του στη Formula 1.

Οι δύο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν πολύ κοντά σε μια πιθανή σύγκρουση στο GP Ολλανδίας, όταν ο Russell με πιο φρέσκα ελαστικά πέρασε τον Hamilton, ο οποίος δεν είχε επισκεφθεί τα pits. O Wolff σχολίασε: «Δεν είχαν παλέψει στην πίστα μεταξύ τους (πριν από αυτό). Μετά το Zandvoort, είπα ότι κατά τη γνώμη μου ήταν πολύ κοντά. Μπορούσε να πάει στραβά. Αλλά αυτοί ξέρουν, είναι οι ειδικοί».

Ο Wolff είναι ικανοποιημένος που υπάρχει σεβασμός μεταξύ των δύο οδηγών: «Ο σεβασμός του rookie που αναγνωρίζει ότι ο team-mate του είναι ο μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών, μαζί με τον Michael (Schumacher). Και ο σεβασμός του Lewis, ο οποίος βλέπει τον εαυτό του, από άποψη ταλέντου και ηλικίας να μεγαλώνει και, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, επειδή ο team-mate σου είναι ο πρώτος σου αντίπαλος, ο Lewis καθοδηγεί τον George κατά κάποιο τρόπο».

Λάθος στο σχεδιασμό της W13

Παράλληλα, ο Mike Elliott, ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, δήλωσε ότι η γερμανική ομάδα έχει διέπραξε θεμελιώδες λάθος στα αρχικά στάδια σχεδιασμού του φετινού μονοθεσίου: «Κοιτάξαμε πως εξελίξαμε το μονοθέσιο και μπορώ να επισημάνω μια στιγμή πέρυσι όπου κάναμε κάτι, και νομίζω ότι κάναμε λάθος. Αυτό που βλέπετε όσον αφορά τις επιδόσεις και τον τρόπο που μεταβάλλονται από αγώνα σε αγώνα ως συνέπεια αυτού, είναι ένα λάθος που γνωρίζουμε εδώ και καιρό, κάτι που διορθώνουμε. Για αυτό οι επιδόσεις μας βελτιώνονται σταδιακά».

«Αλλά δεν είναι κάτι που μπορούμε να διορθώσουμε πλήρως για λίγο καιρό ακόμα, και θα το κάνουμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα». Η W13 είναι το πρώτο μονοθέσιο της Mercedes που δημιουργείται με τον Elliott επικεφαλής του τεχνικού τμήματος: «Όταν στην πρώτη ημέρα κινηματογράφησης, σε ένα πολύ βρεγμένο και ανεμοδαρμένο Silverstone, κάναμε το shakedown, είδαμε κάποιες αναπηδήσεις και γνωρίζαμε άμεσα ότι έχουμε πρόβλημα το οποίο έπρεπε να αντιμετωπίσουμε».

«Μετά από εκεί, σκεφτήκαμε ότι αυτή είναι μια βρεγμένη ημέρα στο Silverstone. Δεν είχαμε δει πραγματικά πόσο άσχημο μπορεί να είναι αυτό. Χρειαζόταν να πάμε στο πρώτο χειμερινό τεστ και εκεί ξέραμε απόλυτα ότι είχαμε ένα πρόβλημα να επιλύσουμε. Νομίζω ότι λύσαμε το μεγαλύτερο μέρος αυτού του προβλήματος έως το GP Ισπανίας. Πήγαμε εκεί με ένα μονοθέσιο που δεν είχε το πρόβλημα των αναπηδήσεων και έδειχνε πολύ πιο γρήγορο».

«Είπαμε ‘εντάξει, είμαστε στη μάχη ξανά’. Αλλά μετά πήγαμε σε δύο ανώμαλες πίστες και ξαφνικά δεχθήκαμε μία σφοδρή γροθιά στα δόντια και επιστρέψαμε πίσω στην πάλη προσπάθειας κατανόησης τι άλλο μας ξέφυγε και τι χρειαζόταν να κάνουμε. Αν κοιτάξετε τη θέση στην οποία βρισκόμασταν στην αρχή της σεζόν, νομίζω ότι υπήρξε τεράστια προσπάθεια για να κατανοήσουμε τις αναπηδήσεις και όλα όσα συνέβαιναν».

«Εμφανίζεσαι στη Βαρκελώνη και έχεις εναποθέσει τις ελπίδες και τα όνειρά σου στις αναβαθμίσεις που φέρνεις, έχεις μία πολύ καλή πορεία στον αγώνα και λες ‘εντάξει, δεν είμαστε μπροστά, αλλά είμαστε πίσω σε θέση από την οποία μπορούμε να παλέψουμε’. Και μετά πήγαμε στο Μονακό και υπήρχαν πολλά λυπημένα πρόσωπα και απορία για το τι θα κάνουμε μετά. Αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η φύση του προβλήματος το οποίο αντιμετωπίζουμε».

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Σιγκαπούρης 2022

«Το θέμα των (αεροδυναμικών) αναπηδήσεων στην αρχή της σεζόν απλά έκρυψε όλα τα υπόλοιπα που υπήρχαν στο μονοθέσιο. Νομίζω ότι από αυτό που είδαμε στο Μονακό και ιδίως στο Μπακού, γνωρίζαμε ότι είχαμε άλλα προβλήματα να επιλύσουμε. Από εκεί και έπειτα, προσπαθείς να το κατανοήσεις όσο το δυνατόν ταχύτερα, να βρεις ποιες λύσεις μπορείς να βρεις γρήγορα».

«Αυτό που καταλάβαμε ήταν ότι δημιουργήσαμε ένα θεμελιώδες πρόβλημα στο σχεδιασμό, που χρειαζόταν να αναστρέψουμε. Και ενώ έχουμε κάνει μεγάλα βήματα και φτάσαμε σε ένα επίπεδο όπου σε ορισμένους αγώνες είμαστε ανταγωνιστικοί, βρισκόμαστε στη μάχη που πρέπει να κάνεις από εκεί».

Ευθύνες

«Εάν με είχατε ρωτήσει ένα χρόνο πριν πως θα ήθελα να εξελιχθεί η φετινή σεζόν, η απάντηση θα ήταν ότι θα ήθελα να συνεχίζαμε από εκεί που βρισκόμασταν πέρυσι. Όντας ο νέος τεχνικός διευθυντής απλά θέλεις να συνεχίσεις. Το να έρχεσαι από μία επιτυχημένη χρονιά σε μία σεζόν που το πρώτο μονοθέσιο υπό τη δική σου διεύθυνση δεν είναι γρήγορο, δεν είναι ωραίο συναίσθημα».

«Εάν έχεις μία προσωπικότητα που θέλεις να λαμβάνεις την ευθύνη, που θα ήθελα να νομίζω ότι έχω, τότε νιώθεις υπεύθυνος. Εσύ είσαι ο τεχνικός διευθυντής, εσύ καθοδηγείς το πλοίο. Στον αντίποδα, νομίζω ότι η πραγματικότητα όλων των ομάδων της Formula 1 είναι ότι οι τεχνικές αποφάσεις σχετικά με το μονοθέσιο δεν περιστρέφονται γύρω από ένα άτομο. Έχεις μία πολύ δυνατή ομάδα μηχανολόγων».

«Και με αυτό δεν προσπαθώ να πάρω την ευθύνη από εμένα και να την μεταφέρω κάπου αλλού, το λέω από την οπτική ότι κοιτάζεις τα 8 επιτυχημένα χρόνια που είχαμε, αυτό προήλθε από πολλούς ανθρώπους που κατέβαλαν τεράστια προσπάθεια. Αν κοιτάξω αυτούς που θεωρώ καλούς τεχνικούς διευθυντές, κοιτάζω των James (Allison, προκάτοχο της θέσης του Elliott και νυν επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Mercedes) για παράδειγμα και πως θα το προσέγγιζε εκείνος, γιατί προσπαθείς να μάθεις από άλλους ανθρώπους».

«Όταν δεν πηγαίνει καλά, παίρνεις την ευθύνη για αυτό. Αυτή είναι η δουλειά σου, και αναλαμβάνω την πλήρη ευθύνη που δεν βρισκόμαστε στη σωστή θέση. Από την άλλη, πρέπει να επιβραβεύσεις όλους αυτούς που έχουν συμβάλει πραγματικά και έχουν φέρει την επιτυχία που είχαμε τα τελευταία 8 χρόνια».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!