O Lewis Hamilton δεν είχε τις καλύτερες κατατακτήριες δοκιμές στο Grand Prix Μονακό, κυρίως λόγω λαθών της Ferrari, αλλά είχε καταφέρει να βρεθεί στην 4η θέση. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν για ένα περιστατικό στο Q1 με ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης και θα ξεκινήσει τον αγώνα της Κυριακής όντας 7ος.
Το πρώτο σκέλος της διαδικασίας ήταν αρκετά καταστροφικό για τον Hamilton. Πρώτον, ανέφερε ότι βρισκόταν σε γύρο όπου βελτίωνε την επίδοσή του κατά 0,7 δλ., κάτι που θα του επέτρεπε να προκριθεί άνετα στο Q2, όταν η Ferrari τον κάλεσε στα pits για δεύτερο σετ ελαστικών. Αυτή η επιλογή καταδίκασε αρκετά και τις ελπίδες του στο Q3, όπου δεν είχε δεύτερο φρέσκο σετ ελαστικών για να κυνηγήσει κάτι καλύτερο από την 4η θέση.
Επίσης, αυτή η κίνηση του pit wall της Ferrari, τον έβαλε στην πίστα σε θέση όπου εκτυλίχθηκε το περιστατικό για το οποίο δέχθηκε ποινή ο Βρετανός οδηγός. Ο Max Verstappen βρισκόταν σε γρήγορο γύρο με τη Red Bull και προσέγγιζε τη στροφή του καζίνο, όπου βρισκόταν ο Hamilton και πήγαινε με αργό ρυθμό.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Στον ασύρματο, ο Riccardo Adami, μηχανολόγος αγώνων του Hamilton, ενημέρωσε τον Βρετανό λανθασμένα ότι ο Verstappen είχε επιβραδύνει. Οπότε, ο Hamilton δεν φρόντισε να φύγει από τη μέση. Παρότι η ευθύνη για το συμβάν βαρύνει αποκλειστικά την ομάδα της Ferrari, κάτι που αναγνώρισαν οι αγωνοδίκες, αυτό δεν αποτελεί ελαφρυντικό.
Συνεπώς, από την ποινή 3 θέσεων του Hamilton θα επωφεληθεί στο grid ο Max Verstappen, που θα ανέβει στην 4η θέση, ο Isack Hadjar με τη Racing Bulls, που βελτίωσε ακόμα περισσότερο την καλύτερη θέση εκκίνησης της καριέρας του στη Formula 1 (5ος), καθώς και ο Fernando Alonso, που θα παραταχθεί με την Aston Martin 6ος, ακριβώς μπροστά από τον Hamilton, που κατέληξε στην 7η θέση.
O Hamilton έχει διαφυλάξει για τον αγώνα (όπου είναι υποχρεωτικά τουλάχιστον δύο pit stop) δύο σετ σκληρής γόμας ελαστικών (και ένα μέσης), ενώ ο team-mate του στη Ferrari, Charles Leclerc, που εξασφάλισε τη 2η θέση εκκίνησης, έχει προτιμήσει δύο σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής.