Το φετινό grid της Formula 1 αποκαλύπτεται σιγά-σιγά. Την αρχή έκανε την προηγούμενη εβδομάδα η McLaren και ακολούθησε η Williams, αν και δεν έχουμε δει το συνδυασμό αυτών των νέων μονοθεσίων σε πραγματικές φωτογραφίες με τα επίσημα χρώματα του 2025. Αντιθέτως, η νέα Ferrari SF-25 έκανε το shakedown στο Fiorano την περασμένη Τετάρτη με τα κανονικά της χρώματα.
Επίσης σε ιταλική πίστα, αλλά αυτήν της Imola, έκανε το ντεμπούτο του και το μονοθέσιο της Racing Bulls, με το οποίο θα αγωνιστούν οι Yuki Tsunoda και Isack Hadjar φέτος. Εκεί έκανε το ντεμπούτο του πίσω από τιμόνι ενός μονοθεσίου F1 (του 2023) και ο νεαρός φέρελπις της Red Bull, ο 17χρονος Βρετανoσουδηός Arvid Lindblad, για τον υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες.
Για την VCARB 02 αναφέρεται ότι η μικρή ομάδα της Red Bull άλλαξε το πλαίσιο του μονοθεσίου, για να προσαρμοστεί σε αυτό η εμπρός ανάρτησης της περυσινής RB20. Το νέο μονοθέσιο διαθέτει πιο λεπτό ρύγχος (πιο ψηλό από της RB20) και διαφορετική εμπρός αεροτομή από πέρυσι.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
H διαμόρφωση των ψυγείων ακολουθεί επίσης το παράδειγμα της Red Bull, με την επέκταση του επάνω χείλους της εισαγωγής αέρα. Αυτή η λύση μειώνει, με κεκλιμένη εισαγωγή αέρα, μειώνει τη μετωπική επιφάνεια και κατά συνέπεια την οπισθέλκουσα.
Ωστόσο, η VCARB 02 διαφέρει από την RB20 στο κάλυμμα του κινητήρα. To airbox είναι τετραγωνικό και δεν υπάρχει ο σχεδιασμός με τα μεγάλα πλευρικά κανάλια θερμού αέρα τύπου «bazooka», που υπήρχαν σε -μικρότερο βαθμό από την RB20- στην περυσινή Racing Bulls.
Το πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα, από όπου εξέρχεται ο θερμός αέρας στην περιοχή του πίσω άξονα, είναι κεκλιμένο προς τα κάτω, κατευθύνοντας το θερμό αέρα προς το επάνω χείλος του διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του.
Επίσης, φαίνεται να έχει ανασχεδιαστεί πλήρως το εμπρός μέρος του δαπέδου, όπου ξεκινούν τα κανάλια που διοχετεύουν το διαταραγμένο αέρα από την περιστροφή των εμπρός τροχών προς τα εξωτερικά πλευρά του μονοθεσίου.
H Sauber και η Alpine ήταν οι ομάδες που την ημέρα του F1 75 Live αποκάλυψαν τον επίσημο χρωματισμό τους για το 2025 με το νέο τους μονοθέσιο σε ψηφιακές εικόνες, οι οποίες, ιδίως στην περίπτωση της Alpine, δεν αποκάλυπταν ιδιαίτερα πολλά για τις τεχνικές λεπτομέρειες του γαλλικού μονοθεσίου, το οποίο θα διατηρήσει το ίδιο πλαίσιο με πέρυσι.
Τα σχέδια της Sauber ήταν πιο πιστά στην πραγματικότητα και από αυτά φαίνεται ότι πέραν από τη διαμόρφωση σε στυλ Red Bull των εισαγωγών αέρα των πλευρικών ψυγείων με προέκταση του επάνω χείλους, η ομάδα έχει επιστρέψει στην ιδέα του διπλού δαπέδου που είχε υιοθετήσει στις αρχές του 2022 τόσο η ίδια (ως Alfa Romeo), όσο και η Aston Martin, για να την εγκαταλείψουν αμφότερες πριν από το τέλος της σεζόν.
Τα καλύμματα των ψυγείων έχουν ένα κανάλι στην επάνω επιφάνειά τους που γίνεται πιο έντονο στο πίσω μέρος. Έτσι, διοχετεύουν αέρα στο επάνω χείλος του διαχύτη και το ίδιο κάνει και η κεκλιμένη προς τα κάτω εξαγωγή αέρα από το κάλυμμα του κινητήρα που υιοθετεί τη λύση των -λεπτών- πλευρικών bazooka. Από την πίσω πλευρά, ο σχεδιασμός του διαχύτη μάλλον δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς δεν εκμεταλλεύεται όλο τον όγκο που παραχωρούν οι τεχνικοί κανονισμοί.
Στο τέλος της περυσινής σεζόν, η Sauber έκανε ένα σημαντικό βήμα προόδου στην απόδοση, αναβαθμίζοντας το μονοθέσιό της. Αλλά δεν φαίνεται να έχει κάνει αρκετά στη C45 για να συνεχίσει την ανοδική πορεία και να σημειώνει βαθμούς σε σταθερή βάση, πριν τη μετάβαση στα χρώματα της Audi.
Παράλληλα, όπως είχαμε αναφέρει στο F1 75 Live, η Haas δημοσιοποίησε φωτογραφίες του πραγματικού της μονοθεσίου από το shakedown του Silverstone, καθώς και βίντεο. H Haas δούλεψε πολύ στο πίσω μέρος του μονοθεσίου για να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση, με μία νέα καινούργια πίσω αεροτομή.
A first outing for our 2025 challenger 🤩 See the VF-25 on track in its new look 👌#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/5eXfnd6wuB
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 20, 2025
Τώρα, σειρά έχουν να αποκαλυφθούν τα μονοθέσια των Aston Martin (23/2 στις 19:00 ώρα Ελλάδας) και Mercedes (24/2), ενώ η Red Bull RB21 θα κάνει shakedown στην πίστα του Μπαχρέιν στις 25 Φεβρουαρίου (την Τρίτη), την παραμονή της έναρξης του τριήμερου τεστ προετοιμασίας των ομάδων της F1 για τη σεζόν του 2025.