Τα νέα μονοθέσια της Formula 1 κατεβαίνουν στην πίστα το ένα μετά το άλλο, καθώς οι ομάδες προετοιμάζονται για την έναρξη της νέας σεζόν. Έπειτα από τις McLaren και Williams, η -βρεγμένη σήμερα- πίστα του Silverstone στην Αγγλία φιλοξένησε και το shakedown του νέου μονοθεσίου της Haas, της VF-25.
Με αυτό τον τρόπο η αμερικανική ομάδα, η μικρότερη του grid της F1, έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει μία ημέρα κινηματογράφησης (όπου επιτρέπεται να καλύψει έως 200 χλμ. στην πίστα), για να διαπιστώσει αν όλα λειτουργούν σωστά στο νέο μονοθέσιο, το οποίο χρησιμοποιεί όπως πάντα μονάδα ισχύος, κιβώτιο και αναρτήσεις της Ferrari.
Ωστόσο, η χρονιά του 2025 θα είναι σημαντική για τη Haas, καθώς εισέρχεται σε συνεργασία με την Toyota Gazoo Racing. Αυτή η συνεργασία θα επιτρέψει στην ομάδα να έχει προσομοιωτή στις εγκαταστάσεις της στην Αγγλία, ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιεί το εργοστάσιο της TGR στην Κολωνία για την εξέλιξη και την κατασκευή εξαρτημάτων του μονοθεσίου.
Έχοντας αναλάβει τη διαχείριση της ομάδας πριν από περίπου ένα χρόνο, ο επικεφαλής της Haas, ο Ιάπωνας Ayao Komatsu, έχει καταφέρει να πείσει τον ιδιοκτήτη της, Gene Haas, να επενδύσει σε μεγάλες αλλαγές, οι οποίες έχουν σκοπό να αναπτύξουν περαιτέρω την ομάδα.
Πέραν από τις πολυάριθμες ανακατατάξεις και προσλήψεις τεχνικών στην αγωνιστική ομάδα, στις οποίες έχουμε αναφερθεί ήδη, η Haas διαθέτει φέτος εντελώς καινούργια οδηγική σύνθεση, που συνδυάζει την εμπειρία του Γάλλου Esteban Ocon με το νεανικό ταλέντο του 19χρονου Βρετανού Oliver Bearman, που φέτος θα κάνει την πρώτη του πλήρη σεζόν στη Formula 1.
🚨 ¡VÍDEO! El Haas de 2025 rodando en pista.
📹 camhardy_photo pic.twitter.com/d7aod0SqTP
— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) February 16, 2025
Το βίντεο από το οποίο προέρχονται οι εικόνες τράβηξε ο επαγγελματίας φωτογράφος και κινηματογραφιστής του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Cameron Hardy. Tο μονοθέσιο οδηγούσε στις εικόνες αυτές ο Esteban Ocon, ο οποίος θα συνεργάζεται φέτος με την πρώτη γυναίκα μηχανολόγο αγώνων στην ιστορία της F1, τη Laura Müller.
Σύμφωνα με τις αναφορές στον ιταλικό τύπο, η VF-25 θα διαφέρει από τη Ferrari, καθώς θα διατηρήσει την περυσινή εμπρός ανάρτηση (γεωμετρίας push-rod), ενώ η Scuderia αναμένεται να παρουσιάσει pull-rod σχεδιασμό για αεροδυναμικά οφέλη. Αυτή η κίνηση όμως δεν δεν έχει νόημα για τη μικρή αμερικανική ομάδα στην τελευταία σεζόν των ισχυόντων κανονισμών.
Ecco la Haas VF-25 in azione a Silverstone ( 📹 TikTok: lucyymarie.02) #F1 #Haas #VF25 pic.twitter.com/V89MDgQKEH
— RobertoF1 (@robertofunoat) February 16, 2025
Η Haas όμως θα παρουσιάσει καινούργιο πλαίσιο φέτος, για αναιρέσει κάποιους από τους περιορισμούς που δημιουργούσε στην αεροδυναμική εξέλιξη το περυσινό μονοθέσιο, δημιουργώντας περισσότερο χώρο σε συγκεκριμένες περιοχές.
Σε φωτογραφίες από το σημερινό shakedown της Haas VF-25, αποκαλύφθηκε ότι ξηλώθηκε μέρος του αμαξώματος στις υψηλές ταχύτητες, και συγκεκριμένα το κάλυμμα του δεξιού ψυγείου, αν και πρόκειται για ένα μικρό πρόβλημα, καθώς οι ομάδες προσπαθούν να κάνουν το αμάξωμα όσο πιο λεπτό και ελαφρύ γίνεται. Η λύση του προβλήματος (το οποίο δεν είναι πολύ σπάνιο) θα πρέπει να είναι σχετικά εύκολη.
Jak widać na poniższym zdjęciu dzień filmowy Haasa nie odbył się bez przygód. #F1PL #ElevenF1 #F1 pic.twitter.com/DxZJNt3zFi
— Mateusz Mróz (@MateuszMrz8) February 16, 2025