H McLaren επέλεξε να είναι η πρώτη ομάδα που κατέβασε στην πίστα το νέο της μονοθέσιο για το 2025. Η νέα MCL39 παρουσιάστηκε με χρωματισμό καμουφλάζ εμπρός από επιλεγμένους δημοσιογράφους στην πίστα του Silverstone, και αποτελεί επιθετική εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου, καθώς η βρετανική ομάδα θέλει να κυνηγήσει τους τίτλους.
Για να καταφέρει να επικρατήσει, θα πρέπει να πραγματοποιήσει καλύτερο ξεκίνημα στη σεζόν από πέρυσι. Ενώ το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών επέστρεψε στην ομάδα έπειτα από 26 χρόνια, ο στόχος των Lando Norris και Oscar Piastri είναι το Πρωτάθλημα Οδηγών. O Norris δηλώνει ότι ότι θα παρατάξει τους… αγκώνες του στις μάχες στην πίστα, ενώ ο Piastri νιώθει έτοιμος να διεκδικήσει τον τίτλο, έχοντας αντιμετωπίσει τις βασικές του αδυναμίες πέρυσι. Είναι πολύ πιθανό να δούμε μια σκληρή μάχη μεταξύ τους φέτος και θα είναι ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πως θα διαχειριστεί την κατάσταση η McLaren.
Παρότι η βρετανική ομάδα είχε το ταχύτερο μονοθέσιο για το μεγαλύτερο μέρος της περυσινής, δεν επαναπαύθηκε και αποφάσισε να εξελίξει επιθετικά την MCL39, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της, Andrea Stella: «Αυτό που προσπαθήσαμε να επιτύχουμε με αυτό το νέο μονοθέσιο είναι πρωτοποριακό. Προσπαθήσαμε να ανεβάσουμε τον πήχη σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της θεμελιώδους διάταξης».
«Είναι κάτι που αξιολογήσαμε προσεκτικά, επειδή η MCL38 ήταν ήδη ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, οπότε έπρεπε να είμαστε συνειδητοποιημένοι και προσεκτικοί ως προς το πόσο θέλαμε να καινοτομήσουμε. Τελικά, επιλέξαμε μια σχετικά προκλητική προσέγγιση όσον αφορά την καινοτομία που υπάρχει σε αυτό το μονοθέσιο. Αυτό γίνεται κυρίως για να βελτιώσουμε την αεροδυναμική απόδοση».
«Ταυτόχρονα, θέλαμε ακόμα να κάνουμε κάποιες βελτιώσεις όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά και το ρυθμό αγώνα. Σχεδόν κάθε θεμελιώδες στοιχείο της διάταξης έχει υποστεί κάποια καινοτομία, προκειμένου να κερδίσουμε, μερικές φορές όχι μόνο οριακά κέρδη, αλλά κάποιες τεχνικές δυνατότητες εξέλιξης».
«Τις περισσότερες φορές αυτά εξυπηρετούν τις αεροδυναμικές απαιτήσεις ή, σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις, τη μηχανική πρόσφυση. Υπάρχουν και κάποιες αλλαγές στις αναρτήσεις, όσον αφορά τη μηχανική πρόσφυση, αλλά σήμερα οι αναρτήσεις τείνουν να εξυπηρετούν την αεροδυναμική. Τα πάντα έχουν υποστεί βελτιστοποίηση, μερικές φορές σταδιακά, άλλες φορές αρκετά σημαντικά».
Ανασχεδιασμένες αναρτήσεις και πλαίσιο
Η MCL39 διαθέτει ανασχεδιασμένες αναρτήσεις και στους δύο άξονες, γεγονός που απαίτησε την ομολογκασιόν (διαδικασία έγκρισης από τη FIA) ενός νέου πλαισίου, το οποίο πέρασε από crash test, κάτι που έκαναν ελάχιστες άλλες ομάδες (όπως η Ferrari). Παρότι η γεωμετρία pull-rod παραμένει στον εμπρός άξονα της McLaren MCL39, τo πίσω σημείο συνδέσμου του ανώτερου ψαλιδιού έχει μετατοπιστεί πολύ περισσότερο προς τα κάτω, αυξάνοντας τον αντίκτυπο της anti-dive γεωμετρίας, που περιορίζει το βύθισμα του εμπρός μέρους κατά το φρενάρισμα.
Ωστόσο, αυτό έχει αντισταθμιστεί κάπως από την πιο χαμηλή τοποθέτηση του πίσω συνδέσμου του κατώτερου ψαλιδιού, ο οποίος δεν είναι ενωμένος με τη ράβδο στρέψης των εμπρός τροχών. Κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί και στην -push-rod- πίσω ανάρτηση με την τοποθέτηση των συνδέσμων των ψαλιδιών (που δεν είναι ευθύγραμμα, για αεροδυναμικά οφέλη), για να περιοριστεί η ανύψωση του πίσω μέρους κατά την πέδηση. Αυτός ο ανασχεδιασμός έχει σκοπό να διατηρεί την αεροδυναμική πλατφόρμα παράλληλη με το έδαφος και να αυξάνει το επιφάνεια επαφής των ελαστικών με την άσφαλτο.
Διαφορετικό σχήμα έχουν οι εισαγωγές αέρα τόσο των εμπρός φρένων, όσο και των πλευρικών ψυγείων, που είναι πιο τριγωνικές πλέον και έχουν μικρότερο πλάτος και μεγαλύτερο ύψος. Τα καλύμματα των πλευρικών ψυγείων είναι πιο ογκώδη, ενώ στη ράχη του μονοθεσίου, το κάλυμμα του κινητήρα είναι πιο φαρδύ στο επάνω μέρος και πολύ πιο στενό στο πίσω μέρος, από όπου εξέρχεται ο θερμός αέρας.
Φαίνεται ότι κάποιοι από τους ανθρώπους που έχουν προσχωρήσει στην ομάδα από τη Red Bull, εφάρμοσαν την ιδέα να κατευθύνεται ο θερμός αέρας που εξέρχεται από το πίσω μέρος του καλύμματος του κινητήρα στο επάνω μέρος του διαχύτη για βελτίωση της απόδοσής του. Διαφορετικού σχεδιασμού είναι και το πιο πλατύ (αλλά με μικρότερο ύψος) airbox του κινητήρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού, που βελτιώνει τη συμπεριφορά σε συνδυασμό με το κράνος του οδηγού.
Διαφορετικός φαίνεται και ο σχεδιασμός της τριγωνικής κατασκευής εντός του airbox, που προστατεύει τον οδηγό σε περίπτωση ανατροπής του μονοθεσίου και ίσως η McLaren έχει καταφέρει να την κάνει ελαφρύτερη, για καλύτερο κέντρο βάρους. Επίσης, έχουν εμφανιστεί κάθετα πτερύγια γύρω από τις πίσω βάσεις του halo (όπως στη Ferrari), για καλύτερη διαμόρφωση της ροής αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή. Παραμένει -όντας όμως πιο μικρό- το πτερύγιο στη ράχη του μονοθεσίου. Εμπρός και πίσω αεροτομή ήταν οι περυσινές.
Αφότου οδήγησε το νέο μονοθέσιο, ο Lando Norris δήλωσε: «Ήταν το πρώτο καλό βήμα, επειδή οι μηχανολόγοι ήταν αρκετά καινοτόμοι με το σχεδιασμό κάποιων πραγμάτων φέτος. Αυτό προκάλεσε δυσκολίες στο σχεδιασμό, αλλά τα παιδιά έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά για να προσπαθήσουν να εξερευνήσουν περισσότερους τομείς και να διευρύνουν τα όρια».
Ρυθμός εξέλιξης
Ο Andrea Stella αναφέρθηκε και στο ρυθμό με τον οποίο θα παρουσιάζει εξελίξεις η McLaren φέτος, καθώς όλες οι ομάδες προετοιμάζονται για τις μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2026. Ο Ιταλός δήλωσε: «Δεν έχουμε αλλάξει την προσέγγιση ή τον ρυθμό εξέλιξης, φορτώνοντας το ξεκίνημα της χρονιάς».
«Απλά προσπαθήσαμε να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρξουν κάποιες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια των πρώτων αγώνων της σεζόν. Αλλά αυτό θα ήταν το ίδιο ακόμα και χωρίς την αλλαγή των κανονισμών του 2026».
«Απλά πηγαίνουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, επειδή γνωρίζουμε πολύ καλά ότι την περασμένη σεζόν, παρόλο που ήταν μια επιτυχημένη χρονιά, τα περιθώρια που έχουμε από άποψη επιδόσεων, σήμαιναν ότι έπρεπε να είμαστε επιθετικοί με το μονοθέσιο και να προσπαθήσουμε να εξαργυρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες επιδόσεις. Σίγουρα κρατήσαμε τέρμα το γκάζι όσον αφορά την εξέλιξη. Θα δούμε αν καταφέραμε να εξελίξουμε περισσότερο από τους ανταγωνιστές μας το μονοθέσιο».
McLaren’s MCL39 hits Silverstone Circuit 🇬🇧😍#F1 @McLarenF1 pic.twitter.com/gxD63IXoDL
— Formula 1 (@F1) February 13, 2025