Ο Lewis Hamilton με τη Mercedes ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο FP2 του Grand Prix Ιταλίας, αλλά η διαφορά του από τον Lando Norris με τη McLaren ήταν μόλις 0,003 δλ. Μάλιστα οι πρώτοι πέντε οδηγοί βρέθηκαν εντός 0,154 δλ. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz με την αναβαθμισμένη Ferrari, εμπρός από τους Oscar Piastri (McLaren) και Charles Leclerc (Ferrari). Η Ferrari φαίνεται ότι επέλυσε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο Leclerc στα φρεναρίσματα στο FP1.
Παράλληλα, οι δύο οδηγοί της Red Bull βρέθηκαν πολύ πιο πίσω, στη 13η και 14η θέση, με τον Max Verstappen να μη σημειώνει ενδεικτικό χρόνο και τον Sergio Perez να χάνει το πρώτο μισό της διαδικασίας. Ωστόσο, υπάρχει καλύτερη αίσθηση στην ομάδα από ό,τι την προγηούμενη Παρασκευή στο Zandvoort.
H συντριπτική πλειονότητα των οδηγών ξεκίνησε τη διαδικασία με τη μέση γόμα, γεγονός που σημαίνει ότι οι ομάδες των Red Bull και Mercedes έχουν διαφυλάξει ένα επιπλέον σετ μέσης γόμας από τους αντιπάλους τους μέχρι στιγμής, από την επιλογή ελαστικών τους στο FP1, αλλά έχουν ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP2 του GP Ιταλίας
Στον πρώτο γύρο των οδηγών της McLaren με τη μαλακή γόμα (στο 20ό λεπτό) ο Piastri έκανε τον ταχύτερο χρόνο στα δύο πρώτα sector, αλλά έκανε ένα λάθος στο τελικό τμήμα της πίστας, και αυτό επέτρεψε στον Norris να κινηθεί 0,1 δλ. ταχύτερα από τον team-mate του. Ο Hamilton παραπονέθηκε ότι δεν είχε κάποιο μονοθέσιο μπροστά του για να εκμεταλλευτεί το slipstream. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, η Mercedes ήταν καλή στις στροφές.
Στη 2η γρήγορη προσπάθειά του με τα μαλακά ελαστικά, ο Hamilton βρήκε λίγο slipstream στην ευθεία από τον Stroll και κινήθηκε μόλις 0,003 δλ. ταχύτερα από τον Norris. O Hamilton, όπως και ο Russell, έκαναν παράπονα ότι το κάθισμα της Mercedes ήταν πολύ ζεστό.
O Verstappen, στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, έχασε το πίσω μέρος της Red Bull στην κορυφή της τελευταίας στροφής, και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και στη συνέχεια η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία. Ο χρόνος του Ολλανδού, που τον έφερε στη 13η θέση, σημειώθηκε με τη μέση γόμα.
Οι μηχανικοί της Mercedes εργάστηκαν σκληρά για να επισκευάσουν το μονοθέσιο του George Russell έπειτα από το ατύχημα 52 G του Andrea Kimi Antonelli, που το οδήγησε για… 10 λεπτά στο FP1, αλλά δεν ήταν έτοιμο για το ξεκίνημα του FP2.
Ο Russell έχασε περίπου τα 25 πρώτα λεπτά από το FP2. Ένα παξιμάδι φαίνεται ότι είχε ξεχαστεί στο cockpit της Mercedes του Βρετανού, ο οποίος είδε τη διαδικασία να διακόπτεται μόλις 5 λεπτά αφότου κατέβηκε στην πίστα.
Whenever you build something, there’s always a random bit left over 😅#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/dBOPwDnXs6
— Formula 1 (@F1) August 30, 2024
Ακριβώς στο μέσο της διαδικασίας, ο Kevin Magnussen έχασε το πίσω μέρος της Haas στη 2η Lesmo, βγήκε εκτός πίστας, διέγραψε ένα τετ-α-κέ στα χαλίκια και προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά με το εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Η διαδικασία διακόπηκε για περίπου 12 λεπτά με κόκκινη σημαία.
Η Haas είχε δεχθεί επίσης πρόστιμο 7.500 ευρώ στο FP1 επειδή δεν είχε προειδοποιήσει ο Magnussen είχε εμποδίσει τον Sainz, καθώς η αμερικανική ομάδα δεν τον είχε προειδοποιήσει για την ταχύτατη προσέγγιση του οδηγού της Ferrari.
Kevin’s crash at turn 7.#ItalianGP🇮🇹 #F1 #Formula1 #HaasF1 pic.twitter.com/bOx41JRDpO
— 🪐🏎️ (@plutoformula1) August 30, 2024
Περίπου τον ίδιο χρόνο με τον Russell έχασε και ο Sergio Perez, με τους μηχανικούς της Red Bull να εργάζονται επάνω του κατά τη διάρκεια των πρώτων λεπτών, διότι απαιτήθηκε αντικατάσταση κιβωτίου στο μονοθέσιο του Μεξικανού. Στο FP1 είχε ανακοινωθεί ότι χρησιμοποιούσε καινούργια μηχανικά μέρη στην 8τάχυτη μονάδα για αυτό τον αγώνα.
Για τα τελευταία 18 λεπτά της διαδικασίας έπειτα από την κόκκινη σημαία, η Mercedes προτίμησε να επικεντρωθεί στις προσομοιώσεις αγώνα με τον Russell, ενώ η Red Bull επέλεξε να δώσει πρώτα μία γεύση από τη μαλακή γόμα στον Perez. Ωστόσο, ο Μεξικανός δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει, καθώς κατετάγη πίσω από τον Verstappen. O Russell έγραψε το χρόνο που τον έφερε στην 6η θέση στο τέλος του FP1. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Nico Hulkenberg (Haas), Daniel Ricciardo (Racing Bulls) και οι δύο οδηγοί της Aston Martin.
Στις προσομοιώσεις αγώνα, η McLaren ήταν πολύ γρήγορη, ιδίως με τον Piastri, αλλά και η Ferrari έγραψε πολύ καλούς χρόνους. Λιγότερο εντυπωσιακοί ήταν οι χρόνοι του Verstappen αρχικά, αλλα μετά ο ρυθμός του Ολλανδού βελτιώθηκε πολύ, ενώ ο Hamilton ξεκίνησε με πολύ αργούς χρόνους, για να κάνει πολύ γρήγορους προς το τέλος του stint περίπου 10 γύρων που πραγματοποίησε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από αυτό τον αγώνα, ο Yuki Tsunoda διαθέτει νέο μηχανολόγο αγώνα στη Racing Bulls, με τον Ernesto Desiderio να αντικαθιστά τον Mattia Spini. Ο νέος οδηγός της Williams, ο Αργεντίνος Franco Colapinto, είχε ένα θεαματικό μπλοκάρισμα φρένων στην πρώτη στροφή με το σετ ελαστικών μέσης γόμας στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας. Την πρώτη του εμφάνιση στα pits της Sauber έκανε ο νέος COO της ομάδας, Mattia Binotto, ο οποίος όμως ήθελε να αποφύγει τις κάμερες.