Οι διαδικασίες του 75ου Grand Prix Ιταλίας ξεκίνησαν με τον Max Verstappen (Red Bull) να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στο FP1, με διαφορά 0,228 δλ. από τον Charles Leclerc με την αναβαθμισμένη Ferrari. Ελάχιστα πίσω από το Μονεγάσκο βρέθηκε ο Lando Norris με τη McLaren.
Στο FP1, η McLaren δεν χρησιμοποιούσε την καινούργια εμπρός αεροτομή που έχει προετοιμάσει για τις απαιτήσεις της Monza. Ο Norris ανέφερε στο μέσο της διαδικασίας ότι η MCL38 εξακολουθούσε να είναι νευρική παντού, αλλά είχε πολύ υψηλή τελική ταχύτητα, χωρίς slipstream. Πολύ δύσκολο στην οδήγηση χαρακτήρισε (περίπου στο ίδιο σημείο της διαδικασίας) και ο Charles Leclerc το μονοθέσιο της Ferrari, του οποίου τον έλεγχο παραλίγο να χάσει στη στροφή 6.
Ο Μονεγάσκος ανέφερε επίσης ότι η SF-24 δεν ήταν καλή στα φρένα λίγο αργότερα, αλλά κατόπιν, περίπου 12 λεπτά πριν από το τέλος, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με μεταχειρισμένο σετ ελαστικών. Ο Norris, με φρέσκο σετ, κατάφερε να τον πλησιάσει στα 0,013 δλ. Περίπου πέντε λεπτά αργότερα όμως, ο Max Verstappen (με φρέσκο σετ) κινήθηκε περισσότερο από 0,2 δλ. ταχύτερα από όλους.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Ιταλίας
Στους πρώτους γύρους στην πίστα, ο Verstappen είχε δυσκολία να στρίψει στο πρώτο chicane της χάραξης, με το εμπρός μέρος της Red Bull να γλιστράει πολύ στην είσοδο της 1ης στροφής. Ωστόσο, μετά από την κόκκινη σημαία, ο Ολλανδός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με μεταχειρισμένα ελαστικά.
Ο Verstappen χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο την τελευταία έκδοση του δαπέδου της Red Bull, έπειτα από το πείραμα με την παλιά έκδοση στο Grand Prix της πατρίδας του και ήταν ταχύτατος στην τελευταία στροφή, όπως και πέρυσι. Μετά το τέλος της διαδικασίας, η δοκιμαστική εκκίνηση του Verstappen ήταν πολύ κακή, καθώς ενεργοποίησε το σύστημα anti-stall, που δεν επιτρέπει στον κινητήρα να σβήσει.
Στην 4η θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκε ο Carlos Sainz με την άλλη Ferrari, 0,45 δλ. μακριά από την κορυφή και μόλις 0,001 χλστ. εμπρός από την έκπληξη του FP1, τον Valtteri Bottas με τη Sauber, που έχει μερικές αναβαθμίσεις στο δάπεδο του μονοθεσίου, πέραν από τις συνήθεις προσαρμογές στις αεροτομές. Ο Oscar Piastri με την άλλη McLaren κατετάγη 6ος, εμπρός από τον Lewis Hamilton με τη Mercedes, που ανέφερε στο τέλος της διαδικασίας ότι είχε αρχίσει να αυξάνεται υπερβολικά η θερμοκρασία στο κάθισμά του, και η Mercedes θα το ερευνούσε.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Alex Albon (Williams), Sergio Perez (Red Bull) και Fernando Alonso (Aston Martin). Ο Perez εξακολουθεί να έχει για μηχανολόγο αγώνα τον Richard Wood (κανονικά μηχανολόγο απόδοσης του Μεξικανού), αντικαθιστώντας τον Hugh Bird, ο οποίος βρίσκεται σε άδεια πατρότητας. Οι Kevin Magnussen θα κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών για ένα περιστατικό παρεμπόδισης (του Sainz), αλλά δεν περιμένουμε να επιβληθεί κάποια ποινή.
Οι ομάδες των Red Bull και Mercedes ξεκίνησαν τη διαδικασία με τη μαλακή γόμα ελαστικών, ενώ οι περισσότεροι συνδυασμοί προτίμησαν τη μέση γόμα. Υπήρχαν μεγάλες προσδοκίες για το ντεμπούτο του Andrea Kimi Antonelli σε αγωνιστικό τριήμερο της F1, συμμετέχοντας στο FP1 με το μονοθέσιο του George Russell. Η μαλακή γόμα επέτρεψε στον 18χρονο Ιταλό να βρεθεί αρχικά στην κορυφή των χρόνων.
Ωστόσο, με τη συμπλήρωση του πρώτου 10λεπτου, ο Antonelli, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο μεσαίο sector της πίστας, προσέγγισε την τελευταία στροφή, έχασε το πίσω μέρος στην κορυφή της παρατεταμένης και έπειτα από ένα τετ-α-κέ με αρκετά χλμ., προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά με τη δεξιά πλευρά του μονοθεσίου, προκαλώντας τη διακοπή του FP1 με κόκκινη σημαία.
Not the FP1 outing that Kimi Antonelli was looking for 😔#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/KmEHF8Ewv8
— Formula 1 (@F1) August 30, 2024
Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, παρενέβη στον ασύρματο για να καθησυχάσει τον Ιταλό ότι όλα ήταν καλά, παρά το ατύχημα. Η πρόσκρουση ήταν αρκετά ισχυρή για να είναι αναγκασμένος ο Antonelli να επισκεφθεί προληπτικά το ιατρικό κέντρο της πίστας. Αργότερα στη διαδικασία, είδαμε και άλλους οδηγούς όπως ο Sainz (που βρισκόταν σε πολύ γρήγορο γύρο) και ο Hulkenberg να δυσκολεύονται στο ίδιο σημείο της πίστας με ξαφνικές στιγμές υπερστροφής, τις οποίες όμως κατάφεραν να ελέγξουν.
Ο 21 ετών Αργεντίνος Franco Colapinto ξεκίνησε το αγωνιστικό τριήμερο στο οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1, αντικαθιστώντας τον Logan Sargeant στη Williams με μερικές στιγμές εντυπωσιακής πλαγιολίσθησης. Το FP1 ολοκληρώθηκε για τον Αργεντίνο μία έξοδο από την πίστα στην τελευταία στροφή, στο ίδιο σημείο με τον Antonelli, αλλά ο Colapinto κατάφερε να αποφύγει την επαφή με τα προστατευτικά ελαστικά.
Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, James Vowles, δήλωσε ότι προτίμησε τον Colapinto, διότι δεν θα λειτουργούσε η λύση του Liam Lawson λόγω του συμβολαίου του Νεοζηλανδού με τη Red Bull. Επίσης, ο Vowles προτίμησε το νεαρό οδηγό από την ακαδημία της Williams από τη Red Bull από τον εφεδρικό οδηγό της Mercedes, Mick Schumacher, για τον οποίο σχολίασε: «Δεν είναι ιδιαίτερος, θα ήταν απλά καλός».
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου της Αργεντινής, οι σπόνσορες του Colapinto θα καταβάλουν στη Williams 4,5 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να εξασφαλίσει το αγωνιστικό cockpit ο Αργεντίνος, δηλαδή μισό εκατομμύριο ανά αγώνα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο μονάδων ισχύος της Renault στο Viry-Chatillon της Γαλλίας έχουν κηρύξει απεργία, διαμαρτυρόμενοι για τον τερματισμό του εγχειρήματος της F1, ενώ κάποιοι εργαζόμενοι της Alpine θα διαμαρτυρηθούν στην πίστα με πανό.
Νέοι κινητήρες και κιβώτια
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν μονάδες ισχύος της Mercedes (η εργοστασιακή μαζί με τις McLaren, Aston Martin και Williams), πέραν του Alex Albon (Williams), διαθέτουν καινούργιο V6, turbo, MGU-K και MGU-H (4ο φετινό από τους τέσσερις που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή), όπως συμβαίνει και με τους οδηγούς των Haas και Sauber, πελατειακών ομάδων της Ferrari.
O Verstappen χρησιμοποιεί καινούργιο κιβώτιο της Red Bull σε αυτό τον αγώνα, όπως και ο Piastri (McLaren). Ο Perez (Red Bull) χρησιμοποιεί καινούργια μηχανικά εξαρτήματα κιβωτίου. Και οι τρεις οδηγοί βρίσκονται εντός των προβλεπόμενων κιβωτίων κατά τη διάρκεια της σεζόν, οπότε δεν υπάρχει καμία ποινή.