Το Grand Prix Ιταλίας πάντα απαιτεί αεροδυναμικές τροποποιήσεις στα μονοθέσια, καθώς η πίστα της Monza είναι η πίστα με την υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα στο Πρωτάθλημα της Formula 1. Οι περισσότερες ομάδες έχουν μειώσει τη χορδή των πτερυγίων των αεροτομών τους για να τις προσαρμόσουν στις απαιτήσεις χαμηλής οπισθέλκουσας της Monza.
Με τις ταχύτητες στις ευθείες της ιταλικής πίστας να ξεπερνούν τα 350 χλμ./ώρα, οι ομάδες προσπαθούν να κάνουν τα πτερύγια των αεροτομών τους όσο το δυνατόν πιο λεπτά. Με αυτό τον τρόπο, κερδίζουν σε τελική ταχύτητα, η οποία είναι πολύ σημαντική για την επίτευξη καλών χρόνων.
Παράλληλα, η Ferrari, όπως είχε προαναγγείλει, παρυσίασε μία πολύ σημαντική αναβάθμιση πέραν από τον ειδικό χρωματισμό του μονοθεσίου για αυτόν τον αγώνα. Στη Monza, το ιταλικό μονοθέσιο διαθέτει ένα εντελώς καινούργιο δάπεδο, με διαφορετικό σχεδιασμό από το εμπρός μέρος και το σώμα του, έως το διαχύτη και τα πλαϊνά άκρα. Επίσης, τα καλύμματα των ψυγείων έχουν μεγαλύτερη εσοχή επάνω από το δάπεδο για καλύτερη διαχείριση της ροής του άερα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου.
3/4 Ferrari’s Monza update, blending previous specs, is likely the last major development of 2024. Originally planned for other races, most updates were brought to Monza, with only minor changes planned for the rest of the season. #F1 pic.twitter.com/kMxaVu1Zr4
— Tiger¹⁶ (@zyiz) August 30, 2024
Το ολοκαίνουργιο δάπεδο της SF-24 στοχεύει να εξαλείψει τα προβλήματα αεροδυναμικών αναπηδήσεων που εμφανίστηκαν με το δάπεδο που παρουσιάστηκε στο GP Ισπανίας. Αυτό θα είναι κρίσιμο για την αυτοπεποίθηση των οδηγών στη Monza, όπου αναπτύσσονται πολύ υψηλές ταχύτητες. Μικρές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στην τοποθέτηση της τηλεοπτικής κάμερας στο ρύγχος και των υποστηριγμάτων των καθρεπτών, στοχεύοντας σε καλύτερη ροή του αέρα.
4/4 At Monza, Ferrari briefly showcased the new bottom on Sainz’s SF-24 while using Leclerc’s car for pit stop practice. The updated design features more prominent metal supports and a revised sidewalk, with changes in the diffuser area kept hidden. #F1 pic.twitter.com/73FErwZPvB
— Tiger¹⁶ (@zyiz) August 30, 2024
Αυτή θα είναι πιθανότατα η τελευταία μεγάλη αναβάθμιση που θα εμφανιστεί στο μονοθέσιο της Ferrari μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν. Η ιταλική ομάδα επέσπευσε την παρουσίαση του καινούργιου δαπέδου για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που είχαν εμφανιστεί.
Ο Charles Leclerc δήλωσε ότι η Monza δεν είναι η ιδανική πίστα για να αξιολογήσει η Ferrari τις αναβαθμίσεις. Με πιο ήπια kerb φέτος, στο ερώτημα πόσο καλά θα τα αντιμετωπίσει η Ferrari, ο Μονεγάσκος οδηγός απάντησε: «Είμαστε δυνατοί στα kerb αν τα αντιμετωπίζουμε με χαμηλές ταχύτητες, όπως στο Μονακό, ενώ εδώ στη Monza είναι μια πίστα υψηλών ταχυτήτων. Για αυτό δεν με απογοητεύουν οι αλλαγές στην πίστα, αλλά ας δούμε στις ελεύθερες δοκιμές πώς θα πάει».
McLaren, Red Bull και Mercedes
Από την πλευρά της, η McLaren δεν έχει απλά προσαρμόσει το flap της εμπρός αεροτομής της MCL38, αλλά το έχει ανασχεδιάσει για να επεκτείνει το αεροδυναμικό εύρος στο οποίο λειτουργεί. Παράλληλα, το πίσω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων έχει τροποποιηθεί για να βελτιώσει τη ροή αέρα προς το πίσω μέρος του μονοθεσίου.
El ala delantera del McLaren con un corte en el flap superior para reducir carga#f1 pic.twitter.com/4ommkJhddW
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 29, 2024
O Sergio Perez, δήλωσε ότι η McLaren θα αποτελεί το σημείο αναφοράς και GP Ιταλίας. Επίσης ο Μεξικανός δήλωσε ότι η Red Bull έχει κατανοήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με το μονοθέσιό της: «Τώρα πρέπει απλώς να βρούμε λύσεις. Φυσικά, αυτό δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να βελτιωθούμε τις επόμενες εβδομάδες».
Detalle del ala trasera del Red Bull en Monza #f1 #ItalianGP pic.twitter.com/7Zem3FrpdS
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 29, 2024
Τέλος, η ομάδα της Mercedes θα πραγματοποιήσει συγκριτικά τεστ μεταξύ του δαπέδου που παρουσίασε στο GP Βελγίου και τη παλαιότερης έκδοσης στο FP1 και το FP2, για να διαπιστώσει αν λειτουργεί σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της γερμανικής ομάδας. O Lewis Hamilton θα χρησιμοποιεί το παλιό δάπεδο.
Κατεβάστε το pdf με όλες οι αναβαθμίσεις των ομάδων στο GP Ιταλίας
Welcome to @F1’s fastest track. Monza. Home to iconic racing, passionate fans and old-school charm 👏
Previewing the Italian GP with Lewis, George and @PET_Motorsports 💚 pic.twitter.com/2El8gQPMvC
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 29, 2024
Οι αλλαγές στην πίστα
Η ζώνη DRS στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού της Monza έχει επεκταθεί σε μήκος κατά 103 μέτρα, γεγονός που αναμένεται να διευκολύνει τα προσπεράσματα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Έχοντας δει τις αλλαγές στα πιο ήπια kerb της εκ νέου ασφαλτοστρωμένης πίστας της Monza την Πέμπτη, ο Daniel Ricciardo εξέφρασε την άποψη ότι έχει χάσει λίγο από τον παλαιομοδίτικο χαρακτήρα της.
Οι αμμοπαγίδες θα βρίσκονται πιο κοντά στα kerb και αυτό ίσως φέρει περισσότερα χαλίκια στην πίστα. Ο Mario Isola, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, δήλωσε για τη νέα άσφαλτο της Monza: «Μετρήσαμε την πρόσφυση και ήταν καλή, ή τουλάχιστον καλύτερη από την περυσινή. Ωστόσο, αυτή η άσφαλτος, θα μπορούσε να προκαλέσει μεγαλύτερη υπερθέρμανση των ελαστικών, επειδή είναι πολύ σκούρα και με τις υψηλές θερμοκρασίες που περιμένουμε, θα θερμανθεί πολύ».
Στο νέο ασφαλτοτάπητα δεν πραγματοποιήθηκε κάποια επεξεργασία (ρίψη νερού με υψηλή πίεση), συνεπώς, παραμένει στην επιφάνεια ένα στρώμα πίσσας, με τα χαλίκια να μην προεξέχουν πολύ. Ο Isola σχολίασε: «Αυτό συνήθως δημιουργεί μικρότερη τραχύτητα, οπότε θεωρητικά η άσφαλτος έχει λιγότερη πρόσφυση, αλλά στην πραγματικότητα είναι υψηλότερη».
«Περισσότερη πρόσφυση σημαίνει επίσης ότι παράγεται περισσότερη θερμότητα, με μικρή όμως φθορά, επειδή η επιφάνεια είναι λεία, και αυτή η θερμότητα τείνει να παραμένει στη γόμα. Επομένως, δημιουργεί υπερθέρμανση, η οποία οδηγεί σε καταπόνηση». Στις προσομοιώσεις, οι χρόνοι στο γύρο ενδέχεται να κατέβουν έως και 1,2 δλ. σε σχέση με πέρυσι. Επίσης, οι περισσότερες ομάδες θα στοχεύσουν σε στρατηγική ενός pit stop, λόγω της μεγάλης απώλειας χρόνου στο pit lane, που ανέρχεται σε 25 δλ.
Ατύχημα αυτοκινήτου ασφαλείας
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι υπήρξε ένα περίεργο περιστατικό, στους γύρους που κάνει πάντα το αυτοκίνητο ασφαλείας για να επιθεωρήσει την πίστα την Πέμπτη πριν από αγωνιστικό τριήμερο. Ο οδηγός του safety car, Bernd Maylander, έχασε τον έλεγχο της Aston Martin Vantage στα φρένα για την τελευταία στροφή (Michele Alboreto, πρώην Parabolica) και προσέκρουσε στις Tecpro μπαριέρες. Το πλήρωμα ήταν εντάξει, αλλά το ατύχημα ανάγκασε την αντικατάσταση του αυτοκινήτου.
His brakes where COOKED https://t.co/4P5vxkWNXI pic.twitter.com/8nfC2ie5cT
— Jarno Opmeer (@jarno_opmeer) August 29, 2024