F1-GP Μονακό: Στην pole position ο Charles Leclerc

O Charles Leclerc με τη Ferrari κατέκτησε την πιο σημαντική ίσως pole position της χρονιάς, στο GP Μονακό της Formula 1, στη γενέτειρά του, όπου τα προσπεράσματα θα είναι σχεδόν ανέφικτα στον αγώνα. Ο Max Verstappen βρέθηκε στην 6η θέση, έχοντας χτυπήσει στις μπαριέρες.

F1-GP Μονακό: Στην pole position ο Charles Leclerc

O Charles Leclerc με τη Ferrari κατέκτησε την πιο σημαντική ίσως pole position της χρονιάς, στο GP Μονακό της Formula 1, στη γενέτειρά του, όπου τα προσπεράσματα θα είναι σχεδόν ανέφικτα στον αγώνα. Ο Max Verstappen βρέθηκε στην 6η θέση, έχοντας χτυπήσει στις μπαριέρες.

O Charles Leclerc θα βρεθεί για 3η φορά στην pole position του αγώνα της γενέτειράς του, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό. Με αυτό τον τρόπο, κατέκτησε τη 250ή pole position της Ferrari στη Formula 1, και ελπίζει να ξορκίσει την… κατάρα του στο Μονακό, όπου δεν έχει ανέβει καν στο βάθρο. Ο Μονεγάσκος ήταν ταχύτατος από χθες στις ελεύθερες δοκιμές και κατάφερε να επιστρέψει στην πρώτη θέση της εκκίνησης στο Μονακό, όπως είχε κάνει το 2021 (αλλά δεν παρατάχθηκε) και το 2022.

Στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, o Leclerc ανέφερε ότι κάτι κουνιόταν στην περιοχή των πεντάλ του cockpit στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, αλλά κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από όλους, αν και με διαφορά μόλις 0,026 δλ. από τον εκπληκτικό Oscar Piastri. O Αυστραλός σημείωσε τον 2ο χρόνο της διαδικασίας, για να βρεθεί εντέλει μόλις 0,15 δλ. πίσω από τον Leclerc και θα παραταχθεί αύριο για δεύτερη φορά στη σύντομη καριέρα του στην F1 στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Ωστόσο, ο Αυστραλός ανέφερε ότι αν είχε συνδυάσει το μισό του πρώτου γύρου στο Q3 και του το άλλο μισό του δεύτερου γύρου, θα είχε το ιδανικό αποτέλεσμα, και οι χρόνοι του το επιβεβαιώνουν, καθώς ο ιδανικός του γύρος είναι ο ταχύτερος.

Ο Carlos Sainz κατάφερε να βελτιώσει την εικόνα του στο τέλος, έπειτα από δύσκολες ελεύθερες δοκιμές, και βρέθηκε στην 3η θέση, εμπρός από τη δεύτερη McLaren. Ο Ισπανός τόνισε ότι ο team-mate του στη Ferrari έχει καταφέρει να αντλήσει το μέγιστο από την SF-24 μέχρι στιγμής. Ωστόσο, ο Sainz είχε καλό ρυθμό αγώνα, αν και αυτό ίσως να μη βοηθήσει, καθώς τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα στο πριγκιπάτο. Επίσης, ο Ισπανός βρίσκεται υπό έρευνα διότι εμπόδισε τον Alex Albon στο Q1.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό

Ο Lando Norris με τη McLaren βρέθηκε στην 4η θέση, μόλις 0,024 δλ. πίσω από τον Sainz, αλλά δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει όσο ο team-mate του. Παρά ταύτα, ο Βρετανός κινήθηκε μόλις 1 χλστ. του δλ. ταχύτερα από τον George Russell με τη Mercedes, ο οποίος θα παραταχθεί αύριο στην 5η θέση της εκκίνησης, με το Μονακό να έχει κρύψει τις αδυναμίες της W15. Ο Russell είχε στο μονοθέσιό του την καινούργια για το Μονακό εμπρός αεροτομή με μεγαλύτερο flap, για υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο. Αλλά ο Βρετανός ήταν ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα σε μία πίστα που δεν ήταν πάντα καλή για τη Mercedes.

Αντιθέτως, έχει φέρει στο προσκήνιο τις αδυναμίες της Red Bull και αυτό ανάγκασε τον Max Verstappen να πιέσει όσο μπορούσε και να υπερβεί το όριο στην τελική του προσπάθεια, καθώς χτύπησε στις μπαριέρες της St. Devote, δηλαδή της 1ης στροφής, εγκαταλείποντας το γύρο. Ο Helmut Marko, αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, ανέφερε ότι ο συσχετισμός μεταξύ του προσομοιωτή της ομάδας και την πραγματικότητα στην πίστα απέχει, καθώς στον εικονικό κόσμο η RB20 διαχειρίζεται καλά τα kerb και τις ανομοιομορφίες της ασφάλτου.

Ο Verstappen θα εκκινήσει 6ος, και θα μπορούσε να έχει βρεθεί σε καλύτερη θέση χωρίς το λάθος της τελευταίας στιγμής, το οποίο απέδωσε στο γεγονός ότι μονοθέσιο πλαγιολίσθαινε πολύ. Η πρώτη προσπάθεια του Verstappen απείχε 0,15 δλ. από την αντίστοιχη του Leclerc. Οπότε, θα ήταν πολύ δύσκολο για τον Ολλανδό να βρεθεί στην pole position σήμερα. Με αυτό τον τρόπο, το σερί των pole position του Verstappen, που ισοφάρισε το ρεκόρ του Ayrton Senna, τερματίστηκε στο Μονακό.

Το γεγονός ότι η Red Bull δεν είναι ανταγωνιστική στο Μονακό αποδείχθηκε από το γεγονός ότι ο Sergio Perez αποκλείστηκε στο Q1. H RB20 δυσκολευόταν στις αργές στροφές των Mirabeau και τη φουρκέτα και ήταν αρκετά άκαμπτη. Πίσω από τον Verstappen θα εκκινήσει ο Lewis Hamilton, o οποίος και πάλι ηττήθηκε από τον team-mate του στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ είχε δείξει πολύ ανταγωνιστικός στις ελεύθερες δοκιμές.

O 7 φορές Πρωταθλητής έκανε κάποιες περίεργες δηλώσεις, αναφέροντας ότι δεν περιμένει να κερδίσει τον Russell φέτος σε κατατακτήριες δοκιμές. Όταν ρωτήθηκε αν αυτό ισχύει για όλη τη χρονιά, απάντησε «θα δούμε…», υπονοώντας ότι κάτι… τρέχει στη Mercedes και ίσως ο ίδιος έχει διαφορετική μεταχείριση. Πάντως το γεγονός ότι ο Russell έλαβε το μοναδικό δείγμα αναβαθμίσεων υποστηρίζεται από το γεγονός ότι ο νεαρός Βρετανός βρίσκεται μπροστά από τον team-mate του στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών.

Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε για μία ακόμη φορά ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls, για να βρεθεί εμπρός από τον Alex Albon, ο οποίος έφερε τη Williams στο Q3 για πρώτη φορά φέτος. Το ίδιο κατάφερε να κάνει και ο Pierre Gasly για την Alpine, o οποίος συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, αλλά χτύπησε τις μπαριέρες στην τελική του προσπάθεια, τραυμάτισε την πίσω δεξιά ζάντα και τελείωσε το γύρο με τρία ελαστικά με πλήρη πίεση.

Q2

Οι αγωνοδίκες θα ερευνήσουν την περίπτωση όπου ο Nico Hulkenberg εμπόδισε τον Esteban Ocon στο δεύτερο σκέλος. Ο Piastri χτύπησε τις μπαριέρες στο Q2, αλλά έγραψε έναν πολύ καλό χρόνο για να βρεθεί 3ος, πίσω από τον team-mate του και τον Verstappen. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι δύο οδηγοί της Haas, ο Esteban Ocon (Alpine), που είχε ένα τεράστιο μπλοκάρισμα φρένων στην 1η στροφή της τελικής του προσπάθειας και βρέθηκε 11ος, ο Daniel Ricciardo (Racing Bulls), που δυσκολεύτηκε να φέρει τα ελαστικά στις κατάλληλες θερμοκρασίες θα εκκινήσει 13ος (πίσω από τον Hulkenberg), ενώ ο Lance Stroll βρέθηκε στη 14η θέση με την πρώτη Aston Martin, εμπρός από τον Kevin Magnussen.

Τα δύο μονοθέσια της Haas δεν κατάφεραν να περάσουν τον τεχνικό έλεγχο, λόγω παρατυπίας στις διαστάσεις των πτερυγίων της πίσω αεροτομής, που υπέρβαιναν το μέγιστο επιτρεπτό όριο από τους τεχνικούς κανονισμούς. Συνεπώς, αμφότεροι οι οδηγοί της αμερικανικής ομάδας αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών και βρέθηκαν ουραγοί στη σειρά εκκίνησης.

Q1

Διπλό σοκ επεφύλασσε το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, καθώς αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας ο Fernando Alonso με την Aston Martin (16ος) και ο Sergio Perez με τη Red Bull (18ος). Ήταν εμφανές ότι ο Μεξικανός δυσκολευόταν, καθώς βρισκόταν αρκετή ώρα στη ζώνη αποκλεισμού και ούτε το καινούργιο σετ ελαστικών δεν τον έσωσε, αφού βρήκε αργότερα μονοθέσια στην τελική του προσπάθεια. Μαζί με αυτούς τους δύο πρωταγωνιστές, αποκλείστηκαν οι δύο Sauber, με τον Zhou Guanyu να είναι μαζί με τον Logan Sargeant οι μοναδικοί οδηγοί που δεν έχουν καταφέρει να προκριθούν στο Q2 φέτος.

O Sainz βρίσκεται υπό έρευνα για να διαπιστωθεί αν εμπόδισε τον Albon, όπως και οι Bottas και Zhou, επειδή βρέθηκαν στο διάβα του Ricciardo. O Leclerc παραπονέθηκε αρχικά για το γεγονός ότι η Ferrari δεν βγήκε μαζί με όλους τους υπόλοιπους στην αρχή του FP1 και βρισκόταν εκτός του γενικού ρυθμού. Είχε επίσης μια σακούλα κολλημένη στην εμπρός αεροτομή της Ferrari. Ωστόσο, ο Leclerc, o Norris και ο Verstappen ήταν οι μοναδικοί οδηγοί που χρησιμοποίησαν μόνο ένα σετ ελαστικών στο Q1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!