Στη Σαουδική Αραβία, η Red Bull σημείωσε το δεύτερο «1-2» στα δύο Grand Prix που έχουν διεξαχθεί στη φετινή σεζόν της Formula 1. Ο Max Verstappen μετέτρεψε την pole position σε νίκη χωρίς να απειληθεί, παρότι το ατύχημα του Lance Stroll στον 6ο γύρο υπαγόρευσε τη στρατηγική όλων των οδηγών. Με αυτό τον τρόπο, ο Verstappen κατέκτησε για πρώτη φορά στην καριέρα του τη νίκη στους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν και σημείωσε την 9η συνεχόμενη επιτυχία του.
Με την 114η νίκης της, η Red Bull προσπέρασε τη Williams στον σχετικό πίνακα στατιστικών σε όλη την ιστορία της F1. Ο Sergio Perez συμπλήρωσε το θρίαμβο της Red Bull, παρότι δέχθηκε ποινή 5 δλ. για μη ασφαλή έξοδο στο pit stop του, όταν βρίσκονταν σχεδόν όλα τα μονοθέσια στο pit lane.
O Charles Leclerc εξασφάλισε το πρώτο του βάθρο στη φετινή σεζόν, αλλά ήταν ξεκάθαρο ότι η Ferrari δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τη Red Bull. Το μόνο που κατάφερε να κάνει ο Μονεγάσκος, ήταν να «κλέψει» το βαθμό του ταχύτερου γύρου στο τελικό πέρασμα. Ο Oscar Piastri σημείωσε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα με τη McLaren, για να τερματίσει στην 4η θέση, αν και λόγω της χαμηλής ταχύτητας της McLaren στις ευθείες με ανοιχτό το DRS, εγκλωβίστηκε πίσω από το Lewis Hamilton, ο οποίος δεν είχε εισέλθει στα pits στην περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Σαουδικής Αραβίας
O Fernando Alonso έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, και πάλεψε σκληρά (ακουμπώντας ελαφρά και τον τοίχο στα τελικά στάδια του αγώνα), για να διατηρήσει πίσω του τον George Russell με τη Mercedes έως την καρό σημαία, και τα κατάφερε περίφημα, για να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα για την Aston Martin. O αγώνας του Russell καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από το λάθος του στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά δεν είχε το ρυθμό να απειλήσει τον Alonso.
Ο 18χρονος Βρετανός Oliver Bearman που αντικατέστησε στη Ferrari τον Carlos Sainz, ο οποίος χειρουργήθηκε λόγω σκωληκοειδίτιδας, έκανε μία εκπληκτική εμφάνιση, όντας μαχητικός στους πρώτους γύρους. Kατάφερε να κάνει αρκετά προσπεράσματα και να κερδίσει την ψήφο των θεατών ως οδηγός της ημέρας, για να πάρει τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης. Ο Bearman κατάφερε να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας τους Lando Norris και Lewis Hamilton, οι οποίοι δεν εισήλθαν στα pits στην περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας (ελπίζοντας στην επανεμφάνισή του) και τον πλησίαζαν με μαλακά ελαστικά στα τελικά στάδια του αγώνα.
Αυτό συνέβη διότι αμφότεροι βρίσκονταν πολύ κοντά στους team-mate τους όταν επενέβη το αυτοκίνητο ασφαλείας και θα έχαναν χρόνο αν τους περίμεναν να κάνουν pit stop. Αμφότεροι επέκτειναν όσο μπορούσαν το stint με τη μέση γόμα και είχαν μία ενδιαφέρουσα μάχη έως το τέλος, με τη McLaren πολύ ταχύτερη στις γρήγορες στροφές να ξεφεύγει και τη Mercedes να πλησιάζει σε όλο τον υπόλοιπο γύρο. Εντέλει, οι δύο Βρετανοί τερμάτισαν στην 8η (Norris) και 9η θέση (Hamilton).
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Nico Hulkenberg με τη Haas. Ο Γερμανός ακολούθησε τη στρατηγική των Norris και Hamilton, ωστόσο ήταν ο team-mate του στην αμερικανική ομάδα, Kevin Magnussen, που κατάφερε να του χαρίσει το βαθμό, καθυστερώντας ένα τρενάκι οδηγών που τον ακολουθούσαν. Ο Δανός είχε ήδη δεχθεί δύο ποινές 10 δλ., οπότε δεν είχε αντίρρηση να παίξει το ομαδικό παιχνίδι, για να κάνει τη Haas την 6η ομάδα που σημειώνει βαθμούς φέτος.
Χρονικό αγώνα
Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση, εκτός από τον Bearman και τον Bottas, που εκκίνησαν με τη μαλακή. Ο Pierre Gasly ανέφερε ότι είχε πρόβλημα στο κιβώτιο της Alpine και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο τέλος του πρώτου γύρου. Ο Verstappen παρέμεινε επικεφαλής και ο Perez προσπάθησε να αποσπάσει τη 2η θέση από το Leclerc, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Norris ξεκίνησε πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, σταμάτησε και μετά ξεκίνησε ξανά, χάνοντας έδαφος. O Bearman ήταν μαχητικός στους πρώτους γύρους αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον Tsunoda.
Ο Piastri κατάφερε να περάσει με ευκολία τον Alonso για την 4η θέση στο 2ο γύρο, ενώ το ίδιο εύκολα κατάφερε να περάσει 2ος ο Perez στον 4ο γύρο με DRS, μπροστά από το Leclerc. Έως τον 5ο γύρο, ο Verstappen είχε βρεθεί 2,3 δλ. εμπρός από τον team-mate του, ενώ ο Alonso προσπαθούσε να πιέσει τον Piastri.
Στον 6ο γύρο, ο Lance Stroll είχε σφοδρό ατύχημα με την Aston Martin στην ταχύτατη 22η στροφή. Ο Καναδός χτύπησε τον τοίχο της εσωτερικής, προκάλεσε ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης, έμεινε χωρίς τιμόνι, και πήγε ευθεία, για να προσκρούσει στις μπαριέρες, προκαλώντας την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον επόμενο γύρο. Σχεδόν όλοι κατευθύνθηκαν προς τα pits για σκληρή γόμα ελαστικών. Ο Perez είχε αφήσει απόσταση από το Verstappen για να μη χάσει χρόνο στο pit stop. Οι Norris και Hamilton (όπως και οι Hulkenberg και Zhou) δεν εισήλθαν στα pits γιατί θα έχαναν χρόνο πίσω από τους team-mate τους και ο Verstappen βρέθηκε 2ος, μεταξύ τους.
Ο Perez βγήκε στο διάβα του Alonso στα pits και ο Ισπανός αναγκάστηκε να φρενάρει για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αργότερα, ο Perez θα δεχόταν ποινή 5 δλ. από τους αγωνοδίκες για το περιστατικό. Ο αγώνας επανεκκίνησε στο 10ο γύρο και ο Norris κατάφερε να παραμείνει επικεφαλής, ενώ ο Piastri προσπάθησε να επιτεθεί στο Leclerc για την 5η θέση. Ο Magnussen στρίμωξε στον τοίχο τον Albon και είχαν επαφή μεταξύ τους, και ο Magnussen δέχθηκε ποινή 10 δλ. για το περιστατικό. Ο Bearman κατάφερε να περάσει τον Tsunoda για την 11η θέση. Στο 13ο γύρο, ο Verstappen ανέκτησε την πρωτοπορία και ο Perez πέρασε το Hamilton για την 3η θέση.
Στο 14ο γύρο, ο Bearman εισήλθε στη βαθμολογούμενη δεκάδα προσπερνώντας τον Zhou. Στον επόμενο γύρο, ο Leclerc πήρε την 4η θέση από τον μελλοντικό team-mate του, Hamilton, ενώ οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι ο Norris δε θα δεχόταν ποινή για την εκκίνησή του. Ο Piatri προσπάθησε να επιτεθεί στο Hamilton, o οποίος τον ώθησε εκτός πίστας στην 1η στροφή, με μία μικρή επαφή. Η McLaren πλήρωνε το τίμημα για το γεγονός ότι δεν ήταν γρήγορη στις ευθείες με ανοιχτό το DRS, και ο Hamilton έδινε μαθήματα υπεράσπισης της θέσης.
Ο Perez προσπέρασε το Norris για τη 2η θέση, ενώ ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 5 δλ. Στον 21ο γύρο, ο Bearman πέρασε και το Hulkenberg, για την 9η θέση, έπειτα από σκληρή μάχη που διήρκεσε αρκετούς γύρους και κόστισε χρόνο στο Βρετανό. Ο Magnussen δέχθηκε άλλη μία ποινή 10 δλ., επειδή προσπέρασε τον Tsunoda βγαίνοντας εκτός πίστας. Στον 27ο γύρο, ο Leclerc κατάφερε να περάσει μπροστά από το Norris για να βρεθεί 3ος, αλλά είχε χάσει 8 δλ. από τον Perez.
H Haas προσπαθούσε να καθυστερήσει τους οδηγούς πίσω από το Magnussen, για να κάνει τη στρατηγική του Hulkenberg να λειτουργήσει. Ο Tsunoda προσπάθησε να περάσει, αλλά ο Magnussen ανέκτησε τη θέση και ο Ocon κατάφερε να περάσει τον Ιάπωνα. Αργότερα, τον προσπέρασε με πολύ ωραίο τρόπο και ο Albon, αλλά το κόλπο της Haas πέτυχε, καθώς ο Hulkenberg εισήλθε στα pits και επέστρεψε στην πίστα εμπρός από το Magnussen.
Στον 35ο γύρο, ο Piastri κατάφερε να περάσει το Hamilton, που είχε αρχίσει να δυσκολεύεται με τα ελαστικά του, αλλά μπλόκαρε τα φρένα του στην 1η στροφή, βγήκε εκτός πίστας, και αναγκάστηκε να παραχωρήσει τη θέση πίσω. Στο τέλος του επόμενου γύρου, ο Hamilton εισήλθε στα pits για τη μαλακή γόμα ελαστικών και επέστρεψε στην πίστα στην 9η θέση, 8 δλ. πίσω από τον Bearman.
Ο Alonso ανέφερε ότι έκανε γύρους κατατακτήριων δοκιμών για να διατηρήσει το Russell πίσω του και «έξυσε» τον τοίχο στη στροφή 9, αλλά δεν είχε πρόβλημα. O Norris εισήλθε στα pits στο τέλος του 37ου γύρου για μαλακή γόμα και καθυστέρησε η τοποθέτηση του πίσω δεξιά ελαστικού. Ωστόσο, ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα εμπρός από το Hamilton.
Ο 7 φορές Πρωταθλητής προσπάθησε να επιτεθεί, με το Norris να κάνει ζιγκ-ζαγκ στην ευθεία για να σπάσει το slipstream της Mercedes. H McLaren ξέφευγε με ταχύτατο ρυθμό στις γρήγορες στροφές του 1ου sector, με τη Mercedes να πλησιάζει σε όλο τον υπόλοιπο γύρο. Ο Norris δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για τις αλλαγές κατεύθυνσης στην ευθεία, αλλά είχε ήδη «σπάσει» το DRS του Hamilton. Λίγο αργότερα η Mercedes πλησίασε ξανά, καθώς αμφότεροι πλησίαζαν τον Bearman, αλλά όχι αρκετά για να επιτεθούν έως την καρό σημαία.