To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2024 ξεκίνησε και επίσημα, με τη διεξαγωγή της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Μπαχρέιν. To FP1 πραγματοποιήθηκε σε μη αντιπροσωπευτικές συνθήκες, με υψηλότερες θερμοκρασίες, στις οποίες οι ομάδες δεν μπορούσαν να συλλέξουν σχετικά για το τριήμερο δεδομένα. Επίσης, έπνεαν αρκετά δυνατοί άνεμοι, οι οποίοι δυσκόλευαν τους οδηγούς.
Οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν δύο σετ μέσης γόμας, καθώς είναι το ελαστικό που αναμένεται να αποφύγουν στον αγώνα -όπως έκαναν και πέρυσι- εκτός από τις Racing Bulls, McLaren και Sauber. Για αυτό και η RB κατέληξε στην κορυφή των χρόνων με τον Daniel Ricciardo, μόλις 0,032 δλ. εμπρός από το Lando Norris με τη McLaren. Ο team-mate του Βρετανού, Oscar Piastri ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα και ο Yuki Tsunoda βρέθηκε στην 4η θέση με την άλλη Racing Bulls.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μπαχρέιν
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Από τους οδηγούς που χρησιμοποίησαν μόνο τα μέσα ελαστικά, ο Fernando Alonso με την Aston Martin ήταν ο ταχύτερος οδηγός, έχοντας τοποθετήσει το δεύτερο σετ πιο αργά από οποιοδήποτε άλλο οδηγό και τα είχε στην ακμή τους όταν η αγωνιστική γραμμή είχε στρωθεί με γόμα και παρείχε περισσότερη πρόσφυση.
Ο Ισπανός, μαζί με τους Max Verstappen (Red Bull), George Russell (Mercedes), Charles Leclerc (Ferrari) και Lewis Hamilton (Mercedes), να τον ακολουθούν εντός μόλις 0,109 δλ. Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Valtteri Bottas (Sauber), εμπρός από τους Carlos Sainz (Ferrari) και Sergio Perez (Red Bull). Οι διαφορές μεταξύ τους πιθανότατα θα διευρυνθούν μέχρι τις αυριανές κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ποτέ δεν μπορεί να ξέρει κανείς, καθώς είναι ακόμα ελεύθερες δοκιμές.
Στο πρώτο 15λεπτο, ο Max Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι το μονοθέσιο της Red Bull απείχε πολύ από την αίσθηση που είχε στις δοκιμές προετοιμασίας της προηγούμενης εβδομάδας, με λίγα… Γαλλικά. Όπως γινόταν πολύ συχνά πέρυσι, ο Ολλανδός παραπονέθηκε για την ποιότητα των αλλαγών σχέσεων του κιβωτίου, αναφέροντας ότι έκαναν το μονοθέσιο να αναπηδά, για να ακούσει το μηχανολόγο αγώνα του, Gianpiero Lambiase ότι η Red Bull θα προσπαθούσε να τις βελτιώσει (μέσω ρυθμίσεων στο λογισμικό) όταν επέστρεφε στα pits. Ωστόσο, ο Verstappen εξακολουθούσε να μην είναι ευχαριστημένος ούτε στο τέλος της διαδικασίας.
Από τον πρώτο του γύρο στην πίστα, ο Guanyu Zhou ανέφερε ότι δε λειτουργούσαν τα φρένα της Sauber του, και επέστρεψε στα pits, όπου το πρόβλημα λύθηκε και συνέχισε κανονικά το πρόγραμμά του. Ο Nico Hulkenberg ανέφερε ότι το κιβώτιο της Ferrari στη Haas που οδηγεί, έχανε το συγχρονισμό των σχέσεων κάθε φορά που έβγαινε από τα pits. Η Haas βρισκόταν περίπου 2,5 δλ. πίσω από την προτελευταία, Alpine, η οποία απείχε 0,6 δλ. από το Logan Sargeant (Williams) και 0,9 δλ. από τη Sauber του Zhou Guanyu.
Lance Stroll with a “monster lock-up” 😶🌫️#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/zVIVcxEBeg
— Formula 1 (@F1) February 29, 2024