F1: Πολλά τα εκατομμύρια για τον Lewis Hamilton στη Ferrrari

Καθώς μπαίνουν στη θέση τους τα κομμάτια του παζλ του παρασκηνίου για τη μεταγραφή-σοκ του 7 φορές Πρωταθλητή της Formula 1, Lewis Hamilton, στη Ferrari το 2025, αναδύθηκαν και οι πρώτες εκτιμήσεις για τις απολαβές του στη Scuderia.

F1: Πολλά τα εκατομμύρια για τον Lewis Hamilton στη Ferrrari

Καθώς μπαίνουν στη θέση τους τα κομμάτια του παζλ του παρασκηνίου για τη μεταγραφή-σοκ του 7 φορές Πρωταθλητή της Formula 1, Lewis Hamilton, στη Ferrari το 2025, αναδύθηκαν και οι πρώτες εκτιμήσεις για τις απολαβές του στη Scuderia.

Τι έκανε τον Lewis Hamilton να αποφασίσει να πάει στα 40 του στη Ferrari; Αντίστοιχο σοκ είχε προκαλέσει το 2012 και η μεταγραφή του στη Mercedes. Ίσως o Hamilton βρει στο Maranello νέο κίνητρο, ενώ θα έχει προσθέσει στο παλμαρέ του και την εμπειρία ότι ήταν οδηγός της Scuderia, το όνειρο κάθε σχεδόν οδηγού αγώνων. Μην έχοντας τίποτα να αποδείξει, δεν έχει και πολλά να χάσει με αυτή την κίνηση, ακόμα και αν δεν του βγει αγωνιστικά.

Έστω και μία νίκη θα αποτελέσει επιτυχία καθώς ο Βρετανός έχει να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το 2021 και ίσως ελπίζει στις αλλαγές τεχνικών κανονισμών για το 2026, για έναν 8ο τίτλο. Φαίνεται επίσης ότι θα βγει εξαιρετικά κερδισμένος οικονομικά από τη μεταγραφή, έχοντας επίσης εξασφαλίσει το μέλλον και των ενεργειών που έχει οργανώσει, όπως το ίδρυμα Mission 44. Φαίνεται ότι η Ferrari έδειξε ότι ήθελε το Hamilton περισσότερο από τη Mercedes, κάνοντας μία πρόταση που δεν μπορούσε να αρνηθεί.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η συμφωνία του Hamilton είναι 2+1 ετών και κάποιες πηγές ισχυρίζονται ότι θα έχει ετήσιες απολαβές 80 εκατομμυρίων ευρώ με 20 εξ αυτών σε μορφή μπόνους για το Mission 44. Σύμφωνα με άλλες -συνήθως πιο έγκυρες- πηγές, συνυπολογίζοντας χορηγίες, δικαιώματα χρήσης της εικόνας του, άλλα έσοδα και μπόνους επιτυχιών οι συνολικές απολαβές ενδέχεται να αγγίζουν τα 100 εκατ. δολάρια το χρόνο. Ίσως αυτοί οι αριθμοί ακούγονται φουσκωμένοι, αλλά η Ferrari χρειαζόταν οικονομικό κίνητρο για να δελεάσει το Hamilton και ο πρόεδρός της, John Elkann ήταν πρόθυμος φαίνεται να… βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη.

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο έγινε γνωστό ότι ο έμπιστος συνεργάτης του Hamilton, Marc Hynes, επέστρεψε σε πιο ενεργό ρόλο στη διαχείριση της καριέρας του Βρετανού οδηγού, που τερμάτισε τη συνεργασία του με τη βασιζόμενη στις ΗΠΑ εταιρεία μάνατζμεντ Copper. Την περασμένη Τετάρτη, ο Hamilton συναντήθηκε, όπως παραδοσιακά κάνει μετά τη χειμερινή περίοδο, με τον επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, και τον ενημέρωσε για τη μεταγραφή.

Αν και ο Wolff είχε ακούσει φήμες για συνομιλίες του Hamilton με τη Ferrari τις προηγούμενες ημέρες, η Mercedes αιφνιδιάστηκε από την τροπή των πραγμάτων. Το γεγονός ότι η Mercedes δεν ήταν πρόθυμη να προσφέρει συμφωνία μεγαλύτερης διάρκειας στο Hamilton ίσως έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόφασή του να αφήσει τη γερμανική ομάδα πριν καν οδηγήσει το φετινό της μονοθέσιο, ένα χρόνο πριν την ολοκλήρωση του συμβολαίου που είχε υπογράψει το περασμένο καλοκαίρι.

F1 - Lewis Hamilton & Toto Wolff (Mercedes)

Ο Wolff δήλωσε για την περυσινή διετή (1+1;) επέκταση της συμφωνίας που θα ολοκληρωνόταν στο τέλος του 2025: «Όταν υπογράψαμε εκ νέου το συμβόλαιο με τον Lewis, επιλέξαμε μικρότερη διάρκεια. Γνωρίζαμε ότι, υπογράφοντας ένα βραχυπρόθεσμο συμβόλαιο, ήταν κάτι που θα μπορούσε να ωφελήσει και τις δύο πλευρές. Δεν μπορούσαμε να δεσμευτούμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και επέλεξε να αποχωρήσει».

«Πρέπει να ρωτήσετε το Lewis γιατί άλλαξε γνώμη. Ο τρόπος με τον οποίο το διατύπωσε σε μένα είναι απολύτως κατανοητός: χρειαζόταν μια νέα πρόκληση, ότι έψαχνε για ένα διαφορετικό περιβάλλον και ίσως ήταν η τελευταία ευκαιρία να κάνει κάτι άλλο. Πηγαίνοντας στη Ferrari, ίσως για την τελευταία κορυφή της καριέρας του, σχεδόν ρίχνει μία ζαριά. Μπορώ να καταλάβω αυτή την απόφαση».

Είναι εμφανές ότι επρόκειτο για μία απόφαση του τύπου τώρα ή ποτέ. Όταν ο Hamilton ενημέρωσε το μηχανολόγο αγώνα με τον οποίο συνεργάζεται 11 χρόνια στη Mercedes, Peter Bonnington, εκείνος, έκπληκτος, τον ρώτησε αν ήταν πρωταπριλιάτικο αστείο!

Υπάρχουν φήμες που λένε ότι το διοικητικό συμβούλιο της Mercedes δεν ήταν πρόθυμο να εγκρίνει συμφωνία ώστε να γίνει ο Hamilton πρεσβευτής της εταιρείας έως το 2035. Αντιθέτως, αναφέρεται ότι ο John Elkann, ο οποίος είναι θαυμαστής του Βρετανού, του πρότεινε τη δημιουργία ενός κοινού επενδυτικού ταμείου 250 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω της οικογενειακής επιχείρησης Exor, προκειμένου να επενδύσει στα σχέδια του Hamilton και να τον μετατρέψει σε πρεσβευτή της Ferrari.

H πολύ καλή σχέση που έχει ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, με το Hamilton εδώ και 20 χρόνια σίγουρα διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην απόφαση του Βρετανού. Ένα από τα πράγματα που έπεισε το Hamilton να κάνει αυτό το μεγάλο βήμα είναι οι τεχνικές εγγυήσεις που παρείχε η Ferrari ενόψει της σημαντικής αλλαγής τεχνικών κανονισμών πλαισίων και μονάδων ισχύος το 2026.

Ο Hamilton δεν ήταν ευχαριστημένος με τις τεχνικές επιλογές της Mercedes τα δύο τελευταία χρόνια και εξέφρασε τις αντιρρήσεις του, κάτι που δε συνήθιζε να κάνει τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, όπως είχε αναφέρει στο μέσο της περυσινής σεζόν, δεν εισακούστηκε. Παρότι το τεχνικό τμήμα άλλαξε ηγεσία, με τον James Allison να επιστρέφει στο πόστο του τεχνικού διευθυντή αντικαθιστώντας το Mike Elliott, υπήρξαν απώλειες στο γερμανικό στρατόπεδο.

Ο πρώην επικεφαλής απόδοσης οχήματος της Mercedes, Loic Serra, που διαφωνούσε με τις πρακτικές του Elliott, αποφάσισε να μετακομίσει στο Maranello το 2025, παίρνοντας μαζί του μερικούς τεχνικούς από τη γερμανική ομάδα. Αναφέρεται ότι και αυτός ο παράγοντας έπαιξε ρόλο στην απόφαση του Hamilton.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!