F1: Κρίσιμοι μήνες για το επόμενο μονοθέσιο της Mercedes

Οι επόμενοι 1-2 μήνες θα είναι κρίσιμοι για τη διαμόρφωση του μονοθεσίου με το οποίο θα αγωνίζεται την επόμενη χρονιά στη Formula 1 η ομάδα της Mercedes.

F1: Κρίσιμοι μήνες για το επόμενο μονοθέσιο της Mercedes

Οι επόμενοι 1-2 μήνες θα είναι κρίσιμοι για τη διαμόρφωση του μονοθεσίου με το οποίο θα αγωνίζεται την επόμενη χρονιά στη Formula 1 η ομάδα της Mercedes.

Έπειτα από ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν, η Mercedes έχει καταφέρει να βελτιωθεί σταδιακά. Παρότι όμως οι οδηγοί της έχουν ανέβει 13 φορές στο βάθρο φέτος (George Russell: 7, Lewis Hamilton: 6) και η γερμανική ομάδα βρίσκεται μόνο 35 βαθμούς πίσω από τη Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, μόνο σε δύο αγώνες φέτος είχε ρεαλιστικές ελπίδες να προκαλέσει για τη νίκη: στο Silverstone και το Zandvoort. Αν η Mercedes δεν καταφέρει να κερδίσει ούτε έναν αγώνα φέτος, θα είναι η πρώτη χρονιά που συμβαίνει αυτό από το 2011.

Στη Monza, η Mercedes έκανε και πάλι ένα βήμα πίσω όσον αφορά την ανταγωνιστικότητά της, όχι τόσο μεγάλο όμως όπως στο Spa-Francorchamps. Οι αναπηδήσεις στον ιταλικό ασφαλτοτάπητα δημιούργησαν και πάλι δυσκολίες για την W13. Όχι αεροδυναμικού χαρακτήρα (porpoising), καθώς οι μηχανολόγοι της Mercedes έχουν βρει τον τρόπο να αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Ωστόσο, οι τεχνικοί αναγκάστηκαν να ανυψώσουν την W13 από το έδαφος στο GP Ιταλίας, χάνοντας απόδοση και θυσιάζοντας την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων, ιδίως στην είσοδο των στροφών, όπου οι οδηγοί είχαν να αντιμετωπίσουν ένα ασταθές πίσω μέρος.

Οι άνθρωποι της Mercedes αναγκάστηκαν να ανυψώσουν το μονοθέσιο και λόγω των επιθετικών kerb του πρώτου chicane της Monza και αυτού της Roggia. Η ανύψωση από το έδαφος αυξάνει και την οπισθέλκουσα (επειδή η πίσω αεροτομή «κάθεται» πιο ψηλά, αυξάνοντας την μετωπική επιφάνεια), ενός μονοθεσίου που ήδη παράγει υψηλές τιμές αεροδυναμικής αντίστασης. Συνεπώς, η τελική ταχύτητα της Mercedes στις ευθείες ήταν μία από τις χαμηλότερες του grid.

Στο μοναδικό τομέα στον οποίο διαπρέπει η W13 είναι η προστασία των ελαστικών της, καθώς τα καταπονεί λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Επίσης, η γερμανική ομάδα έχει κατανοήσει πλέον αρκετά το μονοθέσιό της για να έχει τη δυνατότητα να προβλέπει σε ποιες πίστες θα είναι ανταγωνιστική και που όχι. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff: «Συνέβη αυτό που προέβλεπαν οι προσομοιώσεις μας».

«Δεν είναι ότι βρήκαμε το Άγιο Δισκοπότηρο. Αλλά ως ένα βαθμό, καταλαβαίνουμε τι πρέπει να κάνουμε διαφορετικά με το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Οι επόμενοι ένας ή δύο μήνες θα είναι μια κρίσιμη φάση από αυτή την άποψη». Η φετινή Mercedes έδειχνε πολύ ανταγωνιστική στις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και στην πραγματικότητα, όπου η αεροδυναμική χαρτογράφηση -αλλά και τα ελαστικά- λειτουργούν αποδοτικά μόνο εντός ενός πολύ περιορισμένου πλαισίου συνθηκών.

Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό το οποίο θα προσπαθήσουν να εξυγιάνουν οι τεχνικοί της Mercedes στη δημιουργία του μονοθεσίου του 2022. Θα χρειαστεί αυτό αλλαγή φιλοσοφίας; Πιθανότατα όσον αφορά την αεροδυναμική χαρτογράφηση, ώστε να λειτουργεί αποδοτικά το μονοθέσιο με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Θα απαιτηθεί ανασχεδιασμός των εξαιρετικά μικρών καλυμμάτων ψυγείων που έχει ακολουθήσει μόνο η Mercedes φέτος;

Ο George Russell δήλωσε ότι δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά: «Νομίζω ότι τίποτα δεν αποκλείεται. Σίγουρα έχουμε ένα αρκετά μοναδικό σχέδιο με τα καλύμματα ψυγείων. Δεν αποκλείεται να συνεχίσουμε με αυτόν τον σχεδιασμό, αλλά εξίσου δεν αποκλείεται να αλλάξουμε εντελώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου. Αλλά τελικά, είτε έχουμε φαρδιά ή στενά sidepod, δεν είναι αυτό το στοιχείο που διαφοροποιεί τις επιδόσεις, υπάρχουν άλλα πράγματα» (πέραν αυτού).

«Νομίζω ότι κατανοούμε ακριβώς γιατί σε πίστες όπως το Zandvoort και τη Βουδαπέστη ήμασταν ανταγωνιστικοί και καταλαβαίνουμε γιατί σε πίστες όπως η Monza και το Spa δεν ήμασταν. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα από τη μια μέρα στην άλλη. Αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε αυτό το μονοθέσιο. H επόμενη χρονιά θα είναι κατά κάποιο τρόπο μια εξέλιξη αυτού και νομίζω ότι τώρα έχουμε μια απόλυτα ξεκάθαρη κατεύθυνση για το πως θα εξελίξουμε το μονοθέσιο».

Όσον αφορά τη σχεδιαστική φιλοσοφία των φετινών μονοθεσίων, ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, δήλωσε: «Θα λέγαμε ότι το ταχύτερο μονοθέσιο είναι αυτό με την καλύτερη ιδέα. Έτσι, αυτή τη στιγμή, είναι η Red Bull. Προς τα που θα πάει του χρόνου, είναι δύσκολο να πούμε. Οι κανονισμοί για την επόμενη χρονιά θα αλλάξουν. Αυτό θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες θα εξελίξουν το μονοθέσιό τους».

«Εμείς, ως ομάδα, σίγουρα δεν έχουμε καθορίσει πως θα είναι το μονοθέσιό μας. Εξακολουθούμε να εξερευνούμε διάφορες ιδέες. Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί για λίγο καιρό. Απλά κοιτάμε τι μας δίνει τις καλύτερες ευκαιρίες εξέλιξης εντός αυτών των νέων κανονισμών».

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Ιταλίας FP2

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!