F1: H Alpine σκέφτεται το μέλλον της ακαδημίας της

Έπειτα από την υπόθεση Oscar Piastri, o CEO της Alpine, Laurent Rossi, δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα ίσως τερματίσει τη λειτουργία της ακαδημίας νεαρών οδηγών που διατηρεί.

F1: H Alpine σκέφτεται το μέλλον της ακαδημίας της

Έπειτα από την υπόθεση Oscar Piastri, o CEO της Alpine, Laurent Rossi, δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα ίσως τερματίσει τη λειτουργία της ακαδημίας νεαρών οδηγών που διατηρεί.

Ο τρόπος με τον οποίο ο Oscar Piastri, μέλος της ακαδημίας νεαρών οδηγών της Alpine τα τελευταία χρόνια, αποφάσισε να μεταβεί στη McLaren, ενδέχεται να οδηγήσει στην κατάλυση του προγράμματος όπως ανέφερε ο CEO της γαλλικής ομάδας, Laurent Rossi. Ο Piastri εντάχθηκε στο ρόστερ της γαλλικής ακαδημίας το 2020 και με την υποστήριξή της κατέκτησε εκείνη τη χρονιά το Πρωτάθλημα στη Formula 3 και πέρυσι στη Formula 2.

H Alpine ήθελε να τοποθετήσει τον Piastri στη Williams για να εξασφαλίσει το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2023. Ωστόσο, ο Αυστραλός δεν ήταν ικανοποιημένος με αυτή τη λύση και εξέτασε τις εναλλακτικές του επιλογές, υπογράφοντας συμφωνία με τη McLaren. Όταν η Alpine έχασε τον Fernando Alonso από την Aston Martin, ανακοίνωσε τον Piastri ως δεύτερο οδηγό της το 2023. Εντούτοις ο νεαρός Αυστραλός διέψευσε τους ισχυρισμούς της γαλλικής ομάδας, το ζήτημα κατέληξε στο Συμβούλιο Αναγνώρισης Συμβολαίων της Formula 1 και η McLaren κέρδισε την υπόθεση.

Ο Piastri συνεχίζει να εκτελεί καθήκοντα εφεδρικού οδηγού στην Alpine, ωστόσο, η γαλλική ομάδα δεν είναι ευχαριστημένη από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε την κατάσταση ο Αυστραλός. Ο Γάλλος διευθύνοντας σύμβουλος της Alpine, Laurent Rossi, δήλωσε: «Αυτό δεν είναι καλό για το άθλημα. Πέραν από τη μικρή γρατζουνιά που δεχθήκαμε εδώ στην Alpine, νομίζω ότι το ίδιο το άθλημα γρατζουνίζεται λίγο. Ήμασταν αυτοί που καήκαμε για όλους τους υπόλοιπους».

«Το πρόβλημα που δημιουργεί, είναι ότι καθιστά την αγορά πολύ ρευστή. Αυτό θέτει σε κίνδυνο τους ενδιαφερόμενους που επενδύουν σε αυτήν. Αν αποφασίσεις ότι θα εξοικονομείς χρήματα κάθε χρόνο, μην επενδύοντας σε οδηγούς, και στη συνέχεια απλά τους προσελκύεις με αυτά τα χρήματα που έχεις εξοικονομήσει, η κατάσταση είναι διαφορετική».

«Δεν είμαι σίγουρος επομένως ότι θέλω να συνεχίσω να εκπαιδεύω αυτούς τους οδηγούς ή ότι θα πρέπει να τους δεσμεύσω με ένα συμβόλαιο που μπορεί να μην τους είναι ελκυστικό. Οπότε πως το λύνεις αυτό; Τώρα, αναρωτιόμαστε πραγματικά αν θα συνεχίσουμε πέραν από την τρέχουσα ομάδα οδηγών που έχουμε και με τους οποίους θα τιμήσουμε μέχρι τέλους τις υποχρεώσεις μας, καθώς έχουμε πολυετή σχέδια με αυτούς. Αναρωτιόμαστε αν θα πάρουμε καινούργιους οδηγούς. Γιατί να το κάνουμε;»

«Είναι μέρος της ιστορίας μας. Αυτή είναι η ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Φτιάχνεται από ενδιαφερόμενους, κυρίως κατασκευαστές, που δημιουργούν προγράμματα οδηγών. Θέλουμε λοιπόν να το αλλάξουμε αυτό; Είναι πολύ επικίνδυνο, μήπως δημιουργείται προηγούμενο; Είναι επίσης μια από τις αξίες που έχουμε. Πιστεύουμε στην προσέλκυση νέων ταλέντων σε ένα σύνολο αξιών που είναι δικό μας, έτσι ώστε όταν φτάσουν στο απόγειό τους, να ταιριάζουν ήδη πολύ καλά μαζί μας, να κάνουν κλικ μαζί μας. Έχουν τη νοοτροπία που μας αρέσει, τις αξίες που μας αρέσουν» κατέληξε ο Rossi.

Πέραν από τον Piastri, η ακαδημία της Alpine διαθέτει δύο οδηγούς στη Formula 2, τους Jack Doohan και Olli Caldwell, τον φετινό Πρωταθλητή της Formula 3, Victor Martins και τον Caio Collet, που έχει κερδίσει αγώνες στην F3. Αρκετοί οδηγοί διατηρούν επίσης δεσμούς με τη γαλλική ομάδα ως συνεργάτες της. Αν και η Alpine δεν έχει καταφέρει ακόμα να βάλει ένα νεαρό οδηγό της στο grid της F1, ο Guanyu Zhou αποφοίτησε από αυτήν όταν μετέβη στην F1 με την Alfa Romeo φέτος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!